FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 18. 5. 2024, svátek má Nataša Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Formát AGN pro FS2004 prolomen Jeden příspěvek | Celý strom
Formát AGN pro FS2004 prolomen   14. 11. 2003 / 10:08
Marky Parky   
Tak jsem konečně úspěšně prolomil poslední zákoutí kódu autogenu pro FS2004. Současně jsem rozlouskl a opravil bug ve FS2002kovém formátu, který umožňuje použít "custom" textury na autogenové domečky. Implementuju ho do Autoautogenu, pokud máte někdo náladu vytvořit nějakou jednoduchou verzi anotátoru do té doby než vyjde SDK, popis struktury souboru jsem zveřejnil na avsimu na FS scenery development foru.

 

Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   14. 11. 2003 / 22:40
Vláďa Stoje
gratuluju Filipe, tohle má taky svojí sportovní hodnotu. Velikáni jako Gerrish Gray, Dick "Rhumbaflappy" Ludowise a Arno Gerretsen v němém úžasu, to se hned tak nevidí! Jseš ďábel! Btw. nedalo by se vymyslet něco s tím LKPR, aby se posunulo z virtuálního hausnumera 380 m nad mořem na realistických 360 m nad mořem? Hned by to dohromady se srtm reliéfem vypadalo líp.
 

Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 08:35
Wertheim Erik
No to se mi jen tak nepovede mít oba "Mistry" hned vedle sebe. Poklona pánové. Když už jsme u té úpravy výšky, nemohl by mi někdo říci, proč je možné vytvořit mesh odpovídající realitě a letiště jsou plochá jak ....? Přece by bylo fajn sedat na rwy31 která odpovídá reálu a jde doopravdy z kopce, nebo ne?
 

Re: Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 09:30
JBr   
Fajn by to bylo, ale tam kde natvrdo zauradoval MS, tam ani nasi Magove nejsou moc platni. Jsou sice zpusoby jak to obejit, ale pak si s takovymi letisti zase nerozumi AI...
 

Re: Re: Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 09:40
Wertheim Erik
To je to co mě štve, prej reálně jak to jen jde a letiště jsou placky. Ty znáš nějakej ten způsob jak to obejít? Mě nevadí, že tam nebude AI.. Je to jen na zkoušku..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 09:47
OK-EUU46   
Me orto mapy letist (Benesov, Tabor) jsou krive dle reliefu, neexcludoval jsem je a pritom tam Ai seda a startuje. Nesmi tam ale byt zadne ostre hrany ,o pak Ai naboura Takze reseni je ...pouzit drahu ortofoto a nedelat zadny exc.
 

Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 16:15ing.pavel.svoboda
Nazdárek Vláďo.
/ Stále jen lítám a zkoumám novou ČR, takže nemám čas ani ti dopsat dlouhý rozepsaný mail, takže jen k tomuto /

Zlobil jsem se s timhle, když jsem dělal terén Prahy a to LKPR nešlo ničím snížit. Je tam titiž už od MS mnou nevypnutelný flat a navíc je velmi - zbytečně rozsáhlý. Zjistil jsem jeho polohu a překryl jsem ho následujícím flatem o 10m nižším, v souboru scenery.cfg, jako poslední řádek u scény LKPR/

[Area.191]
Title=L K P R
Local=ADDON SCENERY\L K P R
Remote=
Active=TRUE
Required=FALSE
Layer=200
flatten.0=1210,N50 06.03,E14 12.21,N50 07.50,E14 17.20,N50 05.04,E14 17.64,N50 05.04,E14 15.94

To znamená na výšku 1210stop, což je přibližně 370m, což je práh dráhy31.
Pak jsem ale měl všechny dráhy od V. Synka 10m nad zemí, takže jsem je musel vyřadit a přistávám na fototexturu. Také některé další objekty z LKPR visely ned zemí a byly vyřazeny. To by v nich musel přizpůsobit autor LKPR. /Mluvím zde zatím o LKPR z roku 2002/.

Bylo by určitě lepší umět zasáhnout do flatů od MS, ale toto je fungující náhradní řešení. A ta poloha opravdu vypadá o trochu líp.

Omluvte, prosím, všichni ev. nepřesnosti v mém návodu, dělal jsem to už někdy v květnu a ta paměť...

