|  |  | "Zajimavy: vzlet 7. 10. 2007 / 23:19 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:10 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:25 | |
|  | Opravdu si dal na čas, to bylo v rámci nějakého testu?
Omlouvám se za svojí neznalost, ale asijské jazyky mi opravdu nic neříkají  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:28 | |
|  | Vysvětlení:
"...problem with the aircraft’s speed indicator. There was a substantial difference between what the captain’s was showing and what the co-pilot’s was showing,..."
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:34 | |
|  | Nie je taká závada na prerušenie vzletu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:35 | |
|  | tak napůl |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 12:52 | |
|  | No problém máš v tom, že o přerušení vzletu se rozhoduješ na základě překročení/nepřekročení V1 - takže jsou tu dva aspekty:
a) pokud šlo o problém po překročení V1, tak rozhodnutí pokračovat se je bezpečnější, než rozhodnutí přerušit. Při rozhodnutí se pokračovat totiž máš šanci, že se do konce dráhy do vzduchu dostaneš, při rozhodnutí přerušit máš jistotu, že nedobrzdíš a skončíš v poli.
navíc byl tady zmiňován problém s indikátorem rychlosti a to přináší dvě další kompikace:
b) pilot ví, že indikátor rychlosti není vpořádku a tak se raději rozhodne pokračovat, protože neví, zdali už překročil V1 nebo ne a považuje to zabezpečnější...
c) pilot neví, že indikátor rychlosti není v pořádku, ten třeba ukazuje víc, než kolik letadlo skutečně letí a tak se třeba rozhodne pokračovat v dobré víře, že už je nad V1 a přitom letadlo se ve skutečnosti pohybuje pomaleji.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 13:02 | |
|  | V případě c) se to dá ještě řešit, což po boji je každý generál a nikdo neví, zatím, jak skutečně postupovali, že pokud redukovali výkon na vzlet a nejsi si jistý, jestli jsi už překročil V1, tak se dá plný výkon (běžně se redukuje) a provedeš vzlet. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 21:09 | |
|  | Mňa by zaujímalo aj ako pristál? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 21:28 | |
|  | No udělal okruh a přistál Přistání bez rychloměru není až taková strašná záležitost  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 00:26 | |
|  | moc nechápu proč čekal až na poslední chvíli a nezkusil to zvednout kapec dřív... btw: tu rychlost už přeci musí mít pilot trochu "ve voku", a nebo se mýlim? to musí bejt o nervy Jinak proč je zavedená ta rychlost V1? vždyť vždy záleží kolik dráhy mi zbývá před sebou, když chci zrušit start. Může přeci být rychlost daleko nad V1 a v pohodě dobrzdím a i naopak... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 02:07 | |
|  | Heh, rýchlosť V1 je zavedená práve z toho dôvodu. Ak sa vyskytne závažná závada do času dosiahnutia rýchlosti V1 - 1s(čas na reakciu posádky) je lietadlo danej hmotnosti na danej dráhe schopné bezpečne zastaviť na zostávajúcej časti dráhy. Po prekročení V1 je zostávajúca časť dráhy už nedostatočná a preto je bezpečnejšie skoro za všetkych okoloností dokončiť vzlet.(Výnimku tvorí iba prípad, ak je lietadlo zjavne neletuschopné) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 09:52 | |
|  | Což mi připomíná dávný dotaz co dělat, když mi po V1 vysadí oba motory a něčí odpověd, že dotyčný má samozřejmě pokračovat ve vzletu, udělat okruh a přistát  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 16:17 | |
|  | A co jiného bys chtěl dělat?   |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 10:30 | |
|  | Při výpočtu V1 se právě kromě jiného zahrnuje i délka dráhy, takže při správném výpočtu V1 ti po jejím překročení už zbytek dráhy na dobrždění nestačí. Takže asi tak. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 16:22 | |
|  | Mě by zajímalo, co se zahrnuje do pojmu "stačí pro zabrždění" ? Je to jenom brzdná síla kolových brzd nebo jakési minima pro nouzové zastavení, nebo je to teoretická hodnota maximálního účinku všeho dostupného na daném typu letadla (spoilery, kolové brzdy, reverzy) a tudíž je třeba ji brát s určitou rezervou, protože při vysazení motoru třeba nelze použít reverz nebo jen částečně a jednoho motoru a tím pádem jsou brzdné schopnosti letadla značně ovlivněny?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 17:20 | |
|  | Pre každú takúto variantu je vypočítaná vzdialenosť na ktorej lietadlo zastaví. To ako pre suchú tak aj pre mokrú dráhu. Minimom, ktoré je nutné na úspešné zastavenie, je včasná akvtivácia plných bŕzd a spojlerov najneskôr v dobe dosiahnutia V1. Aj pár sekundové oneskorenie vysunutia spojlerov alebo zošľapnutia bŕzd spôsobí prebehnutie konca dráhy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: "Zajimavy: vzlet 10. 10. 2007 / 00:58 | |
|  | A protože lidi nejsou stroje, tak se standardně počítá s tím, že po dosažení V1 právě ještě 2 sekundy probíhá akcelerace letadla Takže do těch dvou sekund se ještě nic tak hrozného nestane  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: "Zajimavy: vzlet 10. 10. 2007 / 01:17 | |
|  | To platí jen v případě, kdy je dráha natolik krátká, že je omezujícím faktorem maximální hmotnosti letadla a V1 je tak spočítána nadoraz. V ostatních případech zastavíš samozřejmě mnohem dřív než před koncem. V1 nemůže být libovolně vysoká hodnota - má svoje jak dolní, tak horní hranice a poměrně složitě definovaná pravidla... |
| |
|
 |  |  | Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 16:36 | |
|  | Mohl by mi to prosím někdo přeložit ?  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 20:37 | |
|  | Poslyš, japonsky se učím už čtvrtým rokem, ale z tohoto zpravodajského kulometu jsem rozuměl jen "pilot", "china airlines", "letadlo"atd.. Takže ne, nepřeložím... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 8. 10. 2007 / 20:58 | |
|  | ja se teda japonsky umim mozna tak uklonit, ale ta moderatorka je uzasna. vzdyt to cte jako pohadku  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: "Zajimavy: vzlet 9. 10. 2007 / 08:58 | |
|  | To si mi udelal radost - ja mam po roce pocit, ze sem se absolutne nic nenaucil... Tak jsi me potesil, dik ;o) |
| |
|
|