|  | Re: Re: Český, letuschopný MiG 15 25. 10. 2007 / 21:56 | |
|  | So smrtakmi to mas mozna pravdu ale s tou bezpecnostou zalezalo hlavne na tom ako pilot respektoval charakteristiky aerodynamiky lietadla a to hlavne pri malych a padovych rychlostiach.Naozaj par ludi sa zabilo pri vzlete alebo pri pristavani pri pretiahnuti lietadla nad kriticky uhol nabehu.Vtedy nasledoval pad po kridle,ktory uz nerozchodili.Tak isto sa spravali aj americke F-100 , na ktorych bola tiez velka spotreba pilotov.Boli to proste prve stihacky so sipovym kridlom so svojimi specifickymi vlastnostami.Vdaka svojej nie celkom prebadanej aerodynamike si pri velkom uhle nabehu zatienovali stabilizator a tym znemoznili manevrovanie na tychto malych a kritickych rychlostiach.Piloti upadali do tohto stavu snad z neznalosti prirucky o pouzivani lietadla alebo z nedisciplinovanosti . Tak isto sa ohovarala aj MiG-21, ze bola zabijak ale takisto mala svoje aerodynamicke zvlastnosti a tie sa museli pilotom respektovat. |
| |
|