FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 9. 2025, svátek má Michal Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
pár frajeřinek... Jeden příspěvek | Celý strom
pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 12:52
adagio   
jestli už bylo, tak bylo

PlayStation v akci :
http://www.youtube.com/watch?v=hRWcQ1CTOnQ&mode=related&search=

Gustav "po akci" :
http://www.youtube.com/watch?v=Uei_wuV8n1U&mode=related&search=

Akce "Home-made runway" :
http://www.youtube.com/watch?v=qDO92xsesa0&mode=related&search=

Sověti po akci v akci :
http://www.airliners.net/open.file/1199450/L/
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 13:57
ondras   
Tak jo.Já se přidám
http://www.youtube.com/watch?v=5hcWZcXeik0

http://www.youtube.com/watch?v=J1rDIgrR3DY
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:23
Matura   
A víte, že to letadlo PBY Catalina (to druhý video) byla do toho videa přidaná počítačově?
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   19. 9. 2007 / 07:42
ondras   
To asi těžko.Je to z filmu ALWAYS od S.Spielberga.Je to točeno film.širokoůhlou kamerou,a ta Catalina budí dojem,že je o hodně blíž,než ve skutečnosti je.
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   21. 10. 2007 / 02:09
Matura   
No jo máš recht. Ta optika je dosti záhadná. Fikce vypadá jak skutečnost a taky naopak.
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 14:00
bumper   
To Echo je klasa
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 14:34
MAV
Při prvním přistání, neškrtl si náhodou zadkem? Mě to v jednu chvíli připadalo, jako že jo...
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 14:37
MAV
Změna, blbě jsem koukal
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:14
Teflon_490   
Ale nemel k tomu daleko...
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:58
bumper   
No i kdyby si skrtnul, tak se houby stane, ma na to tu zadnicu tak nejak poladenou
http://medlanky-fs2004.wz.cz/fotoalba/airshow2004/photos/photo39.jpg
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:26
FSPilot   
To letadlo chce do vzduchu a hezky prosí, jako myšička, že panáčkuje
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 14:34
FSPilot   
U toho třetího si kameraman skoro koledoval o facku od toho éra jak blízko to točil...

A ti sověti... no, kvalitní brzdy umí ledasco... Ale nesmí se to přehánět, protože by pilot moh přepadnout přez řídítka
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:14
Teflon_490   
Nebo letadlo pres cumak
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:23
FSPilot   
No, však to se za 1. a 2. sv. války stávalo dost často. Nicméně převrátit éro s příďákem takového kalibru na čumák, to by byl safra výkon a udržeto ho na něm ještě větší
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:43
Teflon_490   
Me stacilo, kdyz na CIAFu pristavali po letove ukazce Breitlingove, a po dosedu jeli pulku drahy na zadnich, a rychlost si udrzovali jemnym pridavanim plynu, nadhera.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 15:48
Fabo™   
Hmm... to je hezka frajerinka to si natrenujem
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:32
Matura   
V dnešní době když přistává Ilyushin Il-76 tak na 65% přistává na přední, protože Il-76 má při hodně vytažených vztlakových klapkách moc velký vztlak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:34
OK-PPT (AVP57T)   
Ale tady je dobře vidět jak je to éro odolné. Udělat to s něčím jiným, tak je to na nový podvozek.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:40
Matura   
No právě. Když jsem jednou mluvil se známým, který měl dobré kontakty v ruském armádním letectvu tak jsem zjistil, že poruchovost toho jejich podvozku je tak malá, že by se dalo říct, že dodnes s tím podvozkem neměli žádný problém. Žádná nehoda, poškození jiné části letadla prostě nic vážného.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:44
OK-PPT (AVP57T)   
Řekl bych, že dobrou odolnost podvozku má většina ruských ér. Svědčí o tom, že hodně letadel může startovat i z nezpevněných ploch.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:46
Matura   
A taky ještě jedna věc. Tyhle letadla nejenom většinou přistávají na přední ale i startují.
Když jsem byl v rusku na aerosalonu MAKS 2005, tak tam Il-76 startovala krasně na přední podvozkovou nohu. Prostě neuvěřitelný. Kdyby tohle udělala třeba Lockheed C-5 Galaxy nebo Boeing C-17 Globemaster tak by z toho mohla být velká řítící-se ohnivá koule.
Tohle právě miluju na starých dobrých ruských érech.
1.vydržej takřka všechno
2.jsou o krok napřed před Amíkama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:50
OK-PPT (AVP57T)   
No právě, prakticky jediný zápor je avionika a u některých motory, jinak ruské transportní éra jsou skvělé. A to ani nejsem žáden rusofil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:55
Rychlokvaška
Drobná technická - jak souvisí množství vztlaku (ne že by ho plné klapky nějak dramaticky přidávaly) s tím na kterou část podvozku se přistává ?

