FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 11. 5. 2024, svátek má Svatava Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ztráta komunikace Jeden příspěvek | Celý strom
ztráta komunikace   14. 11. 2007 / 23:53
kutak
zdravim.. chtěl bych se zaptat, v případě ztráty komunikace z dispečerama v momentě vektorování na ILS (nebo prostě na finále) ... jaký je postup? letět stále v posledně udaném kurzu nebo se snažit přistát bez komunikace?? podařilo se mi zachytit komunikaci kdy Moldava 777 z Kišiněvu neodpovídala a dispečer je pak volal na "emergency freq." 121,5 MHz ... to mají ma palubě ještě další záložní avioniku na tuhle frekvenci? co třeba GSM tak nízko nad zemí? dík

... tady je ta nahrávka http://www.edisk.cz/stahni/56783/MLD777.mp3_3.77MB.html
 

Re: ztráta komunikace   14. 11. 2007 / 23:54
OK-PPT (AVP57T)   
Pokuď je mi známo tak v případě ztráty spojení musí nastavit odpovítač 7600 a na letišti už by měli vědět o co jde.

Cituji: "Ztráta spojení:
Zejména v případě řízeného letu podle letového plánu, pokud dojde k poruše vysílačky a nelze navázat spojení s dispečerem je povinnost nastavit tento kód odpovídače: ALFA 7600 a přistát na nejbližším letišti."
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 00:18
Už přistál   
No přistát... Ale jak?
 

Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:55
FSPilot   
Letíš k letišti, tam se dostaneš na finále, vysuneš kolečka a klapky a pomalu klesáš v ose dráhy a nad zemí to přitáhneš a sedneš Stačí tak?
 

Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 23:11
OK-PPT (AVP57T)   
Nezapoměň ještě ubrat plyn.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   16. 11. 2007 / 16:03
FSPilot   
Nojo, vlastně jo... jsem si neuvědomil, že je to ztráta komunikace a né motoru
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 00:38
milan
RCF je vzdy popisana v priletovych a odletovych mapach.. v Jeppesenoch to krasne najdes napisane..
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 09:22
LS
to neni pravda, nemusi byt vzdy...
mohou nastat dva pripady:
1) VMC - jednoduche a pilot muze pristat na jakkemkoliv letisti za VMC, s tim, ze musi udrzovat posledni hladinu, kurz po dobu 7minut (tato doba muze byt stanovena pro kazdou zemi jinak). Jinak pilot neni povinen pristat a muze pokracovat jako za IMC
2) IMC - pilot pokracuje 7minut zadanym kurzem, udrzuje pridelenou hladinu, pote se vrati na trat a pokracuje v letu az do destinace. Pokud se blizi k poslednimu bodu na trati a dale vede jen priletovka, tak mohou nastat dve moznosti
a) pilot jiz dostal STAR - pokracuje tedy po ni az na IAF, kde zacne vyckavat. Udela jeden vyckavaci obrazec a zacne klesat. V case nejblize vypocitanemu casu priblizeni zahaji priblizeni a pristane.
b) pilot jeste nedostal STAR - v tom pripade z posledniho bodu na trati pokracuje primo na vyznacny bod letiste (Praha OKL atd), kde opet zacne vyckavat. Udela jeden obrazec, zacne klesat a opet v case nejblize vypocitanemu casu priblizeni zacne priblizeni a pristane.

Ted si nejsem akorat jist, zda je nutny ten jeden vyckavaci obrazec, pokud mam ztratu spojeni vice nez 7minut. Nekdo rika, ze muzes zacit klesat po tech 7minutach, nekdo, ze musis doletet az na IAF, vyznacny bod, tam obkrouzit a zacit klesat
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 09:24
LS
To jsou vzdy postupy. Muze se stat, ze se pilot omylem preklikl napr. kafem na jinou frekvenci a proste je na jine a ATC se ho nemuze dovolat. Musi tedy vyzkouset 121.5, kterou musi kazde letadlo monitorovat. Muzes zkusit ruzne moznosti.