Pavel Svoboda
 

Re: Re: Re: Formát AGN pro FS2004 prolomen   15. 11. 2003 / 16:42
JBr   
Tak tak... kdo prijde na to, jak odstranit defaultni flatten, ma u me tatranku, protoze pak uz nic nebude branit memu zvrhlemu planu udelat si nase letiste pekne z kopce
 

Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   15. 11. 2003 / 18:44Vláďa
Tož jestli mohu do tématu MSL LKPR promluvit, dohodněme se na nějaké výšce (bohužel zatím Flatten placky) a já ji "zanesu" do scenerie. Nechci natvrdo vložit vlastní hodnotu, protože známí šťouralové a onlajn náčelníci by mohli mít na věc jiný názor ))

Pouze snad pro vyjasnění jeden z parametrů, tj. publikované MSL prahů drah:
24 - 353m
06 - 367m
31 - 376m
13 - 354m

Rwy 04/22 neberu v potaz.

Aprony jsou na tom takto:
North - 358m
Cargo - 357m
South - 365m

Osobně si myslím, že MSL kolem 360m by nebylo vůbec špatné. Co vy na to ??????

Jen pro představu jak to může vypadat, lze na http://www.vacc-cz.org/scenery/ftp/Ruzyne.zip stáhnout soubor, který snad všechno podstatné snižuje o 20m na 360m. Já osobně nemám u FS2004 žádný Flatten switch v Scenery.cfg, takže s aktuálním Area16 příkazem ve scenerii mám celkově LKPR v ďolíku (hlavně THR31 a THR06), ale area už by se dala rozšířit ........

Zatím nedomýšlím co to může znamenat např. pro různá FMC data např. u DF737, autolandy apod.
 

Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   15. 11. 2003 / 19:18
Wertheim Erik
22 metrů rozdíl, no proto nemůžu vidět žádný éro když sedá na rwy31. Já nevím, asi bych tam dal 360m. Záleží na ostatních.
 

Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   15. 11. 2003 / 21:08David Cerny
Problemem jsou prave ty ruzne FMS. V AIRAC datech je totiz vzdy jen jedna vyska a tou je vyska referencniho bodu letiste, takze v pripade Ruzyne je to 380m AMSL. A s tou hodnoutou FMS pocita. Takze co me ted napada je napr Autoland kdy FMS pocita vydrz v nejakch 382 metrech. Co by se stalo kdyby RWY byla o 22 metru nize je jasne. Druhy pripad jsou napriklad naprogramovana Non-precision priblizeni kdy je trajektorie letu pocitana od MSL (neni elektronicka sestupova rovina) a prah drahy by se mel preletet v 50 stopach. Vzhledem k relativne vysokym minimum neni problem trajektorii letu rucne opravit ale stejne.... Pak me napadaji kosmeticke vady jako je vyrovnavani tlaku v kabine na 380 metru po pristani.. A to urcite neni vse.
Z techto duvodu jsem pro ponechani vysky LKPR na 380 metrech

David Cerny
 

Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   15. 11. 2003 / 23:21
Vláďa Stoje
Ahoj všichni!

Hlavně promiň Filipe, že jsem způsobil odklonění diskuse od kódu autogenů k výšce LKPR! Nějak mě napadlo, že se to bude týkat i AFCADu, údajů v mapě, AI provozu a dalších věcí kterými jsem se zatím nezabýval.
Jak se píše v Koránu, může přijít hora k Mohamedovi, pro soulad terénu s teoretickou plochou letiště 380 m je možné udělat menší nebo větší okolí terénu LKPR o nějakých 20 m výš než ve skutečnosti. Nemá to význam jenom optický, týká se to i chování letadla po přejetí dráhy atd.

Jak je to u LKPR v reálu, takže piloti ve skutečných letadlech vyplňují do statistik a nastavují na palubní počítače 380 m? (Jenže pak ale očima vidí a pneumatikami přistávají na reálných 360 m nad mořem...) Jak bylo nedávno probíráno v jiné souvislosti (celoroční letní fotoscenerie kontra vektorové sezónní a svítící noční), ztvárnění nemusí být jedno a pro různé účely je možné si vybírat to z několika řešení, které zrovna líp vyhovuje.

