Rozdělím odpověď na dvě části:
a) V reálném světě sice dosah radaru rozhodně neni tak velký, ale používají se běžně tzv. multitracky a radarová data se sdílejí napříč Evropou. Ani českou republiku by se nepodařilo pokrýt z jednoho jediného radarového čidla - proto se krom radarových čidel v Praze, Brně, na kopci Písek a na Buchtově kopci, používají ještě data z dalších radarů v Německu, Rakousku a Slovensku. Praktický důsledek pak je, že řídící na radaru vůbec nepozná, který radar zrovna letadlo "vidí" a vypadá to, jako by viděl do určité vzdálenosti od "středu" svého zobrazení. V případě zemí jako je Německo, kde je celý Karlsruhe UIR řízený z jednoho centra pak je tento rozsah opravdu v řádu stovek mil. V tomhle je teda simulace na síti naopak velmi přesná - řídící si jen nastaví, kolik potřebuje vidět a tolik opravdu vidí - stejně jako v reálu má k dispozici data, která potřebuje. To tedy není žádný technický nesmysl.
b) Trošku odlišná věc je, když si nějaký výstřední řídící nastaví nesmyslný dosah radaru jen protože chce být zajímavý. To je ovšem jeho prohřešek jako jedince a myslím, že není vůbec žádný důvod to tu řešit a dělat z toho nějakou aféru, protože pokud to bude chvilku dělat, tak ho během pár dnů "načape" nějaký SUP a sestřelí, za to že přetěžuje síť.... |
|