|  |  | Veľmi lesklé textúry 27. 10. 2007 / 17:16 | |
|  | Vie mi prosím niekto poradiť? Po páde kompu som preinštaloval FSX a musel som aj prestaviť nastavenie graf. karty ( 8800 GTX ). Teraz mám na niektorých lietadlách - nie na defaultoch, tam je to v poriadku - ale na dodatočne inštalovaných, hlavne tých, čo boli pôvodne určené do FS9 veľmi lesklé textúry, včetne presklenia kabín. Pôsobí to veľmi neprirodzene a predtým som to nemal. Neviem či som niečo špatne nastavil na grafickej karte, alebo karta na to nemá vplyv a chyba je niekde inde. Vie mi niekto poradiť?
Ďakujem |
| |
|
 |  |  | Re: Veľmi lesklé textúry 27. 10. 2007 / 19:31 | |
|  | Zatim nikdo neporadil, tak to vyzkouším já, snad to nedopadne stejně jako minule 
U FSX jsem měl problém s tím, že Fsrepaint mi zvláštně ukládal bmp-čka s alfa kanálem, a ty se mi v FS-ce zobrazily lesklý jako sklo. Vyřešil jsem to takhle:
1) načetl jsem danou texturu v imagetoolu a převedl na 32 bit
2) otevřel jsem to v malování a pak jsem dal uložit jako 24 bit
3) znovu jsem to otevřel v imagetoolu a převedl na libovolný formát, který přečte FSX
Takhle jsem se zbavil alfa kanálu, nevím jestli je to i tvůj problém (snad by pomohl screenshot), můžeš to zkusit, ale radši si to před tím zálohuj 
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 09:33 | |
|  | Ďakujem, vyskúšam, aj keď v imagetoole sa to dá rovno previesť na 24 bit a znovu na DXT3. To by nestačilo? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 10:05 | |
|  | Nevím jestli by to stačilo, ale řekl bych že ne, protože tímhle se nezbavíš toho alpha kanálu. Možná by to šlo ještě jinak jednoduše, ale já sem zatim na nic jinýho nepřišel. Ještě jedna věc, když chceš v malování změnit formát tý daný textury na 24-bit, tak tam musíš udělat nějaký změny (stačí jenom začmárnout jeden nepoužitej pixel) jinak to uloží ve stejným formátu beze změn. Napiš potom jak to dopadlo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 10:31 | |
|  | Importovať rovno prázdny alfakanál, napr. v podobe bieleho bmpčka 2x2px |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 10:35 | |
|  | A jak ho importovat? Slyšel jsem, že to jde nějak v imagetoolu ale nevim jak.
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 10:55 | |
|  | Jasne ze sa to da, ale musis pouzit este funkciu "-noalpha"
bez uvodzoviek a frcis. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 11:11 | |
|  | A kde najdu funkci -noalpha?? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry - Imagetool a jeho prikazy 28. 10. 2007 / 11:29 | |
|  | Ja pouzivam imagetool ako davku. napr. ked chcem dat 32bit texturu do DXT1 formatu tak pouzijem prikaz
imagetool.exe -batch -DXT1 -e bmp *.tga
no a ked to chces bez alfakanalu, tak len doplnis -noalpha.
resp. daj si v prikazovom riadku imagetool.exe -? a mas tam komplet vsetky prikazy.
Pouzivam najnovsi z FSX SDK SP1a |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veľmi lesklé textúry - Imagetool a jeho prikazy 28. 10. 2007 / 11:43 | |
|  | Ok tohle sem ještě nezkoušel  |
| |
|
 |  |  | Re: Veľmi lesklé textúry 28. 10. 2007 / 13:31 | |
|  | Vyskúšal som niečo, čo sa mi zdalo najjednoduchejšie a síce: V DXTBmp som zmenil textúry na dds, ponúklo mi dds DXT1 no Alpha a po uložení som ich znovu v DXTBmp uložil do DDS DXT3. Len som si nie istý, či sa mi to viac páči . Vrtulové kužele mi neprepísalo, neviem ako sa volajú. Prikladám obr. upraveého Pipera aj neupraveného. |
| |
|
|