|  | |  | |  |  | | únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 16:31 |  | 
 |  |  |  | | zdravim.. víte někdo jaká je "správna" nouzová procedura při úniku paliva z jednoho z křídel B737-700 ? propojit nádrže (cross-feed valve) a nechat tak unikat i palivo z druhého křídla a nebo nechat zhasnout motor a letět jen na jeden? a jak je to s nádrží uprostřed, která se plní jako poslední, také je něják propojena z těmi na křídly? A vůbec stává se to něják častěji? Ve FSpax jsem měl podle mě běžné poruchy typu zaseknutých klapek atd., ale ztráta paliva během letu mi přijde dost netypický pro B737.
 dík
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 16:43 |  | 
 |  |  |  | | no tak propojit nadrze urcite ne, na co pak poletis az ti vsechno vytece? To se stalo kdysi naky A330 co letela myslim z Toronta do lisabonu,..... takhle omylem vypustili vsehcno palivo a uz jen doplachtili na naky ostrov v atlantiku. Docela stesti...... Nebo aspon myslim ze to taky bylo....
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 16:56 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 17:20 |  | 
 |  |  |  | | Ten případ znám. Měli velké štěstí. Bylo to už i zfilmované v dokumentární sérii Letecké katastrofy. Ten dokument byl vysílán zhruba před rokem na ČT 1. Byl dobrý. 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 17:42 |  | 
 |  |  |  | | jmenuje se to Air Crash Investigation: Flying on Empty..hledej na youtube 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 17:58 |  | 
 |  |  |  | | ANO, to je moj oblúbený film - je to fantastické, ten pilot je skutočný frajer
 Práve včera s nimi letel kamoš z Viedne do Montrealu, tak som nechal pana cpt.Piché pozdravovať
   (ak s nimi ovšem poletí práve on, každopádne vraj u AirTransat lieta naďalej)
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:14 |  | 
 |  |  |  | | no frajer sice je ze pekne doplachtili.....ale doslo jim palivo kuli jejich chybe  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:17 |  | 
 |  |  |  | | však to tam aj jeden cestújúci glosoval, že žiadny hero ten pilot síce neni ale že je super pilot  ovšem Airbus sa z toho poučil a nejaké zmeny v počítači kontrolujúcom spotrebu paliva  urobil, takže asi bolo čo zlepšovať ...
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 17:53 |  | 
 |  |  |  | | zalezi kde ti unika palivo. jestli je to pres standardni trysky a mas poruchu ventilu tak izolovat nadrz aby ztrata byla co nejmensi, k tomu jeste povypinat vyhrivani oken. jestli nekde pres motor tak musis ho vypnout a zavrit privod paliva. melo by se to vsechno delat prepinacem pod POMkami, stejne jako kdyz startujes motor | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 17:56 |  | 
 |  |  |  | | díky.. můžu se zeptat ještě jakou to má souvislost s vyhřívánim oken? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:17 |  | 
 |  |  |  | | imho aby se ti nevznitilo unikajici palivo.  ja to tak mam naucene z procedur pro vypousteni paliva u 767, pritom materialy jsou primo od boeingu | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:18 |  | 
 |  |  |  | | btw - jak sa vypustí palivo u LevelD767 ? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:30 |  | 
 |  |  |  | | http://www.flightsim.com/review/leveld/overhead.jpg 
 2 cervene ctverecky uprostred. odklopis, otevres trysky a cudlem napravo zapnes vypousteni. vyhrivani je od toho vpravo nahore, "window heat", ty 4 tlacitka musi byt vypnuty, resp vypnuta ta strana kde se vypousti. vypoustet taky lze pouze z kridel a bacha na to ze APU bere palivo z leveho kridla
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:38 |  | 
 |  |  |  | | Vypouští se pouze z center tank. | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:48 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:51 |  | 
 |  |  |  | | ano ,  ubúda mi iba z CT 
 a som nadšený aká je tá FSka dokonalá - vypol som motory, vysunula sa RAT a kerosin vyteká z krídel !
 
 
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 18:57 |  | 
 |  |  |  | | jo takze je to spravne jak rika Osiris... ja uz si taky vsechno nepamatuju, ted litam s L-159 (zde jeste jednou poklona Vitkovi) jinak docela zajimave popsane je to zde: http://www.meriweather.com/767/over/jettison.html#
 
 na vubec na te strance to vypada ze je toho ponekud vic, tak se hezky vzdelavejte
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | Re: únik paliva z křídla   6. 10. 2007 / 20:35 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | Re: Re: únik paliva z křídla   7. 10. 2007 / 00:27 |  | 
 |  |  |  | | wou... to je paráda.. díky  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |