FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 5. 2024, svátek má Ctibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: forek z leteckého dne :) Jeden příspěvek | Celý strom
OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 16:19
Kitty Hawk
Jestli to tu bylo, tak se omlouvám (nenašel jsem). Ale pobavilo mě to tak, že se nemůžu nepodělit.


Leteckej den, piloti predvádej co umej a jako vždycky je vylosovanej jeden civilista, kterej si muže vyzkoušet jaký to je proletet se s akrobatickym pilotem. Takže, onen štastlivec nastoupí do stíhacky a je patricne arogantní, tak si pilot rekne, že mu teda ukáže...
Start a hned první figura, letoun se vrátí do normální polohy a pilot se ptá chlápka "tak co jak je?" Chlápek s ledovym klidem "Sem cekal", tak pilot mírne nasranej udelá mnohem složitejší cvik a opet se ptá "a co ted jak se cítíte?" "To sem taky cekal" - zní pilotovi ve sluchátkách. Tak, ten, vytocenej uplne na maximum, obrátí letadlo vzhuru nohama a tak podletí most. Po návratu do normální polohy se zase ptá a chlápek prizná - "No tak todle jsem fakt necekal. Pilot je spokojenej a ukoncí let.
Když vystupují ze stíhacky, ríká pilot tomu chlápkovi - teda reknu vám, takovýho tvrdase civilistu jsem ešte nepotkal. Chlápek se zamyslí a riká, "No po pravde, pri tom prvním cviku jsem se pochcal - což jsem cekal, pri druhym sem se posral a to jsem taky cekal, ale pri tom tretim, kdy mi to všecko nateklo do helmy - tak to sem fakt necekal."
 

Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 16:26
pseudoMates
hezky pěkně..
 

Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 22:02
Matura   
Krom jedné chyby v tom vtipu bez které by ale ten vtip nebyl vtipem to bylo skvělý.
Ohledně té chyby: říkám si od kdy mají akrobatičtí piloti helmu? Mají jen sluchátka.
Ovšem jak říkám kdyby neměl helmu ten vtip by pak neměl smysl a nebyl by vtipem.
Prostě skvělý vtip.
 

Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 22:02
Fabo™   
Ale lietači v stíhačkách majú... ;o)
 

Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 22:13
Matura   
Máš pravdu moje nepozornost. Myslel jsem že byl třeba ve vrtulovém.
Navíc dnes je docela těžké dostat se do stihačky.
Mně osobně se to podařilo ale v Rusku. Do starýho Sukhoie Su-30MK.
 

Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 22:15
Fabo™   
No neviem čo považuješ za staré, ale Suchoje rady 30 patria medzi relatívne mladé éra... a ako derivát 27 medzi aerodynamicky najpokročilejšie...
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 23:08
Matura   
Tím starým jsem myslel lépeřečeno sérii Sukhoi Su-27, která existuje už pěknou řádku let.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 23:16
Matura   
Ale stejně je škoda, že když jsem letěl s tím ruským pilotem že se mnou neudělal nějakej ten lepší manévr než je výkrut nebo ostrá zatáčka. Je sice fakt, že jsem předtím neprošel žádným výcvykem ale jen asi 1 hodinové ponaučení co dělat v případě nouze a tak, takže bych takový vystoupání do svislé polohy a následně pak přetočení po levém křídle nemusel zvládnout. Je to jen přece nějakejch (-7)-(-8)g = 7x nebo 8x lehčí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 09:02
Lowmick   
Vystoupani do svisle polohy a nasledne pretoceni po levem kridle je v prekladu treba souvrat? Tam ze by bylo -7 az -8G? Tyjo to by ti praskla hlava...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 16:54
Matura   
Neměl by takovej pilot vydržet takovejch 7-8géček (ať plus nebo mínus)?
Ohledně tady toho se ptám jako amatér. Tyhle data jsem se dozvěděl z jedný ruský stránky kdysi dávno. Ale tak jsem alespoň o něco chytřejší. Takže -7 až -8 = problém. Fajn Už je mi to jasný.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 16:57
OK-PPT (AVP57T)   
Pokuď vím, tak jsou piloti vybaveni speciálním oblekem, který umožní potlačit silové působení na tělo pilota.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 17:19
Štěpán Obrovský
V plusu se dá vydržet aji 10G, když seš trénovanej (viz třeba G meter na Red Bullech), ale mínus si myslím, že tak maximálně -4 a asi by se dalo vydržet i víc, ale co jsem tak slyšel, tak ze záporných géček hrozně bolí hlava.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 17:23
OK-PPT (AVP57T)   
Tak s bolestí hlavy to je docela logické, protože se krev "přelije
"do hlavy. Ono zkus si udělat stojku, když už se mi to povede, tak na hlavě nevydržím stát moc dlouho.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   10. 9. 2007 / 23:18
OK-PPT (AVP57T)   
Ale i na svoje roky to je špica co se týče letových vlastností, ovšem horší to je s Avionikou. U posledních verží Su-27 a Su-35 by už měla být i špičková avionika.
 

Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 08:29
Aerospeed21
Asi se nedíváš na Red Bull Air Race. Tam mají přilby všichni.
 

Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 20:44
Matura   
Ne. Já se jen díval na to jak Světlana Kapanina a Igor Čmal předváděli tu nejlepší akrobacii co jsem kdy viděl na aerosalonu MAKS 2005 v žukovském. Naživo. Tehdá měl Igor jen nějakou čepičku ale né helmu. A Světlana? Sluchátka a nic víc. Ani na zemi ani ve vzduchu.
Čím to bude? Třeba tím, že ještě pořád není povinné mít při těchto akrobatických letech helmu. Nebo alespoň rusové je nepotřebují. Jestli se zřítíš na zem s důvodem, že si to zved moc pozdě, tak ti moc ta helma nepomůže.
Red Bull Air Race jsem viděl jen párkrát, tam jsem jedině viděl helmy. A to jenom někdy.
 

Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 21:24
Štěpán Obrovský
No ona třeba helma na Su-31 je povinná, ale moc se to nedodržuje. Jde tam hlavně o to, že Su-31 má vystřelovací sedadlo, ale nefunguje to uplně na stejným principu jako klasický vystřelovací sedadla, jak je známe ze stíhaček. V akrobacii je mnohem míň času na dostání pilota z kabiny a odhození překrytu a vystřelení sedačky by trvalo moc dlouho. U Su-31 se vystřeluje jenom záhlavník sedačky, který proráží překryt kabiny a vytáhne za sebou pilota, proto je povinná ta helma, protože vlastně pilot jde skrz rozbitý plexisklo a kdyby neměl helmu, tak by ho nějaký zbytky překrytu mohli i zabít.
 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   12. 9. 2007 / 14:54
Matura   
Téda. Do dneška jsem nevěděl, že Su-31 má vystřelovací sedadlo. Díky za poučení.
 

Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   11. 9. 2007 / 10:41
Už přistál   
To už se řešilo.

http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=87008&lan=0&gr=0

A nikdo mi nebyl schopen normálně odpovědět.
 

Re: Re: Re: OT: forek z leteckého dne :)   13. 9. 2007 / 14:49
MAV
Tak jsem tak přemýšlel o tom, proč musí mít piloti helmu. Myslím tím vojenské piloty. Vzpomněl jsem si na knihu Tým Tornáda, kde bylo psáno, že při zavírání překrytu kabiny, museli být technici schováni pod křídlem a piloti museli mít nasazená ochraná skal nebo jak bych to měl nazvat. Neboť Tornádo, jak známo je vybaveno výbušnou šňůrou, která měla občas tendenci při zavírání vybuchovat. Tak si myslím, že je to jeden z dalších důvodů, proč by piloti měli mít helmu. Neboť ona výbušná šňůra funguje tehdy, když při NOLu selže odhození překrytu kabiny. Pokud už tu podobná odpověď zazněla, tak se omlouvám. Čao
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