|  |  | no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:39 | |
|  | uff... poprvý se mi na IVAO stalo něco vážnýho s letadlem a zrovna kdyz byl event... nikomu ty nervy nepreju... bum a dekomprese.. uplně jsem ztratil slova co rict dispecerum.. hruza.. a to je jenom simulator.. nedokazu si predstavit co se děje v kokpitu, když se fakt neco takovýho stane.. navíc jsem nic neslyšel pač tam byl děsnej hluk... znáte někdo přesnej postup co v týhle sitaci dělat? tady výtah z reportu:
A window cracked at high altitude causing considerable decompression damage. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing.
Passenger Opinion: Very good flight, professionally done (97%)
-Are pleased to have landed right on schedule.
-Were angry because some passengers were badly injured.
-Were terrified because of the problem during flight.
-Were relieved to land safely after an emergency.
|
| |
|
 |  |  | Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:45 | |
|  | Jen mi neni jasny, jak si v te mlze a hustym snezeni dokazal pristat na vizual na 13  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:50 | |
|  | tam byl chybnej metar celý den... neseděl s tim co je v textový podobě tak jsem používal FSmetar na stahovaní počasí... stává se to dost často.. jak vidim na odletovym letišti že nesedí QNH když porovnám výšku v jaký jsem a jakou nadmořskou výšku má mít letiště, tak to stahuju od jinud |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:52 | |
|  | No to teda nevím Dneska jsem udělal po dlouhé době letík z LKPR a nebylo vidět na druhý konec dráhy, jak sněžilo  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:56 | |
|  | věř mi.. bydlim kus od letiště a můžu počítat hvězdy celý večer ten metar tam zůstal někdy z doby co tak sněžilo... pokud jsi četl Atis nebo samotnej metar tak sis musel všimnout že tam nesněžení ani ta viditelnost avizovaná nebyla |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:57 | |
|  | Já jsem letěl do Kunovic a taky bylo mírně mlžno, ale dohlednost byla ještě b limitech. Akurát jsem byl trochu mimo, navíc mi blbnul net. Ale letadlo jsem dostal na zem v celku.   |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 28. 11. 2007 / 07:36 | |
|  | A pri tom tu cely vecer svitily hvezdy jak pominute  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 28. 11. 2007 / 10:16 | |
|  | Diky za tip, to sem netusil, on je FSmetar dokonce approved by Ivao, sem nevedel, ze by nejakej externi modul na stahovani byl takhle schvalenej. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:50 | |
|  | No sice jsem u toho nebyl,ale co třeba "surveilance radar approach" a pak visual? já si to představit dokážu... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 22:55 | |
|  | ja nevim, Metar hlasi akorat FEW033 a vis 10km nebo vic, tak proto jsem nabidl vizual  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 28. 11. 2007 / 10:11 | |
|  | Jasny, ja nic proti tomu nerikam, pochopil sem, ze se ridite metarem co mate, je se to tentokrat absolutne neshodovalo s tim co natahl Ivap. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 28. 11. 2007 / 10:43 | |
|  | jedinne mozne vysvetleni je, ze na nekterem okolnim letisti byl zaseknuty METAR (LKVO, LKKB) a IVAP ho proste stahnul a dopocital nejak pocasi, jinak si to nedovedu predstavit... |
| |
|
 |  |  | Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 23:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 23:19 | |
|  | Aneb jak rychle opustit letadlo.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 23:34 | |
|  | vycucne to jako špagetu  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: no trochu vzrůšo 27. 11. 2007 / 23:37 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: no trochu vzrůšo 28. 11. 2007 / 07:34 | |
|  | Ahoj,
Měl jsem tě na frekvenci, když se to stalo. Dva drobné rozdíly, oproti tomu jak by to asi vypadalo v reálu.
a) V průběhu klesání to bylo docela ukecané. V reálu je dekomprese daleko větší frmol, piloti málokdy stihnou zařvat něco víc než volačku a "Decompresion, diving" a pak uplně přestanou odpovídat a znovu se ozvou až v nízké hladině, kvůli maskám, hluku v kabině, atd.
b) Na nouzové klesání to trvalo relativně dlouho, piloti v těchto situacích padají dolu klidně 6000ft/min, protože každá vteřina je dobrá. Nicméně zase záleží na charakteru dekomprese, jestli byla pozvolná a nebo náhlá.
Krom výše uvedených drobností to bylo provedené (aspoň na ACC, co jsem měl možnost sledovat) pěkně a celkem realisticky.... |
| |
|
 |  |  | Re: no trochu vzrůšo 29. 11. 2007 / 13:58 | |
|  | Koukam, ze ti tohle zpestreni pripravil FSPAX, tak jenom malej dotaz.... provazel tu dekompresi taky nejakejma efektama? Jako treba nejakej zachvev letadla, zvukovy efekty atd? ... aby to bylo teprv spravny vzruso Nebo jak FSPAX dekompresi simulovalo? |
| |
|
|