FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Začátečnické dotazy Jeden příspěvek | Celý strom
Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 08:51PitBull
Chtěli jste je mít, tak je máte. Ještě předem chci hrozně moc poděkovat všem, co dělají ortofotomapy, stavby a vůbec všechny další doplňky. Teprve až jsem se proletěl nad Brnem a viděl náš dům, to začalo o něčem být. Díky moc.

Používám FS2004

1) Letiště Praha Ruzyně, mám nainstalovánu scenerii od Vládi Synka a ortofoto mapu Prahy. Všechno perfektní, jen při rolování letadla rolují po trávě. I když si dám progressive taxi, tak mě navádí po trávě - dá se s tím něco dělat? Progressive taxi mě netrápí tak jako ta letadla.

2) Fototextura Prahy od Filipa Dvořáka - samotná ortofotomapa je v pohodě, ale jsou tam evidentně v další vrstvě dokreslené ulice, které s podkladem v mnoha místech nesedí. Dají se nějak vypnout? (Možná souvisí s další otázkou.)

3) Co je autogen? Autogenerování staveb? Jak se projeví? Nainstaloval jsem si k fototextuře Prahy od Petra Bednáře ještě Autogen Prahy od Filipa Dvořáka, ale mám pocit, že se nic nezměnilo. Co by mělo být nové? Případně je potřeba ještě někde něco nastavit? (Celou Prahu jsem s autogenem znovu instaloval.)

4) VFR vs. IFR: jsou mi jasné překlady těch zkratek. Ale přesně nechápu, co to znamená v praxi. Když letím podle VFR, podle čeho se orientuju? Předpokládám, že když letím podle IFR, tak podle přístrojů - je to tak?

Díky moc každému, kdo mi pomůže.
 

Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 09:22
Tragédie v JRD
Ach jo .. to je furt dokolecka... opravdu by neuskodilo precist si historii diskusniho fora, resp. pouzit cudlitko "vyhledavani"

1) uz to tu bylo nespocetnekrat, opravdu nespocetnekrat .... je to tim ze dosud neni afcad pro FS2004 .. az bude afcad pro 2004, budou i letadylka stat u gejtu

2) je to tu take v historii, nicmene - je treba vymazat nekolik souboru z instalace scenerie Praha - Ruzyne, castecne je napoveda primo v readme jednoho ze dvou updatu pro tuto scenereii

3) autogen generuje domecky a ruzny podobny silenosti .. obcas je trosku treba carovat, aby to zafungovalo, obcas to blbne pokud mas prazskou rozyni protoze spolu kolidujou ... jinak, protoze tech domecku je strasne moc, tak obcas FS jejich zobrazovani odflakava a zobrazuje az kdyz jses hooodne nizko nad zemi

4) IFR je letani podle pristroju (podle VORU, NDBu, Intersections atd + tisic ruznych dalsich pravidel, hlida te ridici, separaci od ostatniho provozu a takovyhle veci je na rizeni let. provozu) .. VFR letis podle oci .. podle kopcu, rek, zeleznice, atd ..pokud nejses v rizenem prostoru (kolem letist a tak) tak litas bez ridiciho, a takovy veci jako separace od okolniho provozu atd je take na tvem triku

FS ke je nevhodna, spis nepouzitelna pro VFR letani ... (pokud teda furt nekoukas do GPSka nebo do te mapy v menu world
 

Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:13PitBull
Díky moc všem za odpovědi a těm co pracují na nejrůznějších AFCADech a podobných hodně zdaru v jejich práci.

To PiErcE:
Já vím, že je to furt dokolečka, chtěl jsem to s někým vyřešit po mailu, ale psali jste mi, že to mám klidně napsat sem, že opakování je matka moudrosti. Já tady tu diskuzi pročítám fakt celkem svědomitě. Ale vyhledávání v diskuzi je velmi nevděčná činnost: když jsem hledal například ty posunutý dráhy na letišti v Ruzyně, tak jsem fakt netušil, že mám hledat heslo AFCAD Ruzyně. A když jsem hledal runway nebo letiště - tak mi to našlo úplně nesouvisející odkazy.
Tak jsem přivítal Vaši nabídku a ptám se na stupidní dotazy A díky moc všem, kteří na ně odpovídají.

