|  |  | Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 16:13 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 16:36 | |
|  | Nejak zapomeli na spalky pri motorovce co? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 17:00 | |
|  | podle popisu je to přejelo... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 10:48 | |
|  | To máš jako u 205. Hamstnout na brzdy a knipl na pupek    |
| |
|
 |  |  | Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 16:59 | |
|  | Ježiši to je tak smutnej pohled, uplně je mi do breku doufám, že těch pět lidí neni zraněnejch moc vážně a budou brzo FIT!
chudák šestikilčo... fňuk, fňuk  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 17:05 | |
|  | Podla inych zdrojov 10, z toho traja tazko  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 17:08 | |
|  | No, popravdě se tomu ani moc nedivím, ten čumák vypadá opravdu hrozně  |
| |
|
 |  |  | Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 17:31 | |
|  | Na to, jak ten čumák dopad, tak je s podivem, že píšou "Five persons were injured". To měli safra štěstí.
Jinak jako Bulíkářovi mi to nedá, ale asi špatně napsali "Start" a nebo zmáčkli špatnou klávesu Počítače jsou problémové a budou problémové vždycky... Zlatá Dakota  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 16. 11. 2007 / 18:38 | |
|  | Tvůj příspěvek nemá ani cenu komentovat... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 08:57 | |
|  | Podle toho co ctu, tak je to jeste pred dodanim Etihadu, takze to nebyl komercni let s paxama, imho bylo pritomno jen nutne minimum lidi.
Co mi neni jasne, takovyhle ero, jakozto ze je na spalcich, tak by melo byt jeste i zabrzdeny k tomu, ne? Nemelo by to chvili vydrzet i jen na tech brzdach? Kdyz se k tomu pridaj ty spalky, tak se to nemuze pohnout, nebo nevi nekdo co udelali spatne ze to prejeli? Dyt tohle tam musi delat denne. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 10:38 | |
|  | Při pohledu na ten obrázek si říkám, jaký měli štěstí.
K těm špalkům a brzdám.
Přejet špalky není vůbec žádný problém, samotnému se mi to už v životě podařilo a to bylo mnohem menší a mnohem méně výkonné éro než přemotorovaná A346. Pokud jde o ty brzdy, parking brake má mnohem menší brzdnou sílu než klasické brzdy. Vpodstatě jen čelisti drží disky a zabraňují rozjetí, nikoliv brzdí už započatý pohyb, tak jako plné brzdy. Někdo tvrdí že ground run na Airbusech se má dokonce dělat i na toe brakes. Krom toho se samozřejmě mohla stát spousta jiných věcí, ať už z důvodu opomenutí, nebo technické závady, takže uvidíme co vypadne z Airbusu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 10:51 | |
|  | Koukám docela černý měsíc pro A340...
http://carstenbauer.net/saa/
Pravděpodobně neodhadnutí poloměru zatáčení nebo závada na příďovém podvozku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 11:17 | |
|  | Je mi jasny, ze Park brake bude mit mensi ucinek na rozjety ero, ale prave proto by mela byt aktivovana pred motorovkou, pak pokud se zakousne by nemel byt problem to ero udrzet ne? Ale taky bych si radsi na tu brzdu stoupl. Navic, to sakra musi vedet co to ero bude pri tomhle delat, kdo jinej nez fabrika, kde se to vyrabi?
A kdyz tak na ten obrazek koukam, to nevypada jako by to na ty betony jen najeli, to vypada jak kdyby to na ne nekdo pustil z vejsky, vubec to neni pekny. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Další zrušená A340-600 :-( 17. 11. 2007 / 11:27 | |
|  | No ona je otázka, kdo tu motorovku vlastně dělal Airbus má takovou celkem běžnou praxi, že si s tím při předávkách nechají hrát zákazníky.
Krom toho, v Toulouse je problém s hlukem, takže místo volného prostranství musíš být vpodstatě mezi deflectory. No a v neposlední řadě - tyhle nový šestistovky jsou hodně vytuněný mašinky, zejména pokud jde o výkon motoů. Bůhví jak to bylo naložený, zajištěný, atd. To nemá smysl zatím moc rozebírat, dokud to nevyšetří Airbus. Může se toho stát hodně.
Jinak to najetí - tohle se mlže snadno stát v jakékoliv rychlosti. Letadla nejsou zrovna konstrukce dělaný na nárazy jakéhokoliv druhu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 21:18 | |
|  | No tak se nám to podle předběžných informací začíná vybarvovat...Mašina už údajně na špalcích nebyla, protože bylo po motorovce a chystali se vrátit zpátky. Hodně nepotvrzená informace je, že někdo omylem "drbnul" do throttles. Krom toho celkem zajímavé info je o jednom motoru, který údajně díky přerušenému elektrickému ovládání běžel ještě 7 hodin, než došlo palivo. Záchranná operace asi byla velmi zajímavá...
