Ze své velmi bohaté zkušenosti s létáním s nadváhou mohu říct pouze to, že nadváha nemá nikdy ve skutečnosti pevný řád. Už se mi několikrát stalo, že jednou jsem na stejné trati platil a podruhý (zpátky) ne. Anebo že cesta tam bylo další zavazadlo 120€ a zpátky 80USD.
Obecně je nejdůležitější štestí na osobu za pultem a zejména na náladě dotyčného/dotyčné.
S lowcosty nemám moc zkušeností, spíš s delšími cestami. Myslím ale, že lowcosty budou hodně pedantský a nebudou moc tolerovat víc jak 1 kg. Možná po vzoru amerických společností, které buzerují za 1 libru. Už několikrát jsem překládal věci z jednoho kufru do druhého kvůli 1-2 librám, resp. jsem si je přendaval do carry-on. A nepomáhá ani vysoký FF status v rámci jedné nejmenované aliance let. společností.
Moc navíc bych neriskoval, maximálně kilo.
P.S. Někdo tu psal, že nadváha se asi zvětšuje počtem segmentů - není tomu tak. Například do ameriky je jedno jestli člověk platí nadváhu na přímý let do JFK anebo potom v rámci jedné letenky bude ještě 4x návazně přesedat po státech.
P.P.S Možná ten samý člověk psal, že měl na letence po USA 20 a potom na let přes louži PC koncept - tohle taky nebývá zvykem (spíš jsem o tom neslyšel). Naštestí zatím se bere vždy povolená váha a kusy z nejdelšího úseku, tzn. že pokud máš na jedné vystavené letence let přes louži, tak po USA budeš mít pořád PC koncept. |
|