1) Runwaye v Ruzyně - jasný.
2) Ulice Praha - podívám se po tom.
3) Autogen Praha: princip autogenu je mi jasný, ale s tou Prahou je to divný: zkoušel jsem nejrůznější kombinace nastavení i letové výšky, ale nikdy se mi nic nezobrazí. Mám Celeron@2GHz a 780MB RAM, který by mohl něco zvládnout.
Nemůže být problém někde jinde - třeba někde chybný postup při instalaci? Když letím třeba z letiště Kbely nebo Letňany, tak je tam kolik domečků jako naseto.
4) IFR & VFR: je mi to jasný, jen mi připadlo divný, že se fakt lítá podle toho, co vidím. Ale proč ne. Ve FS určitě záleží na tom, co všechno je nainstalováno. Byl jsem třeba lítat v Jeseníkách a tam je to super i bez ortofotomapy.
 

Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:21PavelS
ad 3) podle mých poznatků záleží v tomto případě ještě na velikosti paměti grafické karty a celkovém nastavení AGP. Btw. Celeron - i na 2GHz - není pro FSky optimální, lepší je PIII/P4 i třeba na nižší frekvenci )

ad4) Šlo mi o to , vysvětlit princip a ne řešit detaily prostoru třídy XY, které to celé zamlžují, protože rozdělení na prostory se liší stát od státu i v Evropě. Nicméně to má vliv způsob komunikace s ATC a vybavení letadla, ale ne na vlastní princip VFR letu.

PavelS
 

Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 12:39PitBull
Nad tou P4 už jsem taky uvažoval. Kartu mám Matrox G550, která má 32MB RAM - to je asi málo, že?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 13:23
Tragédie v JRD
To je ) rozumnym minimem je 128 (hlavne pokud litas na komercnich sceneriich a/nebo s komercnimi letadly...

64mb je absolutni minimum.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 13:36
G550 jsem mel taky, ale krome male pameti ma dost maly vykon ve 3D.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 15:40PitBull
Já jsem měl původne v novým complu 128MB, ale bylo to něco jako GeForce a tu jsem teda hrozně rychle vyhodil, protože nezvládala slušný zobrazení na mým CRT EIZO - děsný duchy, rozmazání etc.. Proto jsem koupil Matroxe, kterej je nepřekonatelnej, takovej Mercedes - ale taky mnohem dražší. 128MB by stálo hóódně přes 10 tis.
No, chlapci, to jste mě teda nepotěšili.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 15:50
Luděk Ch.
Matrox je sice napohled Mercedes, ale s motorem Š105L Krásný obraz, ale minimální 3D výkon. Není to jen ve velikosti paměti grafiky, ale hlavně její propustnosti (rychlosti) a výkon jádra grafické karty. Já mám "jen" GF3Ti200 se 64MB paměti a FS2004 jede v pohodě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 17:19PitBull
To jsme se sice dostali někam jinam, ale dovolil bych si nesouhlasit. Matrox nějaký závratný výkon nejen že nemá, on ho ale ani nepředstírá - nemá proč. Jestliže se pouhou výměnou grafické karty viditelně zlepší obraz na monitoru, o něčem to svědčí.
Já jsem si počítač pořizoval především na fotky - a tam potřebuju v první řadě kvalitní obraz.
Je to asi jako z hi-fi: můžeš mít zesilovač Sony za 10 tis. se spoustou hejblátek, posunovátek, didodek, etc. a nebo si koupíš NAD, který bude stát 20 tis., bude vypadat jako z roku 1970, má dohromady pět tlačítek, ale když ho jednou uslyšíš, bude se Ti už navždycky ze Sony a jí podobných dělat špatně.
A nebo, když už jsi uvedl ta auta - je to jako srovnávat 2.0T Octavii s Mercedesem 180C Kompresor. Jo výkon je menší, ale to svezení - hmmm.
Říkat o Matroxu, že má motor ze Š120, to je nepochopení Matroxu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 19:43
Luděk Ch.
Rozhodně proti Matroxu nic nemám, jeho profesionální kvalita obrazu je dobře známá. Myslel jsem to jen v souvislosti s 3d výkonem, který je ve FS bohužel potřeba
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 21:05PitBull
Jo, to pak jo
 

Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:22
Tragédie v JRD
co se tyce autogenu ... uz to bylo i nizeji, od jineho odpvoidajiciho.. je treba odstranit nekolik souboru z instalace prahy ruzyne..

jina moznost je sloucit scenerie Praha - Ruzyne a Praha - Autogen do jedne scenerie, pak by to take melo slapat
 

Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 12:17
Latom   
ad3) jen ti chci říct, že problém je určitě v těch .bgl souborech, které máš vymazat z Prahy. Já měl podobné problémy na stejném kompu v 2k2, ale v 2k4 už nejsou. Řešil jsem to i s Markym, ale to byl problém 2k2. Ve 2k4 to jde naprosto v poho a to mám stejný komp jako ty. Ty .bgl soubory jsou v textu readme trošku schované, při letmém čtení to přehlédneš, ale přečti si je opravdu pořádně a hned budeš mít domečky jedna báseň.
 

Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 09:31sp
Ad 1] K LKPR potřebuješ kromě samotné scenerie i txv. AFD data, což jsou informace, které řeknou FS, kde jsou v custom scenerii letiště jednotlivé stojánky, pojížděčky, dráhy a spousta dalších věcí. Tyhle údaje se editujou v programu AFCAD a výsledek se pak přidává do FS. Pro FS2002 jsou tady na periskopu balíčky lkpr_afd..... Pro FS2004 zatím tato data nejsou k dispozici, ale Filip Dvořák tráví noci u kompu jejich tvorbou v neveřejné beta verzi a před pár thready ve fóru vypustil, že veřejnej AFCAD vyjde někdy tento nebo příští týden, takže se zřejmě máme brzy na co těšit. Sleduj fórum, témata AFCAD.

Ad 2] Další ulice jsou součástí balíčku LKPR. koukni se do návodu k LKPR a k VFRPraha na to, které BGL soubory umazat (z hlavy nevím, ale myslím, že je to v adresáří LKPR/Scenery/prg_area.bgl nebo tak nějak)

Ad 3] Autogen je algoritmus, podle kterého se na daném čtverci textury generují náhodné baráky (určuje v zásadě typ povolených baráků a hustotu jejich objevování) Tady Ti neporadim, mě to ve FS2004 taky blbne a autogen domečky se mi neukazujou (. Pomůže nám někdo další ?

Ad 4] IFR je létání podle budíků, kdy nepotřebuješ defacto vidět ven z kabiny. Všechno provádíš podle údajů na budících a podle navigace z ŘLP. Většina sportovního lítání se však provádí ve VFR.
Pro VFR platí asi tohle:
a) Orientuješ se podle mapy a významných bodů na zemi (silnice, řeky, domy, věže všeho druhu, zámky atd...)
b) Pokud letíš v prostoru třídy G (300 metrů nad zemí až ? 1500 metrů ?)nejsi naváděn ŘLP, pouze provádíš běžnou radiokomunikaci, tzn komunikuješ s řízením/info oblasti ve které se pohybuješ.
c) Nemůžeš lítat před východem a po západu slunce
Je toho daleko víc, ale tohle v zásadě jsou hlavní body. Pro pochopení jsou někde určitě nějaké tutoriály. Zkus si někde sehnat knížku "Učebnice pilota" Je toho tam sice trochu víc, než potřebuješ pro SIM létání ale dá ti to výbornej základ

 

Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 10:16PavelS
ad 3) myslím, že problém s nezobrazováním autogenů a podobně může být v hardwarovém omezení. FSka v závislosti na zatížení omezuje zobrazení "méně důležitých" jevů, aby se udrželo FPS v nějakém přijatelném rozsahu. Pokud nemáš absolutní dělo, tak se to zřejmě týká i autogenu. Autogen je taky asi obrovským žroutem FPS, takže doporučuji nepoužívat nastavení na max. Pak se -překvapivě- možná i zvýší počet zobrazených objektů.

ad4) VFR je Visual Flight Rules, čili lítání podle očí. Prostě koukáš z kabiny a porovnáváš co vidíš, s mapou. Když je mlha nebo mraky, tak se nedá VFR letět . Není úplně pravda, co se zde psalo o výšce - VFR lze letět i výše ( omezeno do cca FL250 t.j. , nevím přesně ) a překvapivě s jakýmkoliv letadlem (B767 za VFR není problém). To jestli komunikuješ s ATC není podstatné, podstatné pro VFR je , že zodpovědnost za určení polohy a za to , že se nesrazíš s jiným letadlem je na Tobě jako pilotovi, zatímco při IFR je to na ATC. Na rozdíl od nějakého kolegy výše si myslím, že se ve FSce VFR letět dá a právě proto se instalují ty doplňky, které tady pro nás tvoří ti všichni ( proč by to jinak dělali - pokud jsem ve FL370 za IFR nad strakonicema, je mi naprd, že pode mnou je krásně udělaný letiště ... ).
PavelS
 

Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 10:57
Tragédie v JRD
ja ti dam "nejaky kolega" ty jeden ... zdravi Te Tomas Knaifl
 

Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:14
Luděk Ch.
To bych se divil, kdyby byla FSka tak chytrá, že by si sama stáhla nastavení grafiky, to by tam pak nastavování vůbec nemuselo být. Prostě jede tak, jak ho nastavíš, pokud to přeženeš, tak klidně "jede" 5 FPS a vůbec mu to nevadí Problém je v kombinaci různých add-on sceneriích, které se různě vzájemě překrývají a ruší.
 

Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:25
Tragédie v JRD
pokud FSka dojde k nazoru ze nestiha, tak zacne pouzivat nektere "ulehcujici" funkce... mimojine zacne divoce mipmapovat (to hodne souvisi s velikosti pameti na videokarte) - tudiz rozmaze texturu a zmensi si jeji velikost, resp. pouzije mensi verzi bitmapy , pokud je primo v BMP u textury .. coz setri nejen vykon, ale i pamet, deje se tak nejen u terenu ale i u modelu letadel atd...

pak se to projevuje obcas na autogenu .. v praze se mi napr. autogen zacina objevovat az docela pozde, zatimco jidne clovek vidi objekty autogenu z mnohem vetsi vysky...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 12:03
Luděk Ch.
Já myslím, že to jsou pouze průvodní jevy toho, že nestíhá, nikoliv záměrné ulehčování. Protože opravdu správným nastavením se správnou scenerií lze v pohodě "dosáhnout" i 2 FPS, bez toho, že by mi ubyl autogen nebo se zhoršily textury. max. při změně pohledu dlouho natíkají, protože je procesor zaměstnán zrovna něčím jiným. FS myslím jen při prvním spuštění nějak nastaví grafiku, aby na dané sestavě aspoň trochu jel, ale že by si něco sám omezoval bez ohledu na nastavení v menu během provozu, toho jsem si nevšiml. Ale možná ho podceňuji a je inteligentnější. Potom, by ale MS měl hranici, při které začne grafiku omezovat ve prospěch FPS nastavit trochu výš, než 5 FPS, to už je fakt málo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 12:13PavelS
Ta hranice omezení je odvozena od nastaveného FPS ( nastavuje se menu ) . Mám pocit, že někde v configuračních souborech jsou hodnoty jako "FPS MIN" a "FPS MAX", přičemž ta MIN by měla udávat hodnotu, pod kterou začne omezování. V té zmiňované diskusi bylo však konstatováno, že možná je umělou změnou tohoto parametru nějak optimalizovat, ale celkově to zase tak nepomůže, protože i při jakékoliv optimalizaci může FPS klesnout až k těm 5 a změna pramatrů s tím nic neudělá. Pak jsem se tím přestal zabývat.
 

Re: Re: Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 11:26PavelS
Obávám se, že nemáš pravdu, protože kdesi jsem našel vysvětlení , jak pracuje nastavení FPS v FSce a není to tak jednoduché, jak to vypadá ( platí vše pro FS2002 ). Existuje tam nějaká hodnota minimálního FPS, závislá na nastaveném FPS ( z menu ) pod jejímž dosažení to začne něco omezovat.
Bohužel jsem to vysvětlení už nikdy potom nenašel ( bylo v nějakém cizím fóru), takže se o tom nechci víc rozpisovat a nějaké sofistikovanější dotazy nemá smysl mi pokládat... )

 

Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 10:53
Vita Zenisek
Ad4) Jen upresnim ten prostor. Prostor tridy G je od zeme do 300 m nad ni. To znamena, ze kdyz je na zemi kopec, trida G ho kopiruje.
Ale FS je to stejne jedno. FS je Americke a tudiz pouziva Americke prostory vsude. Takze neni problem dostat v Praze Airspace B transition, ikdyz my tady zadny Airspace B nemame...
Jak tu nekdo psal, VFR se da provozovat hodne vysoko, az snad do FL220, ale je pro to (v reale) jedna podminka - nad FL60 musis mit letadlo vybaveno odpovidacem v modu C. To je ted novinka, byvalo FL70.
To ale neni ve FS problem, tam ma odpovidac kazde letadlo.
 

Re: Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 13:39
Jen bych trochu poopravil zaver: muzes letat i nocni VFR, jen jsou tam mnohem prisnejsi minima. Viz. zrovna knizka "Ucebnice pilota".
 

Re: Začátečnické dotazy   20. 10. 2003 / 10:21
Palo-LM   
Na zaciatok skus toto http://www.volny.cz/satcocz/skolka/skolka.htm
mozno sa zorientujes na zaciatok

;o)
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