FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 8. 2025, svátek má Jáchym Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vivatem do Chorvatska Jeden příspěvek | Celý strom
Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 18:13
Lowmick   
Zdarec, tak jsem se vcera vratil z uspesne "pracovni" dovolene v Chorvatsku. Leteli jsme dve letadla (L-13SE a Eurostar) na trase LKPN-LKKU, LKKU-LJMB (Maribor), LJMB-LDLO (Malij Losin), LDLO-LDPV (Vrsar), LDPV-LJMB, LJMB-LKKU, kvuli silnemu protivetru LKKU-LKPA a konecne LKPA-LKPN Cesta byla celkem v pohode, ve ctvrtek rano po Cechach akorat mraky na zemi (meli jsme Garmina 496 s "GPWS" takze v poho), po preskoceni na Slovensko a klesani z MAVORu se pocasi zlepsilo a zacaly naskakovat kumuly, do Mariboru jsme cestovali v 1000ft GND, takze zadny problem s TMA (hlavne v CZ a SK, nikde jinde jich tolik neni). Do Madarska se slo pres NUBRA. Tou dobou uz se dohlednost zvedla na nekolik desitek km, no a Madarsko je desna placka, takze bylo videt krasne. Ale ta ridici na Budapest Info...to kdybyste slyseli...takovej mix mezi rustinou, trosku japonskyho prizvuku, hodne lamana anglictina...hruza, ale dalo se. Plan byl pokracovat pres Sarvar na DIMLO, ale dostali jsme DCT DIMLO (nijak jsme si tim sice nepomohli - lezi to na jedne ose, ale aspon se usetrila komunikace). Po minuti DIMLO akorat kratky preskok na Ljubljana Information, z ni na Maribor APP a priblizeni dle map do LJMB. Panove takovej asfalt jako je v Mariboru kdyby byl vsude, to by bylo litani. Krasnej hladkej, suprove se na nej sedalo i pojizdelo (jen protoze byl hodne tmavy tak se spatne hledal). Po pristani placeni poplatku, paliva, customs atd. Jedno rychly kafe, kontrola FPL do LDLO a odchod na plochu. Tou dobou lital nejaky Airbus okruhy, takze bylo drobne zdrzeni, coz nicemu nevadilo. Po vzletu jsme meli pokracovat na DOL VOR, ale jelikoz v Ljublani byl nejaky hustsi provoz, tak nas poslali jizne TMA, coz byla svym zpusobem skratka, ale do kopcu, ne tim krasnym udolim dle FPL. Vivatovi se moc nechtelo, ale diky nekolika stoupakum jsme se dostali na 5000ft a vsechno "preskakali", let k hranicim FIRu uz probihal dal bez problemu. Pred ILB VOR jsme dostali DCT GEMKA a contact Pula APP. V tom se nam objevil tak dlouho ocekavany pohled na more...panove to se neda popsat, ze zeme je to obyc, z velkyho dopravniho era normal, ale kdyz se dostanete na takovou vzdalenost Vivatem, to uz je co rict. Preskocili jsme na Krk, po nem pokracovali dal na jih pres CRE do Losijna. Letiste nebylo do posledni chvile videt, je zapadle mezi stromy, ze svahu do vody a jeste schovane za kopcem. Nicmene Gde Proboha Sem je mocne zarizeni a vykreslilo nam i ILS sestup, takze zadny problem.
Druhy den (patek) jsme se domluvili na vylet do LDPV - Vrsar s tim, ze tam zustaneme uz do soboty. v LDLO tedy probehlo rychle zaplaceni prist. poplatku, ja jsem zabehnul jeste na "Ccko" podat FPL (v Chorvatsku se musi podavat na vsechny letsy mimo CTR) a letelo se. Plan byl tedy vratit se zpet po Krku pres CRE, preskocit na zapad do Istrie na Vovigrad a proletet si pobrezi pres Porec do Rovinje a pristat ve Vrsaru. Opet nas cekal nadherny vyhled na more do ktereho se opiralo poledni slunce. Letiste LDVP je mirne z kopecka jako LDLO, na jedne strane ma stromy, ale na druhe je cca 50m utes a voda, coz priblizeni docela zpestri po pristani na nas cekal pohodovy mistni AFISak (LDVP je nerizene letiste) ktery nam podal vsechny potrebne informace. Na letisti funguje i restaurace takze jsme neco malo pojedli, popili a taxikem se dopravili k ubytovani. V nedeli se chystal odlet. Verze 1 - pujdeme nahoru pres GIRDU (zapadne GEMKY pres kterou jsme sem leteli), dale pak ILB, DOL a pres udoli do LJMB nebo verze 2 - GIRDA, ILB a v 5000ft preletet vsechny kopecky pres AMBUS a VALLU. Jelikoz se pocasi vydarilo a nebe bylo bez mracku, volba byla jasna pro verzi 2. Bohuzel byl u GIRDA aktivovany prostor tak jsme museli obletat k Portoroži na BUGEV, u ILB nas cekala dalsi zmena planu kvuli LJ-R3 a mala oklika na sever. Dal do Mariboru bylo vsechno ok. V Madarsku zacalo trochu foukat, konkretne na urovni Sarvaru. Vitr zesiloval a na Slovensku dosahoval hodnot 50km/h proti, takze po priletu a odbaveni v LKKU jsme vzali jeste pro jistotu 10L Avgasu. Toto mnozstvi se ale casem ukazalo jako nedostacujici, tak dalsi zastavka byla v Policce Z LKPA se do LKPN uz letelo dobre, taky aby ne s plnou nadrzi...

