Mnjo, crash-test je crash-test.
Už to, že lze připustit, že do Evropy půjdou (možná!) auta s jakýmisi výztuhami a kamsi do jiné části světa tatáž auta (stejný vzhled, stejné jméno, stejný kabát...) jen jako skořápka bez výztuh, mnoho důvěry nebudí.
Kdo podrobněji zná výrobky z Číny, které se chtějí vyrovnat západním (falešné jeans Levi´s 501 = Cantona, Gantuna a pod., nebo falešné švýcarské hodinky Breitling, IWC), případně východním (falešná japonská elektronika, falešné japonské airsoftové zbraně atd. atd.), tak ví o čem mluvím. Oni se to učí a stejně jako Rusové jistě dokážou vypiplat špičkový kus (jejich kosmonaut nakonec přežil). Ale spotřební masa, na které se to učí a pod cenou ji rozprodávají do světa, je zatím stále pohříchu bídná. Proto se i já zatím bojím nejen čínských pilotů (co umí letecky komunikovat s dispečerem stejně blbě jako já, akorát že já nelítám s jumbíkem plnym pasažérů ), ale taky čínských letadel, pokud se tu někde nějaká budou v okolí pohybovat a nebudou do šroubku prověřena podle nějakých norem a registrů.
Je ale třeba si uvědomit, že se Číňani učí strašlivě rychle. Ještě před pár lety falšovali obchodní značky, teď už část produkce vyvážejí pod svými značkami a kvalita již začíná být (jeansy...) konkurenceschopná. Možná, že nás jednou i sežerou (učím se proto už teď čínsky ) |
|