FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
... kdy ani airbag nepomůže :) Jeden příspěvek | Celý strom
... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:14
Eurostar   
http://www.break.com/index/concreteplane.html
 

Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:33
Kubikula   
Kam to jako zmizlo, do toho malého betůnku?
 

Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:34
Flogger   
zrovna jsem chtel napsat to same Asi se proste vyparilo Docela by mne zajimalo, co tam po tom eru zbylo...
 

Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:37
donCarlos
vystriklo nahoru myslis ze ten oblak suti se tam objevil z bozi vule?
 

Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:40
Kubikula   
nevím na boží vůli nevěřím, spíš to asi byl prach z betonu ne?
 

Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:42
donCarlos
vzdyt tam rikaji ze ta zed obstala, takze bych predpokladal ze to vydrzela.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:45
Kubikula   
No jó, já vím, že vyztužený beton je mocný, ale ta kinetická energie při takové rychlosti určitě musí svoje udělat, nemyslíš?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 10:48
donCarlos
jo, mas recht, omlouvam se. rikaji tam ze se letadlo zmenilo v prach a prezily jen konce kridel. takze ten prach je fakt z ty zdi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 11:04
Hippo
No já bych řekl dle toho bočního videa, že letadlo se přes beten prochroupalo ... ale ruku do ohně bych za to nedal
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 11:14
Premek
Jestli se nepletu, bylo neco podobnyho na Discovery nebo Spektru (uz je to nejaky patek) a tam bylo navic videt i to, ze ten beton dostal zabrat a po letadle v nem zbyla 'dirka'. Navic i na tom videu je videt, ze se ten beton krapet pohne, ale dulezity bylo to, ze ve finale vydrzi a nezhrouti se - nakonec, to byl ucel, kdyby chtelo neco narazit do atomove elektrarny, ze by beton vydrzel.

Me se nejvic libil ten vyraz 'plane was atomized and disappeared in the dust' )

Ale pokud se nepletu, v tom starsim dokumenu, o kterym mluvim, jeste bylo, ze jediny co prezilo, byla hlavni osa turbiny a je fakt, ze bylo videt, ze je celkem zachovala (samozrejme po prihlednutim k narazu). Navic, nevim, jestli by beton nedostal jeste vic zabrat, kdyby ta masina pouzila vlastni motor a netlacily ji ty rakety - prave z duvodu, tocici se hlavni osy motoru. Myslim, ze ta setrvacny moment by hlavni ose nedovolila tak rychle uhnout a diky tomu by beton dostal vic pokourit.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 11:24
Eurostar   
to je celkem zajímavá úvaha ( s tou rotující osou).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 11:18
Eurostar   
trochu jsem počítal:
při uvažované hmotnosti 18825kg (wikipedia)
a rychlosti nějakých 220m/s je kinetická energie toho drobečka 477 MJ.

dá se to přirovnat k tomu, jako by na tu betonovou desku z výšky 100m spadlo těleso, vážící
480 tun
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 11:52
Kubikula   
myslíš jako plně naložený A380? (snad to nikdo nepochopí jako spojitost s teroristickými útoky)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 13:36
Eurostar   
myslim třeba 4 lokomotivy čd které někdo shodí z nuseláku třeba.... bylo to jen přirovnání, z výpočtu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 14:02
Premek
A museli by se srovnat do jedne, to kvuli plose narazu )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 22:16
dandee
Takze , chlapi , kto este veri tomu , ze by Boeing zhodil taku stavbicku ako je alebo ako boli dvojicky v NY? Ten druhy Boeing ledva trafil ale predsa sa zbortili obe...lepsie by to neurobili ani pyrotechnici...Bol to ukazkovy odstrel pyrotechnikov.
Keby stavitelia nezarucovali odolnost stavby voci narazu lietadla, tak by im ani nepovolili stavbu tak vysokych barakov v letistnom priestore niekolkych letisk, ktore boli vyznamnou prekazkou pre letecku dopravu. Takze ospravedlnujem sa za ciastocnu zmenu tematu na dvojicky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 22:33
Eurostar   
??? to už se tu řešilo x krát konspirační teorie o žuchnutí baráků pls jinej threat tady řešíme vypaření stíhačky po nárazu do šutru
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 22:42
Premek
Dandee, pri vsi ucte - na zaklade tohohle videa nemuzes nic soudit, (samozrejme ani ja ne) ale jak uz tady bylo spocteno - pad 480 tun ze sto metru - myslim, ze rychlost obou Boeingu byla znacne vetsi, nez by nabrali pri 100metrovem padu (samozrejme, opet nepresna cisla - ani jeden z Boeingu a myslim ani oba dohromady nemaji 480 tun)
Presto, na te ukazce je specielni beton pro kryti reaktoru jadernych elektraren, ktery urcite na dvojcatech nebyl, F4, byt mela 800km/h, ma jen 22 tun (cerpam z udaje zde uvedeneho Eurostarem) takze by to asi chtelo daleko dukladnejsi pocty. Shodou okolnosti, vcera jsem cetl tento clanek
http://technet.idnes.cz/naraz-letadla-muze-mrakodrap-ustat-ale-wtc-nemelo-sanci-pim-/tec_t......
a myslim, ze je tam napsano celkem dost a pomerne dobre vysvetleno...
Jen vypichnu - nejvetsi pruser nebyl naraz, ale dostatecny mnozstvi paliva...

A jen tak mimochodem, mrkni se na tenhle odkaz, co dokaze blbej tenisak, kdyz ma spravnou rychlost ;o)
http://www.break.com/index/500_mph_tennis_ball_launcher.html
pripadne spravne nas****j tenista... )))
http://www.break.com/index/powerful_serve.html
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:09
FSPilot   
Tak mě napadá, neexistuje nějaká fotka toho "šutru" po testu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:13
Eurostar   
asi jsi mne taky uplne nepochopil 480tun při pádu ze cca ze 100m = kynetické energii nárazu 18tunového letadla při 800km/hodinu

(kynetická energie = (hmotnost x kvadrát rychosti objektu)/2 (platí pro rychlosti které se neblíží rychlosti světla)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:58
Premek
No, ja myslim, ze snad i pochopil - ano, na to jsem chtel presne upozornit - do dvojvcat vrazilo neco hodne tezsiho mnohem vetsi rychlosti, nez pri padu ze sto metru.. Chapat to asi chapu, jen nevim, jestli se umi vyjadrovat )))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:22
dandee
Iba ma napadlo trosku spestrit debatu o odolnosti duralovej skrupinky a zelezobetonovej konstrukcie.Ucel to splnilo. Nic v zlom.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:29
Eurostar   
... nejak zvlášt se o 092001 nezajímam, ale tam to byl myslim trochu jiny pripad ne? neslo o pad v dusledku destrukce tím nárazem, ale následným požárem, vyžhavením a změknutím nosné konstrukce a až v tom důsledku pádu horních pater
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:45
dandee
Jasne,nechcem vobec spochybnovat oficialnu zaverecnu spravu o pricinach zrutenia dvojiciek a ty mas plne pravo tomu verit. A fakt sa ospravedlnujem, ze som zaviedol rec tymto smerom.
 

Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 16:41
memorex
ani David Copperfield by to zmizeni letadla neprovedl lepe
 

Re: Re: ... kdy ani airbag nepomůže :)   25. 10. 2007 / 23:24
MAV
a hlavně rychleji
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