|  | | Re: FL180 27. 9. 2007 / 09:57 | |
|  | Vsichni maji pravdu ale ja to radsi prerikam "po svojem":
ATIS pro Ruzyni:
GOOD MORNING RUZYNE ATIS INFORMATION QUEBEC 0730 ILS DME APPROACH RUNWAY IN USE 06 RWYS ARE WET
TRANSITION LEVEL 60
METAR PRAHA ISSUED AT 07,30
WIND 080 DEGREES 12 KNOTS
VISIBILITY 2 THOUSAND 5 HUNDRED METRES
LIGHT RAIN MIST
BROKEN 5 HUNDRED FEET OVERCAST 3 THOUSAND FEET
TEMPERATURE 11
DEWPOINT 10
QNH 1008 HECTOPASCALS
NOSIG YOU HAVE RECEIVED ATIS INFORMATION QUEBEC
Odkazuji na:
TRANSITION LEVEL 60 a QNH 1008 HECTOPASCALS
A teď k věci:
Vzlétáš z Ruzyně, výškoměr máš nastaven podle hodnoty QNH (1008 )kterou jsi zjistil podle ATIS. Jakmile dosáhneš převodní výšky TA (Transition Altitude, ta je napsana v mapě letiště, pro LKPR tedy 5000 ft) musíš nastavit výškoměr na hodnotu QNE která je 1013.25 hPa (neboli 29.92 inHg). Odteď již neudáváš výšku ve stopách ale v flight level FL. Nicméně z hlediska ukazatele výšky to funguje stejně (akorát ty i všichni letící okolo tebe mají nastaveno QNE = ukazuje vám to stejně), takže když ti dá FL200 tak stoupáš do 20000 na výškoměru.
Stejně to platí i naopak, jen se používá pojem převodní hladina TL (Transition Level), je uvedena v ATIS (na příkladu Ruzyně FL60) a tam zase měníš z QNE na QNH zjištěný z ATISu (zde tedy opět 1008).
|
| |
 | FL180 - Anyz  | 27. 09. 07 v 08:37 |
|
 |  | FL180 - Filip  | 27. 09. 07 v 08:40 |
|
 |  |  | FL180 - Anyz  | 27. 09. 07 v 08:41 |
|
 |  |  |  | FL180 - Marsden  | 27. 09. 07 v 08:58 |
|
 |  | FL180 - Marsden  | 27. 09. 07 v 08:41 |
|
 |  |  | FL180 - Vita Zenisek  | 27. 09. 07 v 08:47 |
|
 |  |  |  | FL180 - Marsden  | 27. 09. 07 v 08:52 |
|
 |  | FL180 - leonell  | 27. 09. 07 v 09:57 |
|
|