|  |  | | Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:07 | |
|  | | |
|
 |  |  | | Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:09 | |
|  | | jestli me pamet neklame tak tehdy v predpisech nebylo nikde reseno, kdo ma v pripade, ze tcas rika hore a atc dole, prednost.... toto b ylo reseno az jako nasledek teto nehody. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:11 | |
|  | To jo, to mas pravdu, ale tak kdyz piloti slyseli, jak na ne ridici zmatene mluvi a ze neni vse v poradku, tak se meli ridit timto, myslim si teda ja osobne!!!
Samozrejme mluvim jenom z toho, co jsem cetl a videl v TV v dokumentech! |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:13 | |
|  | | Problém je v tom, že na nějaké rozhodování se není čas. Buďto to uděláš podle jednoho nebo druhého, když zaváháš, je po tobě. Červený TCAS předpokládá reakci okamžitou, jedná se o zlomky sekund až sekundy. |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:14 | |
|  | ty jo zazil jsi uz nekdy takovou stresovou situaci? ja mylsim, ze oni vubec nemeli cas resit jestli zni zmatene nebo ne... pokud na ne troubi tcas s tim aby jeli jednim smerem a do toho na ne dosti nalehave hulaka atc aby sli na druhou stranu (kor jestli se nepletu tak ten povel byl doplnen i tocenim nekam) tak neresi jestli je zmateny nebo neni ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:16 | |
|  | Ne ne, ja se jeste k nicemu takovemu nedostal, hlavne teda doufam, ze ani nedostanu 
JJ, ridici jim dal i toceni, to ano 
Tak mate asi precijenom pravdu, panove  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:11 | |
|  | | Paměť tě neklame, dokonce to dobou jestli se nepletu to nemělo ani ICAO jako doporučení. Navíc, ruská škola dávala jednoznačně prioritu řídícím...A jak jeden z pilotů řekl - nakonec se člověk přiklání spíš tomu, kdo zní víc naléhavě, což TCAS zrovna není.... |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 5. 9. 2007 / 08:29 | |
|  | | Ja myslim, ze vzdy bys mel poslechnout cloveka. Aspon jsem to myslim zaslechl v tom dokumnetu co bezel nedavno na CT |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 5. 9. 2007 / 09:06 | |
|  | to je prave chyba V dnesni dobe bys mel duverovat svym pristrojum, vid DD  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 5. 9. 2007 / 16:27 | |
|  | | Přesně tak...zejména při IFR lítání platí téměř 100% - pokud existuje rozpor mezi vnímáním pilota a tím co zobrazují přístroje, mají pravdu přístroje. Pokud má přístroj závadu, je třeba sledovat záložní, nebo vyhodnotit situaci pomocí ostatních (místo umělého horizontu např. turn coordinator + ASI+VSI+výškoměr). Pro TCAS a GPWS to platí dvojnásob. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 5. 9. 2007 / 16:40 | |
|  | .."pravdu má náčelník".. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 5. 9. 2007 / 23:43 | |
|  | Stejne bych te chtel videt, jak jsi lital s komplet zakrytou kabinou a spoleh byl jen na pristroje  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 6. 9. 2007 / 02:01 | |
|  | No tak pravda, pod hoodem nebo s foggles to není tak úplně komplet IFR (je trochu vidět bokem), zvlášť tady, ale ono to všecko přijde, neboj A navíc, pokud děláš správný instrument scan, stejně nemáš čas pozorovat co se děje kolem... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 6. 9. 2007 / 09:32 | |
|  | | IFR to neni jen ve smyslu pristani, preci kdyz pres tebe neco hodi tak to neni jen pro to abys letel minutu rovne, ale delaj se zatacky, stoupani/klesani pristrojovy priblizeni atd. ne? Me to docela bavilo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 6. 9. 2007 / 23:46 | |
|  | Ale jo, to víš že jo. Lítáme takhle všechny IFR postupy, nejenom general handling, ale i limited panel, stalls, steep turns a pak všechny klasické věci jako holdy, přiblížení a další procedury. Jde jenom o to, že tím jak je tu pořád pěkně, tak je to všechno jen simulated IFR a skrz tu kšiltovku nebo brejle trochu vidíš do stran, nebo chvílema i dopředu, když letíš podle kompasu.
Takže v tomhle je to jednodušší, ale to se s návratem do UK velmi dramaticky změní ;o)
Jinak k tomu baví/nebaví...Ze začátku je to super....jak ale začneš lítat delší komplet IFR lety a musíš všechno ručně letět v rámci limitů, jde celá zábava celkem rychle do kytek ;o) Letět skoro 3 hodiny všechno komplet na ruku a vejít se do limitů a u toho řešit nestandardní situace a změny plánu, to je panečku makačka jak sfiňa... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 7. 9. 2007 / 10:35 | |
|  | Ses dal jednou na tohle remeslo tak si nestezuj 
Jinak tohle je o neco lepsi nez ksilt |
| |
|
 |  |  | | Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 22:51 | |
|  | Mno, co jsem o tom slyšel, četl a viděl, tak se dá říct, že z dostupných zdrojů byla chyba na jejich straně (na straně ATC)..
Ne v personálním slova smyslu, ale v systémovém.. Jestliže-li zůstane na stanovišti jediný člověk, nemá k dispozici plněhodnotný a správně pracující systém, není k dispozici STCA (Short Term Conflict Alert) = vyhodnocuje potencionálně kolizní situace a varuje ATC a nefungují dostatečně i telefony, pak se nejdnalo o chybu člověka, ale právě o chybu společnosti Skyguide.
A přesně, jak psali kluci. V tý době v žádným předpise nebylo stanoveno, podle čeho se má posádka řídit, když TCAS a ATC instrukce se rozcházejí. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Jeste jeden clanek - soud za srazku u Skyguide 4. 9. 2007 / 23:00 | |
|  | | Co jsem viděl dokumenty, tak to bylo tak jak psal Mates. Šlo spíš o selhání ATC, ale ne ve smyslu jedince, ale chybu systému. Vím, že to bylo něco ohledně plánované údržby, odpojení telefonů a tak. Samozřejmě více faktorů, jak už to v takových případech vždy bývá - "řetězení". Ten řídící to podle mne docela brutálně s prominutím odesral. (bylo mi ho líto) |
| |
|
|