1) volat ty na sve frekvenci
2) volat na 121.5
3) zkusit to pres jine letadlo...
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 09:24
LS
jinak tohle si piloti hlidaji a pokud je treba delsi dobu na frekvenci klid (malo provozu), tak muzes zaslechnout radio check atd..
 

Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 09:36
kutak
dik,, jo to jsem už slyšel.. takže na dalším kanálu mají piloti stále aktivní poslech 121,5? a mezi letadlama to probíhá jak? třeba když vystartujou Gripeny k letadlu, co se nehlásí, tak jakym způsobem pak můžou navázat radiový spojení? Mají tam ještě nějákou nouzovku na krátkou vzdálenost?
 

Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 09:56
LS
Mezi piloty to probiha jednoduse, proste reknes nejakemu pilotovi, zda by zkusil zavolat tuhle volacku a on to zkusi a pripadne uslysis reakci, pripadne ti rekne, ze se dovolal a treba ty neslysis...Muze to byt ruzne...

nemaji, ale je logicke, ze kdyz jsou u nej stihacky, tak pilotovi dojde, ze se neco deje, tudiz se bude snazit nejak zjednat napravu...

Jinak RCF jsou dve, jednostranna, ta lepsi, kdy pilot slysi co mu ATC rika a druha obousmerna, kdy pilot nic neslysi a nemuze vysilat...
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 15:43
domajs
Hele nejde mi to stáhnout jako do počítače pořád se mi to pouští v prohlížeči,nevíš jak bych to stáhnu případně nemáš to v počítači ?? a nemáš ještě nějaký nahrávky z LKPR ???
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 17:13
kutak
klikni tam pak na Soubor>uložit stránku ... a mělo by tam bejt mp3 ... jo mám jich hafec...klidně něco ještě pošlu
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 16:07
B3d4   
Co to ta pískalo?
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 17:11
kutak
to jsem přepínal frekvence a snažil se uložit tu nouzovou... před tim sem to dost dlouho nedělal tak se jsem se párkrát uťuknul jo to pipani při stisku tlačítka mě štve
 

Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 17:48
B3d4   
Jo tááák, já jsem myslel jestli mu nevysílaj morseovkou
 

Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 17:54
kutak
hehe mno to by bylo zajímavý... ale myslim, že by ji asi stejnak neuměl... ta se snad v civilnim životě už nepoužívá (v letectví jenom jako identifikace radiomajáků snad) ... ale znalci věci mě určite opraví
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 20:51
Doug   
Ztráta spojení
Jestliže nastane porucha radiového zařízení, musí posádka letadla dodržovat postupy pro ztrátu spojení stanovené tímto předpisem Mimo to musí posádka letadla, které tvoří součást letištního provozu na řízeném letišti, sledovat instrukce, jež mohou být vydány pomocí návěstí.
Letí-li v meteorologických podmínkách pro let za viditelnosti (VMC) musí velitel letadla:
a) pokračovat v letu za viditelnosti a
b) pokračovat v letu podle platného letového plánu na příslušně vyznačené radionavigační zařízení letiště určení
c) při přibližovacím manévru ve 4. zatáčce nebo po průletu nad vnějším polohovým majákem (OHB) označit vlastní polohu a vyžádat povolení k přistání blikáním a posléze zapnutím palubního přistávacího světlometu a odpálením signálních světlic libovolné barvy. Na VPD neosvětlenou pozemními přistávacími světlomety přistávat v případě, že orgán ŘLP vydá povolení zelenými přistávacími světelnými návěstidly
Letí-li v meteorologických podmínkách pro let podle přístrojů (IMC) nebo když meteorologické podmínky jsou takové, že se jeví, že let nebude možno dokončit za podmínek pro let za viditelnosti, musí velitel letadla:
a) pokračovat v letu podle platného letového plánu na příslušně vyznačené radionavigační zařízení letiště určení (viz Poznámka 2) a je-li třeba, v souladu s b) dále vyčkávat nad tímto zařízením až do zahájení klesání,
b) zahájit klesání nad radionavigačním zařízením uvedeným v a) v předpokládaném čase přiblížení naposled přijatém a potvrzeném, nebo co možná nejblíže tomuto času nebo, nebyl-li předpokládaný čas přiblížení přijat a potvrzen, v čase nebo co možná nejblíže času vypočítaného příletu, který vyplývá z platného letového plánu,
c) provést normální postup přiblížení podle přístrojů stanovený pro uvedené zařízení a
d) při přibližovacím manévru ve 4. zatáčce nebo po průletu nad vnějším polohovým majákem (OHB) označit vlastní polohu a vyžádat povolení k přistání blikáním a posléze zapnutím palubního přistávacího světlometu a odpálením signálních světlic libovolné barvy. Na VPD neosvětlenou pozemními přistávacími světlomety přistávat v případě, že orgán ŘLP vydá povolení zelenými světlicemi a přistávacími světelnými návěstidly
e) přistát podle možnosti do třiceti minut od vypočítaného času příletu uvedeného v b) nebo od předpokládaného času přiblížení naposled potvrzeného podle toho, který z nich je pozdější.

