|  |  | jak je to možne 23. 11. 2007 / 13:30 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 13:34 | |
|  | Hledej v historii, nedávno se tu řešila technologie tryskového pohonu na koncích vrtulových listů. I podle zvuku bych si tipnul, že to bude první veřejná ukázka. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 13:35 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 13:41 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 14:20 | |
|  | Je to jinak:
V továrně im. Dvižnikova začali letos upravovat Mi-24 na novou verzi Mi-24SR. Jedná se úpravu rotoru tak, že se rotor stává stacionárním při současném zachování jeho funce. Konkrétní technologie se zatím tají, ale mělo by se jednat o rychlou vibraci listů rotoru vpřed a vzad o cca 25cm, čímž se vytváří potřebný vztlak.
Podle odborných odhadů ušetří ruské vrtulníkové letectvo těmito úpravami cca 250 mil. tun paliva ročně!
(zdroj: BAČKORA.cz) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 14:45 | |
|  | Obávám se, že tento projekt měl poměrně krátkého trvání. Po velmi úspěšných zkouškách na prototypech v měřítku 1:5 bylo při prvním nasazení na reálném stroji zjištěno, že dochází při rychlých změnách pohybu u listů delších než 1754mm k tzv. efektu "vážky" - kroucení podél podélné osy, popsané již na počátku 30. let v pracech kolegů Prochorova a Doněckého. Bohužel se problém projevil až při vyšší rychlosti dopředného letu, kdy již nebyla posádka schopna zabránit destabilizaci stroje a 18.7.2007 došlo k destrukci jediného zkušebního "SR" poblíž Novgorodu.
Podle mého soudu je na videu záznam novější varianty alternativního pohonu pracovně označené "MD". Využívá kombinace již zmíněných proudových motorů na koncích listů (na videu je slyšet pochopitelně typický zvuk turbíny jen z příslušného úhlu), sloužících k vyvození dopředného pohybu (nosné listy rotoru nahrazující plochu křídla jsou viditelně rozšířené) a specificky modifikované technologie alpha-papa-uniform popisované nedávno rovněž na tomto fóru včetně obrázků, která zajišťuje vertikální pohyb stroje. Problémy s detekcí viditelného plamene byly poměrně uspokojivě vyřešeny jiným složením paliva na bázi syntetických olejů. Výsledné řešení se vyznačuje nákladovými úsporami na provoz ve výši 48%, při zachování stejné specifické nosnosti. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 17:11 | |
|  | ááááhahahahahahahah.... OMG 
Hehe, ty jo , tak takhle už jsem se dlouho nepobavil, asi naposledy ve vlákně, kdy jste si dělali prdel z chlapcem kterému nešli vložit obrázky 
1754mm heheh, mě dostalo nejvíc  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 20:21 | |
|  | To byl pro zmenu taky kobla    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 17:38 | |
|  | To je haluz.. |
| |
|
 |  |  | Re: jak je to možné 23. 11. 2007 / 13:48 | |
|  | Buď je to teda ufo, nebo to je jenom náhodně sladěná frekvence otáčení listů rotoru a fps kamery. |
| |
|
 |  |  | Re: jak je to možne - OT 23. 11. 2007 / 14:23 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: jak je to možne 23. 11. 2007 / 19:29 | |
|  | Zkus to napsat do vyhledávání a zjistíš vše  |
| |
|
 |  |  | Nejen Mi 24, ale i ATR 26. 11. 2007 / 09:24 | |
|  | | |
|
|