|  |  | | AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 04:14 | |
|  | Po dlouhých a těžkých bojích na betatesterském forů byly dnes časně ráno stanoveny standardy pro PAI a UT letadla a jejich implementaci v AFCADu2. Přikládám překlad z oficiálního vyjádření PAI.
Řádek atc_parking_codes v souboru aircraft.cfg bude obsahovat ICAO kód aerolinky
POUZE KONCOVÍ UŽIVATELÉ
=============================
Uživatelé budou potřebovat nastavit své modely takto:
15 meterů - B1900, Dash7, Dash8, Saab340, ATR, JS41, Do328, EMB110/120, ATP, F50, BAe146, CRJ, ERJ, Yak40
24 meterů - 727, F70, 717, DC9, TU134, 737, A318, A319, F100, MD87
32 meterů - A321, MD80, MD90, 707, 757, DC8, TU154, A310, 767, A300
39 meterů - DC10, A330, IL86, 777, MD11, A330, A340, 747
Toto je možné nastavit pomocí AITM. Uživatel může použít jakýkoliv AFCAD vytvořený začátečníkem ( Basic Designer ) nebo pokročilým ( Advanced Designer ). PAI Installery a Ultimate Traffic will nastaví modely automaticky.
Tvorba AFCADů:
Začátečník - ( BASIC DESIGNER )
===============================
Začátečník si nastaví radiusy letadel jako popsáno výše, stahne AFCAD a použije základní nastavení:
Unknown (20.00m)
Ramp GA Small (10.00m)
Ramp GA Medium (14.00m)
Ramp GA Large (18.00n)
Ramp Cargo (50.00m)
Ramp Mil Cargo (44.00m)
Ramp Mil Combat (26.00m)
Gate Small (31.00m)
Gate Medium (38.00m)
Gate Heavy (54.00m)
Dock GA (20.00m)
Toto nastavení je nakodováno ve FSce i AFCADu.
Pokročilý - ADVANCED DESIGNER
===================================
Pokročilý si může rozdělit různá letadla podle toho, zda jsou A342 či 747, atd.. Pokročilí musí nastavit MDL soubory takto:
15.00 = B1900D Dash6 SaabS340B
16.00 = ATR BAeJS41 Do328 EMB110/120
17.00 = BAeATP Dash7 Dash8 F50
18.00 = BAe146 CRJ ERJ YAK40
24.00 = B727 F70
25.00 = B717 DC9-10/20/30/40 TU134
27.00 = B732 B733
28.00 = A318 A319 B735 B736 B737
29.00 = A320 B734 DC9-50 F100
30.00 = B738 B739 MD87
32.00 = A321 MD80 MD90
33.00 = B707 B752 DC8Pax TU154
34.00 = B753
35.00 = A310 B762
36.00 = A300
37.00 = B763 B764
39.00 = B747SP DC10
40.00 = A330 IL86
41.00 = B772 MD11
42.00 = A342 A343
43.00 = A345
44.00 = B747
45.00 = B773
46.00 = A346
Pokročilý tvůrce může dělit letadla libovolně podle výše vypsaných kategorií.
===========================================
Koncový uživatel potom může používat AFCADy vytvořené začátečníky i pokročilými bez nutnosti jakého koliv přepínání nebo dalších akcí. Koncový uživatel může stahnout AFCAD a nestarat se o to, jakým způsobem byl vytvořen, ten mu bude fungovat pokud nastaví radiusy v AI .MDL souborech na výše uvedené standardních nebo pokročilé hodnoty dle svého osobnícho zájmu.
Pokročilý uživatel/tvůrce může stahnout AFCAD vytvořený začátečníkem a vše bude fungovat, protože vše je 100 procentně zaměnitelné.
Toto zustane PAI/UT oficiálním standardem minemálně po 6 měsíců ode dneška, ale je nutné potvrdit Lee Swordym, že se nevyskytne žádná část, která by nepracovala s AFCAD2.
