FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 13. 8. 2025, svátek má Alena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Veľmi lesklé textúry Jeden příspěvek | Celý strom
Veľmi lesklé textúry   27. 10. 2007 / 17:16
jožo
Vie mi prosím niekto poradiť? Po páde kompu som preinštaloval FSX a musel som aj prestaviť nastavenie graf. karty ( 8800 GTX ). Teraz mám na niektorých lietadlách - nie na defaultoch, tam je to v poriadku - ale na dodatočne inštalovaných, hlavne tých, čo boli pôvodne určené do FS9 veľmi lesklé textúry, včetne presklenia kabín. Pôsobí to veľmi neprirodzene a predtým som to nemal. Neviem či som niečo špatne nastavil na grafickej karte, alebo karta na to nemá vplyv a chyba je niekde inde. Vie mi niekto poradiť?
Ďakujem
 

Re: Veľmi lesklé textúry   27. 10. 2007 / 19:31
Aardvark   
Zatim nikdo neporadil, tak to vyzkouším já, snad to nedopadne stejně jako minule

U FSX jsem měl problém s tím, že Fsrepaint mi zvláštně ukládal bmp-čka s alfa kanálem, a ty se mi v FS-ce zobrazily lesklý jako sklo. Vyřešil jsem to takhle:

1) načetl jsem danou texturu v imagetoolu a převedl na 32 bit
2) otevřel jsem to v malování a pak jsem dal uložit jako 24 bit
3) znovu jsem to otevřel v imagetoolu a převedl na libovolný formát, který přečte FSX

Takhle jsem se zbavil alfa kanálu, nevím jestli je to i tvůj problém (snad by pomohl screenshot), můžeš to zkusit, ale radši si to před tím zálohuj


 

Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 09:33
jožo
Ďakujem, vyskúšam, aj keď v imagetoole sa to dá rovno previesť na 24 bit a znovu na DXT3. To by nestačilo?
 

Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 10:05
Aardvark   
Nevím jestli by to stačilo, ale řekl bych že ne, protože tímhle se nezbavíš toho alpha kanálu. Možná by to šlo ještě jinak jednoduše, ale já sem zatim na nic jinýho nepřišel. Ještě jedna věc, když chceš v malování změnit formát tý daný textury na 24-bit, tak tam musíš udělat nějaký změny (stačí jenom začmárnout jeden nepoužitej pixel) jinak to uloží ve stejným formátu beze změn. Napiš potom jak to dopadlo
 

Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 10:31
Fabo™   
Importovať rovno prázdny alfakanál, napr. v podobe bieleho bmpčka 2x2px
 

Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 10:35
Aardvark   
A jak ho importovat? Slyšel jsem, že to jde nějak v imagetoolu ale nevim jak.
 

Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 10:55
xWing   
Jasne ze sa to da, ale musis pouzit este funkciu "-noalpha"
bez uvodzoviek a frcis.
 

Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 11:11
Aardvark   
A kde najdu funkci -noalpha??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry - Imagetool a jeho prikazy   28. 10. 2007 / 11:29
xWing   
Ja pouzivam imagetool ako davku. napr. ked chcem dat 32bit texturu do DXT1 formatu tak pouzijem prikaz
imagetool.exe -batch -DXT1 -e bmp *.tga
no a ked to chces bez alfakanalu, tak len doplnis -noalpha.
resp. daj si v prikazovom riadku imagetool.exe -? a mas tam komplet vsetky prikazy.
Pouzivam najnovsi z FSX SDK SP1a
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry - Imagetool a jeho prikazy   28. 10. 2007 / 11:43
Aardvark   
Ok tohle sem ještě nezkoušel
 

Re: Veľmi lesklé textúry   28. 10. 2007 / 13:31
jožo
Vyskúšal som niečo, čo sa mi zdalo najjednoduchejšie a síce: V DXTBmp som zmenil textúry na dds, ponúklo mi dds DXT1 no Alpha a po uložení som ich znovu v DXTBmp uložil do DDS DXT3. Len som si nie istý, či sa mi to viac páči . Vrtulové kužele mi neprepísalo, neviem ako sa volajú. Prikladám obr. upraveého Pipera aj neupraveného.
24924 B / 600 x 445 / Cheyenne neupravený_2.jpg
24811 B / 600 x 435 / Cheyenne neupravený.jpg
34608 B / 600 x 451 / Cheyenne2.jpg
24044 B / 600 x 443 / Cheyenne1.jpg
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