Tolik předpis L2

Krom toho, všechny posádky letadel musí udržovat neustálý poslech na nouzové frekvenci 121,5 MHz v I. leteckém pásmu a/nebo 243 MHz ve II. leteckém pásmu (243 MHz se neuplatňuje v LKAA) Při zásahu hotovostních letadel musí stanoviště ŘLP, v jehož odpovědnosti letedlo bez spojení letí, učinit pokusy navázat s letadlem spojení na všech kmitočtech, o nichž se předpokládá, že by je letadlo bez spojení mohlo monitorovat, včetně nouzových kmitočtů. Zasahující letouny vysílají i naslepo (tzn. i pokud letadlo, proti kterému je zasahováno neodpovídá) na nouzovém kmitočtu. Nezávislé radiostanice na palubě moderních vojenských letounů jsou dnes zpravidla 2 i 3, předpokládám, že dopravní letadla jich budou mít víc.

Ahoj
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 21:07
kutak
velmi zajímavé... díky
 

Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:24
BigglesR   
Může mi někdo vysvětlit, jak se z dopravního letadla odpálí signální světlice libovolné barvy?
 

Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:29
kutak
asi prostě otevře boční okýnko u pilota
 

Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:32
Lowmick   
mno jak definujes dopravni letadlo? Vim o jednom z kteryho strilet fakt jdou
 

Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:46
BigglesR   
?
 

Re: Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:58
Lowmick   
!
 

Re: Re: Re: Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 23:10
OK-PPT (AVP57T)   
Světlice? Máš na mysli Aero A-14, nebo něco takového?
 

Re: ztráta komunikace   15. 11. 2007 / 22:49
dandee
No neviem ako to je teraz ale kedysi/pred par rokmi/ bola frekv.121,5 vyhradena vylucne pre zachranny system Kospas-Sarsat,ktory monitoruje kazde co i len zaklucovanie na radiu a okamzite sa spusti na centrale v Toulous/Franc/ masineria na zachranu.Takze ked sa niektoremu pilotovi podarilo omylom iba stlacit tlacitko vysielania na tomto kanale,tak bol pruser ako svina.
 

Re: Re: ztráta komunikace   17. 11. 2007 / 19:48
Doug   
Tak to dnes neplatí. Slyšel jsem jednoho kapitána ČSA, který na 121,5 vyslal celé hlášení pasažérům o tom, že překročili hranice ČR, že budou v přistávat Praze asi za 20 minut, že je teplota 16 °C atd...mluvil asi 2 minuty. Jindy se zas dporavní piloti zdraví mezi sebou, sdělují si informace o počasí, nebo je tak blbnou a štěkají, mňoukají, chrochtají apod. A ještě abych se vrátil, k tomu odpálení světlic, to tam samozřejmě je proto, že ten předpis nezahrnuje jen civilní velká letadla, ale třeba taky vojenská. Vojenské letectví není zanedbatelné, letadlo v OPRAVDOVÉ nouzi si klidně sedne na Ruzyni ve špičce, bez ohledu, zda je to Cesssna 152, Boeing 737, A 380, nebo Gripen. Letadlo, které "neumí" střílet světlice si jen zabliká těmi světly.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