A druhá technická - oněch 65% je "přistání na přední", nebo jen "první dotyk předním podvozkem". V prvním případě by to trochu nabourávalo teorii o tom, jak se podvozk konstruují...

P.S. Navzdory tomu jsem tak trochu rusofil, pokud jde o vojenské mašiny
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 21:12
Matura   
V aerodynamice se nevyznám zas tolik ale trochu závisí na místě posazení křídla.
Taky na typu vztlakových klapek např. kolikaštěrbinové jsou.
K těm 65 procentům: v těch zbylých 35% je totiž pořádně naloženej, takže se dost zatíží i na zadní části.
Il-76ka dosedá na přední a většinou se ještě chvíli pohupuje zleva doprava někdy ujede i 200-300m než dosedne konečně na zadní.
A ještě jedna věc, ohledně těch teorií. Víš kdo je vymýšlěl a psal? Nejčastěji lidi jiného národa než Ruské federace, kteří neměli vůbec přístup k informacím ohledně aerodynamiky.
Např. Co třeba Sukhoi série SU-27. Do dnes nedokáží američani zkonstruovat takové letadlo aby dokázalo to co súčko.
Ale přece jen. Teorie se nabourávají a mění čím dál častěji.

A děkuji za to slovo rusofil. Musim si ho dát do svého slovníku v hlavě.
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 21:24
Rychlokvaška
Já měl vždycky tak nějak pocit, že klapky ovlivňují množství generovaného vztlaku (relativně málo), množství generovaného odporu (relativně hodně) a pak taky polohu aerodynamického středu křídla, tím pádem místa působiště vztlaku a tím pádem klopivý moment letadla. Že by ale nějak množství vztlaku, nebo "místo posazení křídla" nějak ovlivňovalo na jakou část podvozku letadlo přistane, o tom nic nevím.

K těm 65% případů - až na drobné (ne nezajímavé) výjimky je drtivá většina letadel konstruována tak, že přídový podvozek je stavěn na diametrálně nižší zatížení než ten hlavní (taky proto má ten hlavní několikanásobně více koleček, mnohem silnější podvozkové nohy, fixní polohu, ukotvení na hlavní nosník, atd. atd). Tohle platí myslím všude na světě, nezávisle na národnosti. Může se možná trochu lišit běžný poměr v zatížitelnosti 1:9, taky se bude lišit jeho odolnost obecně (zmiňované nezpevněné dráhy), ale velmi silně pochybuju, že by byl schopen přenést zatížení takové, jako hlavní podvozek.

A k Su-27 - ne že by nedokázali, spíš tomu nedávali takovou prioritu. Samozřejmě za těch 30 let jim v tomhle trochu ujel vlak a tak ho asi nezkonstruují zítra (pokud by chtěli), ale neznamená, že to nedokážou. Tím nechci popírat aerodynamickou výjimečnost Su-27, všeho co z něj vychází a kvalitu TsAGI obzvláště, to v žádném případě.
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 21:36
Matura   
Jsem rád, že se někdo na fóru objevil, který taky rozumí ruským letadlům. Jak ty říkáš rusofil.
Děkuju za to popsání jak je konstruován přední podvozek a jakou zátěž vydrží.
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 21:39
OK-PPT (AVP57T)   
Tak Mírá Dušínuj letectví rozumí docela dobře.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:25
FSPilot   
No, y to tu rozebíráte bůh ví jak složitě... ale nabízím vám jednoduchou otázku. Když má tak velký vztlak, tak proč prostě neletí pomaleji, což by zapříčinilo nižší vztlak a tím i čumák výš a tím by to sedlo na zadní kolo, což by bylo šetrnější k tomu éru? Zkrátilo by se tím značně přistání... Já si myslím, že to nebude to pravé ořechové, proč to je takhle
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 16:43
zuNus   
taky po prednim kole , ale s mi-8

http://uk.youtube.com/watch?v=a0DaGIzNNNU
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:25
FSPilot   
Tak to je síla
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 20:52
zuNus   
njn , je to sebevrah
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:22
Jennik   
Kdepak sebevrah... je to sice hodne na hrane, ale takto napriklad startovali rusti piloti s Mi-24 v Afghanistanu. Malo mista, vysoka nadmorska vyska a munici nalozenej stroj - to je asi to nejhorsi, co muze snad krom velkyho vedra vrtulnik potkat.

