|  |  | Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 11:24 | |
|  | Zdravim, mám problém u deafult Boeing 737 při přistání pomocí ILS na LIRF se mi stalo že letadlo přistávalo nalevo od dráhy do trávy, musel sem vypnout komplet autopilota a přistát manualně, jindy je zase problém, že se letadlo motá kolem osy dráhy, ale vždy z extrému do extrémum (je vpravo od osy,začne točit doleva, ale rovnat začne az když je na ose, takže než srovná náklon tak je zase moc vlevo a takhle se motá až na zem). Nevíte co dělám špatně? Autopilot mi rovná je kurs, výšku ovládám manuálně. Díky za odpovědi |
| |
|
 |  |  | Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 11:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 12:20 | |
|  | Vidis, to me nenapadlo - no ted letim do Londyna tak zkusim letet pomaleji. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 12:20 | |
|  | Nenalétáváš osu dráhu pod moc velkým úhlem? Máš správně nastaven kurs dráhy? V NAV1 i NAV2 zadanou frekvenci ILSu? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 12:35 | |
|  | Viceme drzim dobry uhel klesani, kurs drahy mam urcite dobre a frek. ILS jen v jednom NAV a ten nastaveny jako aktivni a zapnuty - morseovka pipa a vyska a kurs vychazi dobre, ale AP se toho spatne drzi, napadlo me jestli nefouk bocni vitr a AP se s tim nedokaze vyporadat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 13:16 | |
|  | nesmysl... buď se zachytíš lokalizeru nebo ne... zkus úhel max. 30stupňů a rychlost kolem 180kt. (B737) a za OM (kolem 4nm od prahu) zpomal na finál přibližovací rychlost... nejspíš jen špatně nastavutavuješ autopilota (u deufaltních letadel jsem s tim měl taky problemy) ... ty frekvence nastav na oboje NAV(1,2) , před náletem na ILS měj zaplý v autopilotovi HDG, ALT, APP ... po zachycení ILS se zbytek deaktivuje sám a zustane APP... a tak 1000ft nad zemí už leť ručně pokud vidíš dráhu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 14:06 | |
|  | Nechci, aby to vyznělo blbě, ale jak můžeš při ILS přiblížení držet Ty úhel klesání?
Zkus si to třeba na Praze nebo Brně nebo v Ostravě. V praze si nastoupej 4000ft(Ostrava 3000ft, Brno taky 3000ft) a drž to pomocí ALT hold.
Pak si zapni HDG a srovnávej si to tak, aby jsi byl cca 10-30° k ose dráhy v dostatečné vzdálenosti (břevno výškové indikace sestupové roviny musí být nad střední hodnotou, aby jsi to nalítával zespod) a nastav si na COURSE směr dráhy, na kterou přistáváš. Pak zapni APP a jenom čekej, co to udělá. Mělo by se to samo srovnat a pak začít klesat, jakmile to břevno výškové odchylky sjede na střední hodnotu (na def. B737 se ti to ukazuje vpravo od umělého horizontu jako 5 bílých koleček a jezdí tam fialový trojúhelníček nebo něco takového). Frekvence ti stačí jenom v NAV1, ale správná a rychlosti na přiblížení cca 200-220 KIAS, jak zachytíš lokalizér (směrově se srovná), tak začít postupně zpomalovat na 180-170 kias a postupně tahat klapky a podvozek no a na konečné přiblížení nějakých 150-160 KIAS a chvíli před drahou do ruky a hurá na zem  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 14:41 | |
|  | a proc by nemohl pri ILS priblizeni sam udrzovat jak smer, tak uhel klesani podle breven? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:38 | |
|  | Protože psal, že mu AP lítá všelijak a kdyby letěl na ruku podle břeven, tak by asi neměl takový problém jak popisoval (letadlo lítá ze strany na stranu)  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 14:10 | |
|  | Defaulty mají někde na palubce přepínač GPS/NAV, na ILS přistání musí být v poloze NAV, tak to pro jistotu zkontroluj. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 14:44 | |
|  | Prepinac mam na NAV, ale po zapnuti ILS je treba ho prepnout na GPS a zpet na NAV aby se letadlo zacalo rovnat do osy.
