FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 8. 2025, svátek má Bartoloměj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Další zrušená A340-600 :-( Jeden příspěvek | Celý strom
Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 16:13
step   
Je mi jasné, že se každý z vás pravděpodobně i dnes na www.airliners.net podívá . Ale prostě mi to tentokrát nedá.

http://www.airliners.net/open.file/1293784/L/

Zbrusu nová. To je otrava. Navíc je to druhá za posledních pár dní.

Druhá zde: http://www.airliners.net/open.file/1291345/M/
   Seznam příspěvků  

Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 16:36
Lowmick   
Nejak zapomeli na spalky pri motorovce co?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 17:00
Cirrus/Pindra
podle popisu je to přejelo...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 10:48
Zaremba   
To máš jako u 205. Hamstnout na brzdy a knipl na pupek
   Seznam příspěvků  

Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 16:59
Cirrus/Pindra
Ježiši to je tak smutnej pohled, uplně je mi do breku doufám, že těch pět lidí neni zraněnejch moc vážně a budou brzo FIT!

chudák šestikilčo... fňuk, fňuk
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 17:05
Fabo™   
Podla inych zdrojov 10, z toho traja tazko
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 17:08
Cirrus/Pindra
No, popravdě se tomu ani moc nedivím, ten čumák vypadá opravdu hrozně
   Seznam příspěvků  

Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 17:31
FSPilot   
Na to, jak ten čumák dopad, tak je s podivem, že píšou "Five persons were injured". To měli safra štěstí.

Jinak jako Bulíkářovi mi to nedá, ale asi špatně napsali "Start" a nebo zmáčkli špatnou klávesu Počítače jsou problémové a budou problémové vždycky... Zlatá Dakota
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   16. 11. 2007 / 18:38
Cirrus/Pindra
Tvůj příspěvek nemá ani cenu komentovat...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 08:57
Teflon_490   
Podle toho co ctu, tak je to jeste pred dodanim Etihadu, takze to nebyl komercni let s paxama, imho bylo pritomno jen nutne minimum lidi.
Co mi neni jasne, takovyhle ero, jakozto ze je na spalcich, tak by melo byt jeste i zabrzdeny k tomu, ne? Nemelo by to chvili vydrzet i jen na tech brzdach? Kdyz se k tomu pridaj ty spalky, tak se to nemuze pohnout, nebo nevi nekdo co udelali spatne ze to prejeli? Dyt tohle tam musi delat denne.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 10:38
Rychlokvaška
Při pohledu na ten obrázek si říkám, jaký měli štěstí.

K těm špalkům a brzdám.
Přejet špalky není vůbec žádný problém, samotnému se mi to už v životě podařilo a to bylo mnohem menší a mnohem méně výkonné éro než přemotorovaná A346. Pokud jde o ty brzdy, parking brake má mnohem menší brzdnou sílu než klasické brzdy. Vpodstatě jen čelisti drží disky a zabraňují rozjetí, nikoliv brzdí už započatý pohyb, tak jako plné brzdy. Někdo tvrdí že ground run na Airbusech se má dokonce dělat i na toe brakes. Krom toho se samozřejmě mohla stát spousta jiných věcí, ať už z důvodu opomenutí, nebo technické závady, takže uvidíme co vypadne z Airbusu.
8662 B / 495 x 500 / 346110xi7.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 10:51
Rychlokvaška
Koukám docela černý měsíc pro A340...
http://carstenbauer.net/saa/
Pravděpodobně neodhadnutí poloměru zatáčení nebo závada na příďovém podvozku.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 11:17
Teflon_490   
Je mi jasny, ze Park brake bude mit mensi ucinek na rozjety ero, ale prave proto by mela byt aktivovana pred motorovkou, pak pokud se zakousne by nemel byt problem to ero udrzet ne? Ale taky bych si radsi na tu brzdu stoupl. Navic, to sakra musi vedet co to ero bude pri tomhle delat, kdo jinej nez fabrika, kde se to vyrabi?
A kdyz tak na ten obrazek koukam, to nevypada jako by to na ty betony jen najeli, to vypada jak kdyby to na ne nekdo pustil z vejsky, vubec to neni pekny.
   Seznam příspěvků  

