FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 18. 5. 2024, svátek má Nataša Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Presnost kompasu a moderni navigace Jeden příspěvek | Celý strom
Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 01:01Roman
Zkousim "pocity" a "strasti" pilotu Vickers Vimy a rekonstruuju historicky let z Anglie do Australie.

V te souvislosti me napadlo, do jake miry je ten jejich klasicky kompas spolehlivy meridlo svetovych stran a proc se u modernich letadel musi cas od casu opravovat ukazatel svetovych stran - to je teda otazka cislo 2 - pokud ja na klavesnici zmacknu B nebo D, co udela skutecny pilot, aby opravil odchylku a kde vezme informaci, jaka ta odchylka je, nebo ridi se podle klasickyho kompasu?

 

Re: Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 03:01jirpe
Co se kompasu tyka, hledej prispevek 'Radiokompas', asi tyden dozadu.

Rozhodne takovy let a navigace nebyla zadna legrace. Leteli takrka porad nad pevninou, takze orientace podle map. Urcite letali jen za perfektniho pocasi. Pri finalnim useku nad morem, jim delala orientacni bod valecna lod. Myslim, ze byt pilotem pri takovem letu bylo jiste obtizne, ovsem byt navigatorem uplne nemozne. Jen si predstav treba takovy usek mezi Damaskem a Bagdadem. Poust, ktera, jak znamo, oplyva mnozstvim orientacnich bodu (ta silnice, co tam dneska vede, je nejspis trochu pozdejsiho data) a navic byla jiste velmi dobre zmapovana, ze ano. Presto se jim to povedlo.

Ja jsem par takovych veci ve FS zkousel, napr. prelet z Kahiry pres Chartum a Addis Abebu do Mogadisa a pak podle pobrezi do Mombasy. Jen podle magnetickeho kompasu a oci. Je to dost slozity. Jednak nemam mapy, jednak ve FS nevidim zadne detaily, podle kterych by se dalo orientovat (oazy, vesnice, cesty). Ani ten Nil nebyl za Asuanem uz moc k nalezeni. Doletel jsem, zabloudil jsem jen jednou.

Jo a pak jsem taky letel z Hawaie na Wake a to jsem spadnul. Dosel benzin, Wake nekde na sever ode mne. Tam jsem se holt netrefil.

Za zminku stoji, ze FS docela dobre simuluje magnetickou deklinaci a navic se v nem objevuji i magneticke anomalie. Jejich vernost ovsem posoudit nemohu.
 

Re: Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 03:47
Tragédie v JRD
Co se tyce altimeteru (ona klavesa B) tak tu stale nastavuje rucne, podle toho co se dovi v METARu resp. v ATISu, nebo tez podle ze vi, ze letiste ma nadmorskou vysku XY, tak krouti tim cudlitkem do ty doby, dokud mu vyskomer neukazuje stejnou hodnotu ...
 

Re: Re: Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 11:57Roman
to vim, ale co ta klavesa D, jak to se provadi v realu?
 

Re: Re: Re: Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 13:28
Marky Parky   
Ustálíš letadlo, aby magnetický kompas nebyl pod vlivem nějakých vnějších sil a ukazoval pěkně na sever, a pak podle něj gyrokompas nastavíš.

 

Re: Presnost kompasu a moderni navigace   17. 11. 2003 / 12:00PavelS
ad otázka 2 - Klasický pilot udělá:

B - nastaví čudlíkem výškoměru nové QNH, nebo jiný tlak ( QFE ), který mu udají z "věže". Ta informace o QNH... se dá zjistrit jen informací předanou ze země ( ATIS, VOLMET, TWR, ... ) . Přetáčet jde i myší v FSce, klikneš na čudlík a točí se tlaková stupnice výškoměru.

D - seřídí gyrokompas podle magnetického kompasu, t.j. letí chvíli rovně, aby magnetický kompas ukazoval správně a podle toho co ukazuje, seřídí točítkem stupnici gyrokompasu tak, aby ukazovala stejnou hodnotu
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