Nemám žádnou typovku, lítám sportovně. U ull jsou v podstatě úkony všude stejný. Nepopírám, že se člověk nemůže splést, ale osobně mám zkušennost, že koukám-li do papíru, nemám potřebu si pamatovat co tam je. Nemám-li úkony napsaný, celkem rychle se je naučím. Navíc sednu-li do výrazně jinýho éra - třeba z Cessny do 205, fakt mi automaticky "naskočí" ty správný úkony. To jsou úkony před vzletem. A co za letu, to třeba na okruhu vytáhneš papír a kontroluješ "úkony po větru"? A co mimořádný případy? To přece člověk musí umět. Kdyby to zdechlo, tak bych fakt nerad hledal papír, abych si přečet, že mám udržovat rychlost, najít místo pro přistání, zavřít palivo...
Mluvím o "normálních sportovních letadlech". 200 nelítám a nepopírám, že tam to může být jinak. Přesto si z několika svezení nevzpomínám, že by pilot vlastnil nějaký "checklist". |
|