|  |  | IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 16:42 | |
|  | Tak včera se mi stalo prvně,aby mne řídící neřídil ve FL510.U nás je do FL390.To znamená,že jak jsem výš,tak už mne nemusí řídit? Vím,že tak vysoko létá málo strojů a že tudíž případná kolize je minimální. Jestli tedy nemusí řídit,tak mu v případě klesání oznámím ke kterému bodu zklesám na jemu řízený prostor ? A opečně ke kterému bodu už budu nad jeho řízeným prostorem ? Děkuji za vysvětlení  |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 16:59 | |
|  | Jestli se nemýlím, tak u nás je vzdušný prostor do FL660 a tam tě řídící řídit (asi) má Prostor nad tímto se považuje za vesmírný (někde jsem to takhle čet) a tam už jsi mimo vzdušný prostor (ČR). Takže si myslím, pokud to někde není výrazně jiné, což si myslím, že asi nebude, tak si to ATC asi jenom vymyslel. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 19:21 | |
|  | Definice vzdušného se liší stát od státu a také podle toho z jakého pohledu se na něj díváme - např. za vesmírné lety se považují lety nad 100km.
Nicméně z hlediska poskytování letových provozních služeb máš pravdu, u nás to je FL660.
V každém státě je ovšem toto stanoveno jinak a zrovna v našem blízkém okolí jsou toho krásné příklady. Slovensko a Německo má stejně jako my strop ve FL660. Polsko ve FL460 a naopak Rakousko nemá strop definovaný a oficiálně poskytuje ATS ve veškerém vzdušném prostoru nad svým územím.
Jinak to Polsko je právě docela zajímavé, protože nad FL460 se opravdu letadla sem tam pohybují. Bohužel jsem měl na takové letadlo štěstí jen jednou, a to stroj letítí ve FL490 z Polska. Stoprocentně byl v Polsku na spojení, nicméně jaké mu byly či nebyly poskytovány služby netuším. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 19:23 | |
|  | Něco ve smyslu "traffic¨info, traffic at 12 o´clock, dist. unverified, spaceshuttle, report in sight..". |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 19:18 | |
|  | Pred troma dnami sme mali konfliktnu prevadzku nad slovenskom vo FL450,to sa museli cudovat ked dostali 'turn right 5 deg. for separation.....',jeden letel od HU a druhy od AT...bizzzjety
minuly rok u nas letel rusky stroj fo FL510....
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 19:57 | |
|  | To je zajímavé Takže raketoplán musí lítat mimo rakousko, jinak by se musel hlásit?     
Je to zajímavé, že není stanovená pevná hladina, ve které je "oficiální celosvětový konec pozemského vzdušného prostoru" 
Jenom dotaz, neví tady někdo, podle čeho se ta horní hranice určuje? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 22:25 | |
|  | Já si teď nejsem jistý, ale netrvá oblet zeměkoule na oběžné dráze cca 45 minut ? Protože potom i když vletí nad Rakousko, tak než zavolá a dostane odpověď, tak už je nad tureckem...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 00:08 | |
|  | Nojo, ale byl by z toho průser, protože narušil jejich vzdušný prostor bez povolení     |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 00:11 | |
|  | Presne, sak v klude zavola od Islandu, 5 minut do vstupu do priestoru  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 00:12 | |
|  | No já myslím, že důvod je ten, že oni jsou totiž rakušáci na svoji neutralitu a vzdušný prostor moc a moc hákliví - takže chtěj mít jistotu, že to přes ně bez povolení nepropaří nějaké U2 nebo SR71. Nicméně orbitální lety určitě neřeší  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 00:17 | |
|  | Z raketoplánu nebo družice se dá taky fotit a špehovat a to dost drastickým způsobem   Na Discovery nebo Spektru (už nevím) byl jakýsi pořad a říkali tam, že některé družice jsou schopny vidět až 1m pod zem, což mi příjde dost šílené (a to už je nějaký ten pátek, tak kdo ví, co je teď) Z orbity dokážou přečíst značku na autě apod., takže jim nějaké SR71 nebo U2 lítat vůbec nemusí 
Hold rakušáci byli vždycky zaujati proti okolnímu světu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 01:14 | |
|  | Četl jsem opravdu dobrou knížku Temní Orli, kde byly popsány špionážní lety. Víceméně největší četnost těchto letů byla v 50, 60 a 70 letech. Dnes už se od toho ustoupilo a
SR-71 se používá prakticky jen k testování a U-2 zkončila výzvědnou službu někdy na konci 60 let a používá se k geologickému snímkování. Dneska už špionážní práci provádí víceméně satelity. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 07:28 | |
|  | Mňo nechci ti brát iluze, ale mám takový pocit, že U2ky sice měly v sedmdesátých letech pauzu, ale po konci studené vákly zažily trošku renesanci a létaly jak nad jugoslávií tak nad irákem. Satelity přebraly sice roli plošného dlouhodobé špionáže, ale z letů a misí na konkrétní cíle v konkrétní čas je vytlačují až teď bezpilotní průzkumné stroje - satelity sice dokáží úžasné věci, ale stále je omezuje jejich trajektorie a její korekce je poměrně drahá záležitost proti přeletu průzkumného letadla.
Nicméně já myslím že těm rakušákům jde spíš o princip, než že by měli strach z toho, že jim američané budou fotografovat Milku krávu.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 18:28 | |
|  | Tak na nej poslou stihacky, ne?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 17:52 | |
|  | Nekde sem zaslechl ze horni hranice je urcena podle toho kam az je dany stat schopny pokryt vzdusny prostor svym letectvem.U nas tedy FL660. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 20:48 | |
|  | takze yankees' prostor konci nekde na marsu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 20:49 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 22:08 | |
|  | No jiste to netvrdim.Jen ta informace proletela kolem mych usi a zanechala stopu v pametovem centru )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 22:20 | |
|  | To bude asi tak, jako je napsáno, že C172 v základní úpravě bez kompresoru a stavitelné vrtule má dostup 14000 ft  U gripenů bych FL45-50 možná věřil, ale výš nevím nevím Na nějakých oficiálních stránkách SAABu se mi hledat nechce Ale je to možné Spíš bych to nazval "Určuje se asi podle toho, jak vysoko si stát myslí, že je schopen zajistit vzdušný prostor"    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 23:07 | |
|  | Tak asi...Koukal sem a dostup je neco kolem FL510. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 20. 11. 2007 / 07:02 | |
|  | Tak nemusíš ho zajišťovat letadlama, že? Minimálně mne jako alternativa napadají rakety země-vzduch (i když nevím jestli naše armáda nějaké má a případně kde)... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 19. 11. 2007 / 16:54 | |
|  | To jo Filipe. Připiš do seznamu Maďarsko Tam mi právě centr dal SQ a za chvíli se omluvil,že jsem výš než je jeho řízený prostor a ať si mažu jak chci a hlavně se prej nemám trefit do Dukovan anebo Temelína  |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO FL510 řídící už nechce řídit 18. 11. 2007 / 17:41 | |
|  | caute,
mam taky pocit ze IVAC zvladne trafic do FL600 a potom nasleduje proceduralne riadenie(hlasis polohu,rychlost atd)...Keby si bol v tom levely nad Langen Radar a mal by vela prace tak sa necudujem ze ti povedal aby si pokracoval(pripadne si neico vymyslel) ale normal by ta mal odradit. |
| |
|
|