Osobní zkušenost nemám (zatím ještě pořád ve skrytu duše doufám, že mi to zaplatí budoucí zaměstnavatel, jak slibuje , ale existuje tu poměrně slušný seznam prověřených institucí, takže se k němu pokusím v pondělí dostat a poslat sem aspoň linky.
Pokud jde o pohovory - to záleží společnost od společnosti. Např. takový easyJet/Ryanair ani nezajímá nikdo jiný než ti co si to zaplatili sami. Takže tam se rozhoduje podle jiných kritérií.
U aerolinek co typovku nějak "platí" (ono je za tím vždycky něco schované) je pak samozřejmě její vlastnictví jistou výhodou. Pro modulárního studenta s minimálním nutným náletem je to ale jen jedna věc, která ho může stavět nad ostatní, kteří mají zase třeba jiné výhody (zkušenost z jiné aerolinky, větší nálet nebo hotovou ATPL, integrovaný výcvik ze "spřátelených" škol, dobré CV, ...).
Rozhodně neplatí, že mít typovku je jistý job, pokud se nabírají piloti, to ani náhodou. Tohle platí možná u easyJetu ve spojení se studiem na OAT a typovkou v jedné z easyJetu velmi blízkých firem, ale to je asi jediný případ, který mi nějak utkvěl v paměti. |
|