Re: Další zrušená A340-600 :-(   17. 11. 2007 / 11:27
Rychlokvaška
No ona je otázka, kdo tu motorovku vlastně dělal Airbus má takovou celkem běžnou praxi, že si s tím při předávkách nechají hrát zákazníky.
Krom toho, v Toulouse je problém s hlukem, takže místo volného prostranství musíš být vpodstatě mezi deflectory. No a v neposlední řadě - tyhle nový šestistovky jsou hodně vytuněný mašinky, zejména pokud jde o výkon motoů. Bůhví jak to bylo naložený, zajištěný, atd. To nemá smysl zatím moc rozebírat, dokud to nevyšetří Airbus. Může se toho stát hodně.
Jinak to najetí - tohle se mlže snadno stát v jakékoliv rychlosti. Letadla nejsou zrovna konstrukce dělaný na nárazy jakéhokoliv druhu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 21:18
Rychlokvaška
No tak se nám to podle předběžných informací začíná vybarvovat...Mašina už údajně na špalcích nebyla, protože bylo po motorovce a chystali se vrátit zpátky. Hodně nepotvrzená informace je, že někdo omylem "drbnul" do throttles. Krom toho celkem zajímavé info je o jednom motoru, který údajně díky přerušenému elektrickému ovládání běžel ještě 7 hodin, než došlo palivo. Záchranná operace asi byla velmi zajímavá...
+ Další foto
15701 B / 600 x 449 / Etihad2.jpg
29322 B / 600 x 450 / Etihad3.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 21:33
skyfly
teda tá druhá fotka to je ale děs-běs (((
na to že šlo o motorovku dosť drsný koniec !
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 21:54
Mike2811
Taková drobná technická - dá se to letadlo ještě spravit, nebo půjde až na jednotlivé kousky (motory) do šrotu ? Je to trochu blbý dotaz, jsem zvědavý...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 22:08
EASY305
ad FS PILOT...jak mi dneska kámoš napsal zprávu, chyba bude jinde. Zapomněli přeinstalovat trial verzi
ad CIRUS...prosím tě neber ty naše kecy furt tak vážně.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 22:12
Už přistál   
To se vyklepe, tu a tam se to zaletuje a po nezbytných certifikacích z toho bude restaurace.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 23:04
Tragédie v JRD
tohle je totalka...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 23:06
OK-PPT (AVP57T)   
Prodám Airbus A340-600 zachovalý stav,Zn: lehce ťuknutý zepředu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 23:07
Rychlokvaška
Written-off. Bylo to ještě Airbusu a pojištěný, takže "ok", ale výpadek bude znát jak u Airbusu, tak Etihadu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   20. 11. 2007 / 23:20
Tragédie v JRD
teda musim rict, ze ten druhy obrazek je fakt velmi smutny...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - další informace   21. 11. 2007 / 09:12
miki_pilot
Myslím, že když toto vidí dělníci z továrny, kteří na tom stroji několik měsíců makali, tak se jdou asi opít do němoty !!
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 09:18
Rychlokvaška
FROM : AIRBUS FLIGHT SAFETY DEPARTMENT TOULOUSE
SUBJECT: A340-600 - MSN 856 - ACCIDENT IN PRODUCTION OUR REF.: F-WWCJ AIT 2 DATED 20th OF NOVEMBER 2007 PREVIOUS REF: F-WWCJ AIT 1 DATED 16th OF NOVEMBER 2007

THIS AIT IS AN UPDATE OF PREVIOUS AIT N°1 CONCERNING THE A340-600 PRODUCTION AIRCRAFT MSN 856 INVOLVED IN AN ACCIDENT IN AIRBUS PRODUCTION FACILITIES IN TOULOUSE ON THE 15TH NOVEMBER 2007 AT 17:00 LOCAL TIME.

