FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VNAV a PMDG Jeden příspěvek | Celý strom
VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 09:12
Xampik
Ahoj,
četl už jsme dotazy na VNAV v PMDG, ale stejně mi to neni jasné, jak tedy nastavit VNAV (co všechno a kde, aby letadlo vyklesávalo správně ? Myslím abych najednou neměl -4500 VS a psalo mi to abych mu pomohl přibrzdit což se mi to klesání zdá velice prudké (CI - 23).
(http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=186595&lan=0&gr=0&style=2)

a ještě jestli existuje utilita, co dokáže udělat náhodně nějakou poruchu v letadle
(výpadek hydrauliky, oheň apod) nejlépe na PMDG


Díky
   Seznam příspěvků  

Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 09:40
Gustav ( BHA576 )   
Co se týká režimu VNAV u PMDG teď mluvím o B747,ale myslím si že u těch menších je to stejné nemůžeš používat,když chceš klesání pozvolné,nebo do něj budeš chtít nějak zasahovat.Buďto klesáš ( stoupáš ) na automatiku VNAV a nebo hezky ručně V/S.Volba jak přinutit ,aby stroj v režimu VNAV klesal třeba jen 1500ft/min není u B747 simulováno a nejsem si jistý jestli je možno i v reálu toto předurčit v FMC.
Co se týká poruch - buďto využiješ volbu samotné FSky na generování závad,nebo i v menu PMDG toto myslím je a nebo FSPassenger toto umí také.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 10:09
Dave326
Myslím, že se dá rychlost klesání při VNAV částečně ovlivnit Cost indexem, který zadáváš v FMC. Zleží, jestli to dané letadlo simuluje, ale PMDG to simuluje zcela určitě.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 10:12
Dave326
Více o Cost indexu zde http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=186450&lan=0&gr=0
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 12:23
Gustav ( BHA576 )   
cost index ti ovlivňuje nepřímo stoupání,ale klesání je bohužel stejně dost chaotické a je opravdu lepší klesat na V/S nehledě na to,že tuším v RNAV prostoru není-li řídícím určeno jinak by se myslím mělo klesat 1500ft/min a to konkrétně PMDG v režimu VNAV zcela ignoruje Obrovským pomocníkem je ten zelený půlkruh,který krásně označuje ke kterému bodu doklesám na zadanou výšku při zvolené rychlosti klesání. Škoda,že tuto pomůcku některé addony nemají
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 12:52
Dave326
No ono se tím cost indexem dá klesání natáhnout a tím dosáhnout pozvolnějšího profilu klesání. Bohužel to klesání bývá, jak jsi říkal, docela chaotické a rychlost klesání se neudržuje na konstantní úrovni.Z tohoto důvodu taky používám V/S.
Ale docela by mě zajímalo, jestli je to tak i v reálu a co se většinou pro klesání používá.
S JETama by se mělo klesat okolo 2500ft/min a turbovrtulové klesají oněch 1500ft/min.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 14:47
Xampik
ne jde o to, že VMAV neklesá jak by měl, mě nějde o to jestli má klesat -1500 VS to nehcci nastavovat, ale jde o to aby klesal "prirozene" a ne kdyz potom najednou to jde dole -3500 VS, napíše mi at mu pomůžu přibrzdit ale stále to dolu tlačí - 3500 VS a pak mi za chvikku vypne VNAV a napíše "disconnect overspeed"