------------------------------------------------------------------------------------------
V praxi to znamená, že kdo si stahne letový model z PAI nebo UT, má zajištěno, že mu na všech defaultech a na všech AFCADech vytvořených pomocí výśe uvedných pravidel ( jak BASIC tak ADVANCED ) bude vše fungovat na 100 procent. Pokud použije pouze BASIC nastavení svých letadel, letadla budou stát správně dle společností a kategorií, pokud použije ADVANCED, může nastavit jemné změny.
|
| |
|
 |  |  | | Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 10:14 | jirpe |
|  | Marky,
kde se nastavuje radius letadla v modelu. Mam dojem, ze to neni jednoznacne, lisi se podle toho, v cem bylo letadlo udelano. Kdysi davno se o tom tady psalo, ale nevim, jestli bych to nasel. Udelal bych malickou utilitku, AITM se mi zda nesikovny. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 10:37 | |
|  | Je to jednoznačné - všechna GMaxová letadla to mají stejně, všechna neGmaxová používají nějakou pevnou defaultní hodnotu ( myslím že 16 ).
Je to 1D-tý ( jak se to řekne česky? byte souboru .MDL
Nevim proč ti AITM přijde nešikovný, mměl jsem v něm nový standard pro všechna AI letadla naklikany za 15 minut  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 10:51 | jirpe |
|  | | Protoze toho dela moc a nevim, co vsechno mi zmeni. Pro mne byl odjakziva preferovany nastroj pro jakoukoliv konfiguraci editor vi a to mi zustalo i na windows. Okenkove konfiguraky jen tezko snasim, zvlast kdyz cast vysledku ukladaji do textoveho souboru a cast do binaru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 11:13 | |
|  | Aha, tak to te plne chapu ) |
| |
|
 |  |  | | Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 14. 10. 2003 / 23:53 | |
|  | Pekne, uz se mame ceho chytat, jen parking codes mi ted pripadaji moc podle ameriky. Ted bude nutne napr. u EDDF domestic terminalu definovat vsechny nemecke spolecnosti. Ten tag xxDM se me zda logicky.
Robert |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 15. 10. 2003 / 00:18 | |
|  | Parkyn codes jsou brané z databáza ICAO, což je standard, zaručující jednoznačnost a dobře dostupný.
Ad EDDF domestic terminal - ano, je to pravda, ale je tím zajištěno že tam opravdu přijedou jako první, ne to, ž eodjedou na nějakou bezvýznamnou stojánku jen protože byla ozhačena DLHa oni měli DLH na prvním míste a XXDM na druhém.
|
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 15. 10. 2003 / 02:07 | |
|  | K tomu poradi, ono neni jedno poradi ve kterem je to napsane? Pokud ne tak by se dalo pekne spekulovat s GATE a RAMP, pripadne do toho zdrnout i CARGO.
Robert |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 15. 10. 2003 / 07:22 | |
|  | Vysledky testovani co jsem cetl doapdaji zatim nasledovne:
atc_parking_codes:
pokud je tam jeden kod, pouzije se ten
pokud jich je tam vic, pouzivaji se v poradi zapisu, loaduji se jen prvni tri a prakticky parkovani ovlivnuje jen prvni zaznam spravne a pak se zacne letadlo chovat zmatene
pokud tam kod neni, ero jede na obecne standy
atc_parking_types:
pokud je tam jeden kod, pouzije se, jeste neni presne dotestovano jak, ale ramcove - gate na gate, ramp na ramp, cargo na cargo ramp..
pokud tam kod neni nebo pokud jsou tam dva, tri, jede si ero kam chce. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: AFCAD2 a AI - stanoveny standardy... 15. 10. 2003 / 10:40 | |
|  | ad) atc_parking_types - to jako může se stát, že Cargo pojede na Gate? ) |
| |
|
|