THE FOLLOWING IS THE SEQUENCE OF EVENTS ACCORDING TO THE RECORDERS, WHICH HAS BEEN APPROVED FOR RELEASE BY THE FRENCH INVESTIGATION AUTHORITIES (BEA).

FOR ABOUT 3 MINUTES BEFORE THE END OF THE EVENT, ALL FOUR ENGINES EPR WAS BETWEEN 1.24 AND 1.26 WITH PARKING BRAKE ON AND WITHOUT GROUND CHOCKS.
THE ALTERNATE BRAKE PRESSURE WAS NORMAL. (WITH PARKING BRAKE ON, BRAKE PRESSURE IS SUPPLIED BY ALTERNATE).

13 SECONDS BEFORE THE IMPACT THE AIRCRAFT STARTED TO MOVE. WITHIN 1 OR 2 SECONDS THE CREW APPLIED BRAKE PEDAL INPUTS AND SELECTED PARKING BRAKE OFF. THESE ACTIONS LED THE NORMAL BRAKE PRESSURE TO INCREASE TO ITS NORMAL VALUE.

2 SECONDS PRIOR BEFORE THE IMPACT, ALL 4 ENGINE THRUST LEVERS WERE SELECTED TO IDLE.
THE AIRCRAFT IMPACTED THE CONTAINMENT WALL AT A GROUND SPEED OF 30 KTS.

THERE IS NO EVIDENCE OF ANY AIRCRAFT SYSTEM OR ENGINE MALFUNCTION.
AIRBUS REMINDS ALL OPERATORS TO STRICTLY ADHERE TO AMM PROCEDURES WHEN PERFORMING ENGINE GROUND RUNS
ENGINE GROUND RUNS AT HIGH POWER ARE NORMALLY CONDUCTED ON A SINGLE ENGINE WITH THE ENGINE IN THE SAME POSITION ON THE OPPOSITE WING OPERATED AT A LIMITED THRUST SETTING TO AVOID DAMAGE TO THE AIFRAME
WHEEL CHOCKS ARE TO BE INSTALLED THROUGHOUT THE TEST.
YANNICK MALINGE
VICE PRESIDENT FLIGHT SAFETY
AIRBUS
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 14:40
Teflon_490   
Co z toho plyne? Ze se jim ero rozjelo na volnobeh? Nikde sem tam nezaznamenal, ze by se jakkoli pridal plyn, navic, brzdili.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 15:07
Cirrus/Pindra
Chyba byla v tom, že dělali run up na všechny 4 motory najednou a přitom měli dělat jen 1 motor na vyšším výkonu a na stejný pozici na opačnym křídle ale na redukovanym tahu, a taky to, že neměli špalky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 15:21
Teflon_490   
Takze brzdy fungovaly normalne, ale delali runup na 4 motory a ono se to rozjelo pres parkovacku (ktera, jak uz tady bylo zmineno nema potrebnou silu na udrzeni vsech 4 motoru), slapli na toe brake ale ani to uz nestacilo k zastaveni, jestli to chapu dobre. To je teda sila, jak kdyby to delali poprve a neznali prepdisy. Zvlast, kdyz maj pred sebou takovou zed.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 16:02
Fabo™   
Zvlast ma na tom zaraza, ze to nechali sa rozbehnut az na ca tych 55km/h nez stiahnli motory na idle.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Další zrušená A340-600 :-( - oficiální report   22. 11. 2007 / 17:08
Rychlokvaška
No kdyby stáhli výkon motorů, tak by to stačilo, jenže ono to běželo na vysoký výkon až téměř do nárazu, to je zarážející.
Ono nevšimnout si, že se éro rozjíždí je celkem snadný, když člověk dělá motorovku a čumí dolů do kokpitu, sám když to při motorovce dám na testovací výkon, vždycky mrknu ven a hlásím "brakes covered, not moving" a občas při hraní si s pákama a budíkama kouknu ven. Ale všimnout si rozjíždění, dupnout na brzdy, zrušit parking brake, ale přitom pořad nechat běžet motory....no potěš.

Jako vždycky, klasický řetězec malých opomenutí a na konci velký průser.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