stěma poruchama myslel jsem nějakou náhodou, ne že bych si třeba vybral že chci aby mi nešli obrazovky apod
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 15:05
Luděk Ch.
Tlačí to tak dolů, protože v danou chvíli musí, aby stihnul doklesat včas do správné výšky. A pokud mu nepomůžeš přibrzdit, rychlost naroste o víc neš 10kt proti nastavené hodnotě (což je myslím limit) a VNAV se odpojí. Nevím tedy, jestli se v reálu klesá až 3500ft/m, ale celkem běžně se v reálu klesá tak rychle, že je potřeba pomáhat zpomalovat pomocí speedbrake. Aspoň co si vybavuju, tak snad při každém letu během klesání pilot "přibržďoval".
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 15:16
Dave326
Co se týče poruch, myslím že nějaké i náhodné lze nastavit přímo FSce. Jinak doporučuju FSpassengers tam je těch poruch mnoho a můžeš si nastavit procento možného výskytu poruchy.
Jedná se o payware. http://www.fspassengers.com/
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 15:17
EASY305
Už jsem to tu jednou psal. k tomu, aby ti letadlo (PMDG737) korektně sklesalo v VNAV bys musel na druhé stránce v sekci DESCENT zadat potřebné údaje. T.j. vítr v jednotlivých výškách, tlak a.t.d. To PMDG NEUMÍ!!! Proto je ten profil o ničom.
I v reálné 737 to po tobě bude chtít zásahy do řízení. (spojlery -nic rozumnějšího po ruce není).
A co se týče toho v čem se klesá - tak z toho co vím je to:
adA. to který mód zrovna nejvíc vyhovuje (zde je třeba zapojit mozek...ale to bolí)
adB. to co zrovna vyhovuje tobě
Takže jak přirozeně, tak nepřirozeně, u PMDG to u klesání není ono.
A to že ti to vyhodilo pro překročenou maximálku, je chyba tvoje(pilota) bo si právě zničil éro aj lidi. To si musíš ohlídat ať letíš v čemkoliv (myslím v jakámkoliv modu)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 15:38
Xampik
a můžeš teda v krátkosti napsat jak teda vyklesáváš ? tzn kde co nastavíš, mozek jsme zapojil ale stejně nevím jak na to Dík
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 15:40
Dave326
Tak jsem to našel Easy http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=186595&lan=0
Prostě s PMDG jsou pro klesání nejlepší dvě možnosti V/S a LVL CHG. Já osobně preferuju V/S a pravidlo 3:1, které vychází velmi přesně a s klesáním nemám problém
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 16:48
EASY305
Tak tak. Do slova a do puntíku. Pokud se ptáš jak vyklesávám já, ale upozorňuju, že je to moje osobní preference, tak-že takto:
neustále mám otevřené FMC na stánce "PROGRESS" a v pravém radiu mám nalazený VOR letiště kde přistávám. Tím mám nepřetržitou kontrolu vzdálenosti k cíli, jak přímou, tak po trase.
Pokud mne pustí řídící dolu dřív - letím VS okolo 2000ft/min. Pokud mne nechá lelět v hladině déle (preferuju) pak to spustím přes LVLCHG tak jak to jde. (rozumněj - ať si lidi užijou když vlezou do éra raz ta rok) """neustále kontroluju 1:3"""
Důsledně se snažím dodržet 30NM před letištěm 10 000ft. Pak to odbrzdím přes LVLCHG tak abych na "BASE" byl 190IAS flaps5 a 500ft nad střední výškou přiblížení. Na FAF už pak spadnu pomocí VS 100-500ft/min flaps 10 IAS cca 170.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 18:09
Teflon_490   
Chlapi, nevim co delate, ale mne VNAV bezpecne a krasne privede az na IAF i se zbrzdenim, vyjimka je pouze 40+ kts vitr, ktery se behem klesani meni. Tim padem se celej profil klesani rozhodi, a VNAV musi dohanet treba 2000ft manko v klesani, ale to je pochopitelny, jak jinak to ma delat, to stejny by ste museli delat u LVL CHG, kterej nema problem to pri zmene vetru a tim zpusobene ztrate IAS poslat dolu i 10k ft. Takze pokud je vitr v rozumne sile a vicemene nemenny, bez problemu klesam na VNAV a ma to krasne spocitany max do 3000ft/min. Akorat z vyssich hladin zacinam desc tak 5 nm pred ToD tak, ze na strance DES dam "descend now", on to nejdriv hodi na 1000ft/min a pozdeji az se pripoji k descend path to ustali na +/-2500ft/min.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 18:10
Teflon_490   
A jeste sem zapomnel, podminkou spravne fungujiciho VNAVu je mit rozumne napsane restrikce u jednotlivych bodu STARu! Nejlepe mit jen jednu, a to primo na IAF, pak to je uplne bez problemu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 18:04
Teflon_490   
To ze ti to letadlo prekroci maximalku jeste neznamena zniceni, kratkou chvili to vydrzi, i v realu kdyz jsou prudke zmeny vetru tak to nekdy skoci do overspeed, s tim nic neudelas, jelikoz cruize speed je ve vysokych FL velice blizko overspeedu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VNAV a PMDG   2. 12. 2007 / 20:02
EASY305
Ten overspeed byl samozřejmě nadsázka, ale ve VNAV se mi nepodařilo dostat ještě nikam. (teda úspěšně na zem) Jakákoliv restrikce a je to totál rozhozené. Ty hodnoty, co to potom vybleje jsou neskutečné.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