V souvislosti s použitím nových přesných SRTM elevačních dat pro tvorbu fs scenerií se pro lepší soulad s nepřesnými default řekami a silnicemi objevila řešení posunující celý přesný terén o pár set metrů vedle (Holger Sandmann) nebo disassemblování a posun defaultních vektorů na nový přesný reliéf (Gilles Gauthier). U default flattenů se
jednak čeká na nový SDK, jednak Holger Sandmann a Gilles Gauthier chystají svůj návod jak to dělat. Zatím to vypadá na opravy defaultních flatten souborů, i když Holger Sandmann současně varuje, že to bude znamenat komplikace s šířením změn, potřebu
přesné evidence a koordinace, například že v souboru flt540008.bgl pro FS2002 z 15.11.2003 17:31 je přepsáno LKPR z 380 na 360 m, LKTB z x na y, LKCT zcela odstraněn flatten efekt atd., kdežto ve verzi z 14.11.2003 z 11:15 od jiného autora jsou změněny LKMT, LKCE, ...hrůza... Daleko přehlednější je zatím vnější zápis nového flattenu do samostatného souboru pro scenerii (buď přes LWM a Bglc, nebo Area16 a Scasm) nebo zápis do scenery.cfg, jak navrhuje Ing. Pavel Svoboda II. (to "II." je jenom moje formální označení "mesh" Pavla Svobody, Markyho spoluautora reliéfu Prahy LOD10/11, tou dvojkou Pavle nic nemyslím!!!). Samozřejmě dodatečný flatten musí plošně překrýt default flatten, takže neumožňuje zcela libovolné řešení. (Pavle ten Tvůj pro FS2002 jsem musel pro FS2004 na severozápad trochu rozšířit, zůstával tam úzký val 380 m).
Kdo jste tyhle šílené úvahy dočetli až sem, na adrese http://www.volny.cz/stoje/lkpr360/ je soubor flt540008.bgl, ve kterém je pomocí BglAnalyze3.1 a Bglc.exe posunutý flatten kolem LKPR z 380 na 360 m, je to čistě experimentální a vůbec to nechci vnucovat!

Srdečně všechny zdravím a omlouvám se za sáhodlouhý příspěvek

Vláďa Stoje
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 07:55Vláďa
No konečně pořádný příspěvek, ne odfláknutá odpověď na 3 řádky ...........))).

Pro mě přehodit výšku LKPR na třeba 360m je práce na 15 minut, ale chtěl jsem tímto vyvolat diskusi na témat, co to udělá ve větší vzdálenosti od letiště u krajinkářů a co to může udělat s jinými softy či soubory. Např nyní pěkně ve vzduchu stojící AI provoz evokoje potřebu případné úpravy AFCAD2 at apod.

Pokud bych se montoval ještě do DF737 FMC, tak jsem asi přesvědčen, že bych tam novou výšku "zadrátoval".

Takže diškutujte a pamatujte, že pro schválení je třeba 3/5-ová souhlasná mlčící většina ............howgh
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 11:00Marky Parky
Tak hurá do toha zase já s jednou připomínkou.

Někdo kdo má po ruce FSku ( já se k ní dostanu až v pondělí večer ), prosím stahněte a nainstalujte tu změněnou výšku polygonu.

Protože podle mých dosavadních pokusů by mohlo jít o stejný ( a už dlouho hledaný ) záznam, který AI používá k určení výšky pohybu letadel po letišti - tj, prosím někdo to stahněte, ozkoušejte a dejte vědět, jestli vám era stojí ve vzduchu nebo ne. Hořím nedočkavostí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 12:23Vláďa
Kdybys náhodou chytl plamenem, tak hasiči mají 150 ........))

Myslíš nainstalovat soubor od VS (=VSt) a podívat se jak stojí AI ???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 15:01
Wertheim Erik
Mějsem na to koukal a AI mi stojej všechny dost vysoko. Původní stav byl mnohem lepší.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 15:04
Wertheim Erik
Tak jsem na to koukal a AI mi stojej všechny dost vysoko. Původní stav byl mnohem lepší.
img_forumn/r19799_1.jpg (500x231)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MSL LKPR - námět na diskusi !!!!!!!   16. 11. 2003 / 16:10
Vláďa Stoje
Ahoj,

to vypadá docela úžasně! Jinak já jsem se včera zpletl při popisu umístění flatten souborů, ve FS2002 jsou v adresáři scenedb/easthem/eurnw/scenery (omylem jsem měl napsáno westhem) a ve FS2004 jsou v adresáři scenery/eurw/scenery (omylem jsem tam měl taky připsáno westhem). Kdo to chcete vyzkoušet, je potřeba deaktivovat ve FS2002 soubor flt540008.bgl a ve FS2004 soubor fl951140.bgl, eventuelně je nahradit tím modifikovaným souborem flt540008_LKPR360.bgl z adresy http://www.volny.cz/stoje/lkpr360
Díky, zdravím

Vláďa Stoje
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