Celkem tedy:
LKPN-LKKU 1h
LKKU-LJMB 2h 09m
LJMB-LDLO 1h 43m
LDLO-LDVP 1h 15m
LDVP-LJMB 1h 40m
LJMB-LKKU 2h 30m
LKKU-LKPA 1h 13m
LKPA-LKPN 37m
----------------
TOTAL 12h 07m


Par fotek:
1) rychlost...
2) LJMB - Maribor
3) Airbus pri touch and go
4) kopecky ve Slovinsku (ano, kolegove Condorari, jsou ty na kterych se letaji svahy/vlny)
5) Rijeka
6) kolega s Eurostarem
7) svah po temer cele delce Krku
8) LDLO - Malij Losinj
9) skupinka na ceste LDLO (Losinj) -LDVP (Vrsar)
10) sama voda...
11) Rovinj
12) LDVP - Vrsar
13) nejakej "chudak" lital ve Vrsaru okruhy s Augustou, co taky jinyho kdyz je doma nuda...
14) muj nakolenik po 3 dnech litani

Byl to peknej zazitek, pribylo mi par sedivych vlasu, ale stalo to zato. Az jednou budu vnoucatum vykladat ze jsem letel s Vivatem k mori, tak mi asi neuverej...
26239 B / 600 x 479 / PICT0001.JPG
24901 B / 600 x 450 / PICT0015.JPG
18515 B / 600 x 450 / PICT0027.JPG
31646 B / 600 x 450 / PICT0038.JPG
21228 B / 600 x 450 / PICT0051.JPG
21805 B / 600 x 450 / PICT0055.JPG
21193 B / 600 x 450 / PICT0068.JPG
16082 B / 600 x 450 / PICT0078.JPG
15232 B / 600 x 450 / PICT0115.JPG
12824 B / 600 x 450 / PICT0123.JPG
25772 B / 600 x 450 / PICT0128.JPG
20147 B / 600 x 450 / PICT0130.JPG
33807 B / 600 x 450 / PICT0168.JPG
19096 B / 375 x 500 / PICT0228.JPG
   Seznam příspěvků  

Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 18:34
leonell
Fantazie a ticha zavist...
Na kolik zhruba takovy vylet prijde?
Myslim palivo, poplatky,...

Leos
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 18:48
Lowmick   
Vivat to byl soukromej, takze se platil jakoby jen benzin, cena se pohybovala kolem 2Euro v Mariboru a kolem 1,20E v Chorvatsku. Plus nejaky taxiky (10-20E), (bydleni 20-25E), pristavaci poplatky (10-22E), jidlo...
   Seznam příspěvků  

Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 18:44
nimbo
Plávacie vesty ste mali?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 18:48
Lowmick   
Ja jsem si chtel vzit takovy ty nafukovaci kridylka, ale zadny jsem nesehnal, tak jsem se jen modlil
   Seznam příspěvků  

Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 20:05
Cirrus/Pindra
Ty jo paráda... fakt super výlet!

Já bych to teda letěl s Cessnou 172, ale Vivat asi to bylo o něčem jiném. Kolik jste platili pojištění éra do zahraničí? Mě právě odrazuje od cesty do Chorvatska ta výška pojištění na mimoCZ/SK lety...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Vivatem do Chorvatska   16. 9. 2007 / 22:33
Lowmick   
To ti clovece nereknu, moje ero to nebylo tak to slo mimo me... vim ze rikali ze to je docela dost drahy oproti cz a sk, coz je to nejnizsi...
   Seznam příspěvků  

Re: Vivatem do Chorvatska   17. 9. 2007 / 03:01
milan
pan ma guráž s Vivatom letiet tak daleko )
   Seznam příspěvků  

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