+ Další foto |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 21:33 | |
|  | teda tá druhá fotka to je ale děs-běs (((
na to že šlo o motorovku dosť drsný koniec ! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 21:54 | |
|  | Taková drobná technická - dá se to letadlo ještě spravit, nebo půjde až na jednotlivé kousky (motory) do šrotu ? Je to trochu blbý dotaz, jsem zvědavý...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 22:08 | |
|  | ad FS PILOT...jak mi dneska kámoš napsal zprávu, chyba bude jinde. Zapomněli přeinstalovat trial verzi 
ad CIRUS...prosím tě neber ty naše kecy furt tak vážně.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 22:12 | |
|  | To se vyklepe, tu a tam se to zaletuje a po nezbytných certifikacích z toho bude restaurace. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 23:04 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 23:06 | |
|  | Prodám Airbus A340-600 zachovalý stav,Zn: lehce ťuknutý zepředu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 23:07 | |
|  | Written-off. Bylo to ještě Airbusu a pojištěný, takže "ok", ale výpadek bude znát jak u Airbusu, tak Etihadu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 20. 11. 2007 / 23:20 | |
|  | teda musim rict, ze ten druhy obrazek je fakt velmi smutny... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace 21. 11. 2007 / 09:12 | |
|  | Myslím, že když toto vidí dělníci z továrny, kteří na tom stroji několik měsíců makali, tak se jdou asi opít do němoty !! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 09:18 | |
|  | FROM : AIRBUS FLIGHT SAFETY DEPARTMENT TOULOUSE
SUBJECT: A340-600 - MSN 856 - ACCIDENT IN PRODUCTION OUR REF.: F-WWCJ AIT 2 DATED 20th OF NOVEMBER 2007 PREVIOUS REF: F-WWCJ AIT 1 DATED 16th OF NOVEMBER 2007
THIS AIT IS AN UPDATE OF PREVIOUS AIT N°1 CONCERNING THE A340-600 PRODUCTION AIRCRAFT MSN 856 INVOLVED IN AN ACCIDENT IN AIRBUS PRODUCTION FACILITIES IN TOULOUSE ON THE 15TH NOVEMBER 2007 AT 17:00 LOCAL TIME.
THE FOLLOWING IS THE SEQUENCE OF EVENTS ACCORDING TO THE RECORDERS, WHICH HAS BEEN APPROVED FOR RELEASE BY THE FRENCH INVESTIGATION AUTHORITIES (BEA).
FOR ABOUT 3 MINUTES BEFORE THE END OF THE EVENT, ALL FOUR ENGINES EPR WAS BETWEEN 1.24 AND 1.26 WITH PARKING BRAKE ON AND WITHOUT GROUND CHOCKS.
THE ALTERNATE BRAKE PRESSURE WAS NORMAL. (WITH PARKING BRAKE ON, BRAKE PRESSURE IS SUPPLIED BY ALTERNATE).
13 SECONDS BEFORE THE IMPACT THE AIRCRAFT STARTED TO MOVE. WITHIN 1 OR 2 SECONDS THE CREW APPLIED BRAKE PEDAL INPUTS AND SELECTED PARKING BRAKE OFF. THESE ACTIONS LED THE NORMAL BRAKE PRESSURE TO INCREASE TO ITS NORMAL VALUE.
2 SECONDS PRIOR BEFORE THE IMPACT, ALL 4 ENGINE THRUST LEVERS WERE SELECTED TO IDLE.
THE AIRCRAFT IMPACTED THE CONTAINMENT WALL AT A GROUND SPEED OF 30 KTS.
THERE IS NO EVIDENCE OF ANY AIRCRAFT SYSTEM OR ENGINE MALFUNCTION.
AIRBUS REMINDS ALL OPERATORS TO STRICTLY ADHERE TO AMM PROCEDURES WHEN PERFORMING ENGINE GROUND RUNS
ENGINE GROUND RUNS AT HIGH POWER ARE NORMALLY CONDUCTED ON A SINGLE ENGINE WITH THE ENGINE IN THE SAME POSITION ON THE OPPOSITE WING OPERATED AT A LIMITED THRUST SETTING TO AVOID DAMAGE TO THE AIFRAME
WHEEL CHOCKS ARE TO BE INSTALLED THROUGHOUT THE TEST.
YANNICK MALINGE
VICE PRESIDENT FLIGHT SAFETY
AIRBUS
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 14:40 | |
|  | Co z toho plyne? Ze se jim ero rozjelo na volnobeh? Nikde sem tam nezaznamenal, ze by se jakkoli pridal plyn, navic, brzdili. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 15:07 | |
|  | Chyba byla v tom, že dělali run up na všechny 4 motory najednou a přitom měli dělat jen 1 motor na vyšším výkonu a na stejný pozici na opačnym křídle ale na redukovanym tahu, a taky to, že neměli špalky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 15:21 | |
|  | Takze brzdy fungovaly normalne, ale delali runup na 4 motory a ono se to rozjelo pres parkovacku (ktera, jak uz tady bylo zmineno nema potrebnou silu na udrzeni vsech 4 motoru), slapli na toe brake ale ani to uz nestacilo k zastaveni, jestli to chapu dobre. To je teda sila, jak kdyby to delali poprve a neznali prepdisy. Zvlast, kdyz maj pred sebou takovou zed. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 16:02 | |
|  | Zvlast ma na tom zaraza, ze to nechali sa rozbehnut az na ca tych 55km/h nez stiahnli motory na idle. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report 22. 11. 2007 / 17:08 | |
|  | No kdyby stáhli výkon motorů, tak by to stačilo, jenže ono to běželo na vysoký výkon až téměř do nárazu, to je zarážející.
Ono nevšimnout si, že se éro rozjíždí je celkem snadný, když člověk dělá motorovku a čumí dolů do kokpitu, sám když to při motorovce dám na testovací výkon, vždycky mrknu ven a hlásím "brakes covered, not moving" a občas při hraní si s pákama a budíkama kouknu ven. Ale všimnout si rozjíždění, dupnout na brzdy, zrušit parking brake, ale přitom pořad nechat běžet motory....no potěš.
Jako vždycky, klasický řetězec malých opomenutí a na konci velký průser. |
| |
|
|