Tahle metoda rozjezdu po prednim kole je asi nejucinejsi a nejrychlejsi zpusob, jak dostat vrtulnik do vzduchu. Jde o to, ze dost rychle zrychli na to aby se svisle obtekani rotoru zmenilo na podelne, ktere je o dost ucinejsi a k tomu vyrazany vliv prizemniho efektu.

jenom je to trosku o hubu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:30
FSPilot   
To je fakt, jenže na takovém terénu si to nemůže dovolit jen tak ledajaký pilot a už vůbec ne s takovým náklonem. Prákrát jsem lítal na travnaté ploše a vím, co to dokáže, natož s takovou obludou a tím bych se hooodně bál, aby nechytnul rotorem o zem před sebou Je to docela riskantní manévr
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   21. 10. 2007 / 10:48
kuma   
ale u ruských mašin s kolečky (Mi-2 nevyjímaje) se to pozužívá běžně. Teď, když maj záchranky EC-135 a předchozí model byl Ecureuill, tak na to málokdo vzpomene, ale i u nás jsem byl svědkem takového startu často. V létě, když bylo horko a nebylo jisté, jestli z heliportu u nemocnice (mezi barákama) bezpečně vzltnou, nechávali vrtulníkáři pacienta dovézt rychlovkou na letiště -a tam startovali "s rozběhem" po předním kolečku zcela standardně.

Důvody už jsou zde popsány - 1. aerodynamický, 2. Afghánský - ono se totiž taky éro (vrtulník) v rozběhu trefuje hůř, než když zavisí na natažených tlumičích podvozku. Totéž s přistáním, kde o to netrefení jde ještě víc.
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 16:42
zuNus   
Crazy Pilot takes off on 20m runway

tohle nejlepsi
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:26
ondras   
Tady taky ještě sověti,ale video

http://uk.youtube.com/watch?v=ETMkNk2SD1U
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:29
FSPilot   
NEvíte někdo, proč mají jak tadle příšera, tak i jiné jako An-26 ty křídla tak zvláštně zahnuté dolů???? Moc mi to nejde do hlavy... to by podle aerodynamiky mělo mít za následek docela drastické snížení stability, ne?
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:36
Rychlokvaška
Někde se lateral stabilita záměrně snižuje, aby byla větší directional stabilita - viz Harrier. Vždy to musí být optimální poměr mezi tendencí ke spiral dive, nebo dutch roll. U letadel která mají yaw-damper si můžou dovolit víc.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:37
FSPilot   
Aha, takže to bylo tak stabilní, že to potřebovali trošku znestabilnit, aby to bylo řiditelné, jednoduše řečeno, jestli to chápu dobře
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:51
Rychlokvaška
Těch důvodů může být víc, ale obecně čím větší šípovitost křídla a čím větší potřebná směrová stabilita, tím větší anhedral (křídla dolů) narozdíl od dihedral (křídla nahoru).
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 18:05
FSPilot   
No jasně, to vím, ale to mě právě zaráží, že toto éro ani An-24 nebo 26 nemají ty křídla v bůhví jakém šípu U Harriera ten anhedral třebas chápu, protože to vypadá takové neohrabané éro a tím, že ho tak znestabilnili, tak je dostatečně obratný, ale na druhou stranu ho uřídit je podle jeho pilotů veeelmi obtížné
 

Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 18:07
Už přistál   
Co jsi za louží, přestal jsem rozumět tomu, co píšeš.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 18:08
FSPilot   
Slovník občas pomůže
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 18:16
Rychlokvaška
Když je nemám ani páru jak se to řekne česky. Překládat si české termíny do angličtiny a tak se to učit mně opustilo hned v druhém týdnu ground school, kdy jsem pro 90% věcí neznal stejně český ekvivalent ;o) Tak jsem se holt celou ATPL teorii naučil anglicky a teď jse za to bit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:32
FSPilot   
To vůbec nevadí, ony ty české ekvivalenty jsou stejně v převážné většině zbytečně složité a dlouhé Už jen v komunikaci "Touch and Go" = "Letmé přistání a vzlet" apod., však to znáš
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:31
SONP   
To jsou přeci bulháří...
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 17:56
ondras   
Da!!! Nu vot mašííína jest savjetskája.
 

Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 19:42
Jindra   
Taky něco přidam.
http://www.youtube.com/watch?v=mEN_mwn_NaM&NR=1
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 19:59
zuNus   
blazni
 

Re: Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:02
Christopher 01   
Ty dve odstaveny Anduly tam asi mluvi za vse
 

Re: Re: Re: Re: pár frajeřinek...   14. 9. 2007 / 00:31
donCarlos
no jo, nezvladly zatacku
L410 je jeste lepsi stroj nez jsem si kdy myslel...
 

Re: Re: pár frajeřinek...   13. 9. 2007 / 22:35
FSPilot   
To je vidět, že L-410 je prostě bezkonkurenční éro.

btw. tomu říkám domácí letiště a z důvodu málo prostoru ta RWY za roh je fakt drsná
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