|  |  | Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 21:52 | |
|  | Ahojte, tak me ted napadla jedna takova vec, pokud je tu nekdo, kdo vi jak to chodi, tak mi prosim odpovezete 
Nekde jsem slysel, ze pilot muze nalitat pouze 900hod/rok! Ze kvuli tomu maji problem nektere aerolinky, ze nemaji dosti pilotu a ze ty stavaji proste uz NEMUZOU nasazovat!
Kdyz ted vemem pilota B737 nebo nejakeho toho Airbusku u CSA, treba. Tak jak oni to vubec maji? Jak casto je takovy pilot v praci?? A na jak dlouho?? A co vse je zapocitano do tech 900hod?? I predletovka? A to vsechno stani na stojance a tak? Nebo proste jenom cas ve vzduchu?? A jak dlouho pred odletem musi byt pilot na letisti, a jak dlouho v kokpitu??
Dekuju
BloodDrainer |
| |
|
 |  |  | Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 21:55 | |
|  | Jestli znas nejakou spolecnost ktera nema dost pilotu, tak naval cislo na sefa!!! |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 21:57 | |
|  | Jednou, uz je to delsi dobu, jsem cetl v MF Dnes, ze RyanAir jich ma malo a ze musi nezakonne nasazovat i ty,co maji treba 920hodin a tak, takze to je, kdy jsem to slysel!! |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 21:58 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 10:08 | |
|  | "jednou jsem cetl ..." "v mf dnes" ... radio jerevan |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 22:43 | |
|  | Já tak nějak marně přemýšlím jestli se mi vybaví nějaká společnost, která MÁ dost pilotů. Vždyť je teď doba snad největšího boomu za posledních 10 let. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:38 | |
|  | Tim chces teda rict, ze piloti nejsou?? Ze jsou spolecnosti, ktere piloty poptavaji?? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 15:05 | |
|  | Ano. Bohužel většinou hotové piloty s typovkou  |
| |
|
 |  |  | Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 21:56 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 22:59 | |
|  | Tak ono na tohle jsou normy, jak často celkem můžeš být v práci.
Budu mluvit teď pro podmínky lítání v ČR. Tady jsou ty nejdůležitější. Nebudu se zmiňovat, že máš mít někdy volný víkend nebo min. množství dní volna.
Je státní norma, nepřekročitelná a tou je 900 hodin letových za rok, bez briefingu před a po letu.
Pak je další norma v 90 dnech po sobě jdoucích (tady můžeš nalítat max. 280 hodin) a v neposlední řadě i norma ve 28 dnech po sobě jdoucích (tady můžeš nalítat max. 100 hodin).
Tohle jsou normy, které nesmíš překročit a pak jsou ještě firemní normy, které mohou redukovat víc max. počet odlétaných hodin, ale to už je pak individuální.
Běžně se chodí hodinu (většinou ještě plus 15 minut navíc) před letem na briefing, před dlouhým letem ještě dřív, to už pak stanovuje sama společnost sama ve svých postupech. A v letadle to piloti mají většinou zvládnuté rychleji než stewardi, kteří musí přebrat catering, připravit celou kabinu pro cestující. Takže se chodí cca těch 45-60 minut před letem do letadla. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 23:13 | |
|  | JAA předepisuje maxima 110 in 30, 300 in 90 a 1000 in 365. Běžné aerolinkové jsou pak 90 in 28 a 900 in 365. V obou případech se jedná o Block Time. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:02 | |
|  | Ale tohle schvaluje náš letecký úřad, proto jsem to psal, že to platí pro ČR.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:17 | |
|  | No a já jsem psal co platí pro JAA a co běžně provozují aerolinky...je v tom někde rozpor, neebo tak něco ? ;o) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 10:00 | |
|  | Těch 45-60 min. - to tam to letadlo ale taky musí bejt.. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:40 | |
|  | A tak jak je to treba presne s pracovnim mesicem? Jak casto je v praci?? Protoze ja jsem se dival na to forum ( moc dekuju, je tam toho hodne!!!! ),ale neco uplne konkretniho jsem nenasel  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:48 | |
|  | Hoj. Osobně přesně nevím, ale mám dva létající kamoše. Jeden FO na 737, druhej kapča na ATRu. Oba bydlí v Ostravě. Ten z Bulíku je furt v Praglu na ubytovně a domů přijede 2* - 3* do měsíce na dva, tři, čtyři dny.
Ten z ATRka je doma víceméně furt. Bo do a z rachoty jede érem. Co vím, tak má vždycky jednu krátkou, jednu delší linku. Vyjímečně někde přespává. Celkově má volna tři pr...
Tak asi tak.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:53 | |
|  | To je rozdil mezi kapitanem a F/O.... )))))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 14:59 | |
|  | Moc ti dekuju, neco podobneho jsem potreboval slyset  |
| |
|
 |  |  | Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 20. 9. 2007 / 15:31 | |
|  | | |
|
|