Ktomu klesání na ruku - ja sem zatim pristaval s ILS s vypnutym APP, takze se rovnal akorat kurs. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 14:57 | |
|  | mně se deufaltní B737 zase nechtěl chytat vertikálně dokud jsem nedal frekvenci ILS do obou NAV... ale bylo to už dávno v mých začátcích a možná byla chyba i jinde... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:01 | |
|  | Když máš správnou frekvenci, kurs a zapnuto NAV a APP, tak nic přepínat nemusíš... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:04 | |
|  | Aha, asi kámen úrazu...
s tím přepínačem GPS/NAV, nic takového co říkáš není pravda, stačí ho mýti v NAVu a musí se chytnou LOC... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:08 | |
|  | Ja ho mam celou dobu na NAV a kdyz chytim ILS, zacne pipat morseovka tak ni nedela a músim prepnout NAV -> GPS -> NAV a zacne se rovnat do osy drahy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:12 | |
|  | nesmysl... To že začne pípat morseovka ještě neznamená, že má něco rovnat, rozhodně nepřepínej... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:21 | |
|  | myslím že tragéd uhodil hřebíček na hlavičku je to tou rychlostí ero už nesthne dorovnat LOC a de mimo drahu |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:21 | |
|  | To sem zkousel nic neprepinat - v tom pripade letadlo ridim ja rucne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:32 | |
|  | Nevím jak FS9, ale na FS8, mě def. Bulík taky blbě chytal jak ILS tal VORy. Kvrdlal se ze strany na stranu a nepomohlo nic. Tak mě napadlo, zkoušel jsi jiné éro? Nebo třeba nějaké chytré placené? A jak je to na jiných letištích?
Já jsem na to nikdy nepřišel, proč tomu tak bylo. Řešením byl až 737 Dreamfleat. (tedy u FS8, na FS9 už s defaultama nehraju) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:41 | |
|  | Ahá, tak tak to je Jak jsi mluvil o těch 50 nebo kolika FPS a ty lítáš FS8  Tak to jooo To mi chodilo taky takhle    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 16:31 | |
|  | Neurážej můj comp jooo!!! Říkal jsem, že mě chytá za střevo, když mi to spadne pod 75 fps!!! Pod 50 to má nárok jen na finále nějaké složitější scenérky!!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 16:38 | |
|  | Jakože složitější scenérka ala default Frýdlant?    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 15:44 | |
|  | Placeny se mi dost trha, takze je celkem nepouzitelny  |
| |
|
 |  |  | Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 16:31 | |
|  | Tak uz je to vporadku - asi to bylo tou rychlosti. Ted se mi povedlo krasny pristani. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu 27. 11. 2007 / 19:19 | |
|  | Pro zajímavost, kolik jsi do ILS lítal? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 19:29 | |
|  | Driv kolem 250kts - ted tak kolem 150kts |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 19:45 | |
|  | Fiha... to si byl i nad limitem klapek hele  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 20:05 | |
|  | Řekl bych, že lítáš z extrému do extrému..
Zkus to na 180 IAS.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 20:07 | |
|  | j abych spis navrhoval kouknout do checklistu ... obcas tam ty hodnoty (u defaultu) byvaji ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 20:07 | |
|  | Pri nalitavani to extrem je... ale treba myslel ryhlost na finale v tom pripade by byla tak nejak akorat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 20:16 | |
|  | jj to je rychlost tesne pred dosednutim |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 21:00 | |
|  | To i u 737 je ještě dost vysoká, jestli ovšem nesedáš s plným letadlem kaštanů a paliva. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 21:49 | |
|  | Letadlo plne nalozeny lidma a plny cargo - paliva tak 15% |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 22:45 | |
|  | Boeingy 737 clasic serie omezení 230 KIAS na klapky a 250 na podvozek. Já mívám rychlost při dosednutí se 737-500 kolem 120-130 KIAS na 30° klapek a podle zátěže(problém je, že pokud si to člověk nezjistí, tak mu to to defaultní éro neřekne, narozdíl od těch lepších).
Na přiblížení před nalétnutím ILS kolem 200-210 KIAS a během sestupu jak jsem psal od 180 až po konečnou fázi na 150-140 KIAS 
Hlavní princip přistání je, že to éro přivedeš na bezpečné malé rychlosti a při podrovnání jen vytrácíš rychlost a při dosednutí by to éro mělo mít tak malou rychlost, že už se prostě "utrhne a spadne" a co je hlavní, že se zase neodlepí a že zůstane bezpečně na zemi (jednoduše řečeno)  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 27. 11. 2007 / 23:16 | |
|  | Tak to je vysoká rychlost. Jestli to s Boeingem myslíš vážně pořiď si nějaký pořádný addon jako PIC 737 pro classic a nebo PMDG pro new generation. Nebo zůstaň u defalutu a pohledej někde performance tabulky atd, vyplatí se to. Ono se s tím letadlem potom i mnohem lépe létá. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přistání pomocí ILS mimo dráhu - vyřešeno 28. 11. 2007 / 17:36 | |
|  | Ja ho mam, ale mam na to slaby komp, takze se to seka, ale po Vanocich bude novy tak se zacnu ucit s PDMG. |
| |
|
|