Jeden řídicí z Ostravy který v den NATO měl službu mně poprosil,jelikoš není registrován zde na fotu abych mu sem zkopíroval pár nejasností na otázky.Text není z mojí hlavy ale přepis od Martina.
Na začátku stála C27 na TWY D blíž k RWY a za ní CASA dále od RWY. Museli jsme vyřešit toto:
- první show měla mít CASA, C27 až později
- CASA požadovala spustit motory min 10min před vzletem
- 10min před plánovaným vzletem byl naplánován hromadný seskok parašutistů, což znamená motorový klid v doskočišti
- na čas zahájení show CASA měl slot B734 CSA
- z důvodu rozmístění další techniky a letadel byla použitelná pro pojíždění z odbavovací plochy jen TWY B.
Takže jsme provedli pojížděcí manévry asi takto:
- C27 spustil cca 15min před ukázkou CASA a pojížděl přes RWY na TWY E, která byla "slepá", ale jinak použitelná
- ve stejném čase spustila i CASA a ta pojížděla přes RWY na TWY B, kde se na vyčkávacím místě otočila a zůstala stát se spuštěnými motory (tam už byla daleko od doskočiště a nevadila parašutistům)
- C27 vypnul na E a mohla začít akce s parašutisty
- B734 CSA na OP Central. mezitím taky spustil (dostatečně daleko od doskočiště) a začal pojíždět na TWY B za CASA
- po doskoku posledního parašutisty byl nejvyšší čas pustit na odlet B734 CSA, takže jsme dali CASA pojíždět po dráze na TWY E za C27 a otočit se
- teď mohlo CSA na dráhu a odletělo
- a konečně se na dráhu vrátila i CASA, která mohla zahájit show
- v závěru show CASA opět spustil C27
- po přistání zajela CASA zpět na TWY D
- pak přejel C27 z TWY E po RWY rovněž na TWY D, odkud šel o hodinu později na svou show. Z důvodu zablokování velké části pojezdového systému jsme se k podobným zdánlivě nesmyslným šachům museli uchýlit několikrát...