Když už cituješ, všiml sis, že v té citaci od nevím koho jsou hned za sebou 2 protijdoucí tvrzení? "...nastavení vrtulových listů (tedy žádný úhel náběhu). Jimi nastavujeme listy od jemného úhlu..." Když si to vezmeš, tak v první větě ti říká, že to není nastavování úhlu náběhu a hned v další je řečeno, že to nastavování úhlu náběhu je (teda jestli se nemýlím a nastavení vrtulí není změnění úhlu náběhu) Pdle mého jsou ty páky proppeler, jak už název napovídá, k nastavení úhlu náběhu vrtulí. U některých letadel to je automatické, ale třeba L-410 to má manuálně a řízení otáček probíhá pomocí těch "plynových" pák tím, že prostě do motoru pouštíš jen více paliva. Když tam tedy ty páky jsou, tak to asi od ničeho jiného nebude Samozřejmě, jak je v tvé citaci řečeno, nastavení jeného úhlu náběhu změní odpor proti otáčení vrtule a k tomu se i změní otáčky, ale co je u turbopropů důležitější (jestli sis všimnul), tak je na motorových přístrojích tzv. Torrque, což je kroutící moment na hnací hřídeli, kterým je vrtule spojena s turbínou. Je to v % a ty nesmíš překročit maximální povolenou hodnotu, jinak by se mohlo stát, že hřídel poškodíš a tím ti bude vrtule k ničemu  |
|