|  |  | Letové plány 9. 11. 2007 / 18:29 | |
|  | Ahoj, jsem na on-line létání nový a potřeboval bych poradit jak správně vyplnit pole ROUTE v letovém plánu. Například při letu Brno-Ostrava.Díky |
| |
|
 |  |  | Re: Letové plány 9. 11. 2007 / 18:37 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Letové plány 9. 11. 2007 / 19:46 | |
|  | Když letíš z Brna do Ostravy, tak se do route dává akorát HLV. Trasa by měla vždy začínat posledním bodem SIDu a končit prvním bodem STARu. V tomto případě je to totiž poslední bod STARu z LKTB a první bod SIDu do LKMT zároveň.
Toto teda platí pro IFR. Když letíš VFR, tak by jsi měl psát výstupní a vstupní bod CTR.
Nejspíš tedy ECHO DCT SIERRA.
Kdybych to říkal špatně, tak mě zkušenější určitě opraví  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Letové plány 10. 11. 2007 / 00:24 | |
|  | Víceméně máš pravdu.
Můj osobní názor je, že VFRový provoz obvykle s plánkem nelítá, ale pro potřeby např. IVAO je jeho vyplnění a odeslání nutností a tak lidičky, co učím s tímhle nijak nezatěžuju, když lítají třebas na jednom letišti nebo si chcou třeba přelítnout LKTB-LKMT. Tam stačí vyplnit pravidla, za kterých letíš (flight rules-VFR nebo IFR nebo kombinace), typ letu (type of flight - general aviation obvykle), odlet a přílet (departure aerodr., destination), čas vzletu (dep. time), hladinu (level - VFR, popř. výšku např. A2000) a všechno ostatní si vykorespondovat. Je to i lepší, protože se člověk líp naučí komunikaci (samo pokud je ATC), protože toho musí navykládat víc.
Jednoduše řečeno, vyplnit plánek co nejjednodušeji a tak, aby tam nebyly úplně nesmysly na místech, kde musí něco být (dobré je projet Equipment - vybavení, aby nebyl třeba Z43 s inerciální soustavou a nevím čím vším ještě) a zbyek nevyplňovat a vykorespondovat.
To by platilo pro éra na VFR přelety apod. Lety IFR už potřebují plánek vždy a to by se dalo pro let LKTB-LKMT napsat, jak bylo popsáno. Další je, že lety do zahraničí taky musí mít plánek, i VFR  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Letové plány 10. 11. 2007 / 10:53 | |
|  | Ta vyska by nemela byt A2000 ale a A020.
A VFR FPL i dle vzdusneho prostoru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Letové plány 10. 11. 2007 / 11:46 | |
|  | Taky tak, ale nepředpokládám, že by se někdo se Zlínkem nebo Cessnítkem pokoušel doškrábat výš, jak do FL125  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Letové plány 11. 11. 2007 / 10:27 | |
|  | Muzu se zeptat, proc Altitude A020? Od toho je to altitude, aby byla ve stopach, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Letové plány 11. 11. 2007 / 14:18 | |
|  | no vzdyt jo, je ve stopach mrkni na L4444  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Letové plány 11. 11. 2007 / 10:40 | |
|  | Díky, myslim že už to chápu. Ještě kdyby mi někdo mohlo poradit kde mám sehnat mapu s těmi vstupními a výstupními body. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Letové plány 11. 11. 2007 / 13:06 | |
|  | | |
|
|