|  |  | Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 11. 12. 2007 / 23:48 | |
|  | Ahoj,
rád bych si ověřil: bod TRANSITION, zadávaný do FMS při určování ARRIVAL je konec STARu a zároveň IAF? Nebo je to začátek STARu?
Konkrétně:
Z BALTU na LKKV RWY 29 vede BALT1N na DONAD. DONAD je IAF.
Pokud zadám DONAD jako TRANS tak mi to hodí za něj DISCONTINUITY a pak dvakrát vypočítaný absolutně nesmyslný bod 3000 mil daleko. Teprve pak následuje DME11 v ose dráhy a zbytek ILS.
Pokud zadám BALTU jako TRANS tak mi to hodí za DONAD taky DISCONTINUITY ale pak návrat na BALTU a zpět na ILS. To je aspoň zalétnutelné, a s přimhouřením obou očí to aspoň připomíná publikované přiblížení (kde nedolétnu až k BALTU ale po 3/4 točím doleva do osy dráhy).
Uvedené chování se týká Wilco FeelThere Legacy 600.
Díky. |
| |
|
 |  |  | Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 11. 12. 2007 / 23:59 | |
|  | To vypada na nejakou chybku. Transition je bod kde prechazis z trati na STAR anebo ze SIDu na trat. Proc ti to dela to co to dela se zeptej vyvojaru...
Vita |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:02 | |
|  | Kdyby to slo tak bych k tomu jeste doeditoval ze transition tedy nemusi byt to same co IAF.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:11 | |
|  | Teď Ti nerozumim. Rikals ze TRANSITION je bod, kde prechazi trat na STAR. Cili prvni bod STARU, v nasem pripade BALTU. Kdezto IAF je typicky posledni bod STARu, zde DONAD.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:30 | |
|  | No anebo posledni bod SIDu, coz znamena ze vszdycky nemusi byt IAF  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:38 | |
|  | Mas pravdu. Byl jsem mirne zmaten, nebot jsem uz ty mapy dlouho nevidel. Transition se nerovna IAF nejspis nikdy. Je to teda tak jak jsem psal puvodne. Transition je bod kde prechazis z trati na STAR anebo ze SIDu na trat, cili v pripade staru na jeho zacatek.
Zatimco IAF je jak spravne pises konec STARu a IAF.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:40 | |
|  | Takze v tvem pripade je transition point BODAL, nikoli DONAD
(konecne jsem se kouknul do mapy)
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:42 | |
|  | Jsi si jistý? Jste s Teflonem v rozporu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:46 | |
|  | Koukal jsem do manuálu k ATR a tam je uvedeno,že existují dva pojmy:
STAR transition a Approach transition. Takže máte pravdu oba a já zase nevím nic 
Klíčové tedy je který se zadává do FMS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:55 | |
|  | Zadává se tam APPROACH TRANS čili typicky IAF, v tomto případě DONAD.
Díky za pomoc,
L. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 05:15 | |
|  | To je ale divnej stroj. Pripotaciv se ted z hospody, nedalo mi to a ozivil jsem Citation X (os stejneho vyrobce se stejnou avionikou) a kdyz zadam BALTU tak se to na nej pak jeste jednou vrati, zatimco zadam-li DONAD tak poresim discontinuity a mam vystarano.
Divnej stroj... zlaty Bulici!
Tak dobrou noc. Anebo dobre rano? Ted nevim 
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 05:18 | |
|  | BTW taky ti k tomu eru nedali skoro zadnej manual?
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 08:15 | |
|  | Je u toho jen 25 stránková příručka v PDF. Ty hlavní věci tam jsou ale jen okrajově (navíc teda je v něm pár věcí které pokud u toho sedíš poprvé tak jen pokus/omyl dáš dohromady).
Existuje od komunity tutoriál v Legacy 600 a na ERJ145 (ta má stejné vybavení).
A pak mám reálné manuály Embraeru pro tento typ (tam jsou mimochodem checklisty v Flight Manual a Operation Manual a v některých věcech se liší ). Ten OM je fajn protože je komentovaný a na jeho základě jsem si udělal tutoriál a světe div se - ono to sedí (samozřejmě že ne všechno je simulované ale aspoň je to tam uvedeno).
|
| |
|
 |  |  | Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:07 | |
|  | Jestli nemá problémy s procedurálkou. Protože z BALTU letíš nad DONAD, tam děláš levou procedurální znovu na DONAD. Zkus mu ten DONAD zadat 2x |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:15 | |
|  | Copak to já mu to ručně můžu editovat jak chci a celé změnit aby to bylo dobře, mně šlo o to jaký bod má být správně v tom TRANSITION.
Pokud je tam správně BALTU tak je to OK. Na DONAD dám HOLD, zruším DISCONTINUITY a je to.
|
| |
|
 |  |  | Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:19 | |
|  | Podle mne je transition a transition. Neumim to popsat nazvem spravne, ale jedno je takovej ten dlouhej had, kterej te vede pomalu na finale, maj to na velkejch letistich a v Praze sou naznaky, a pak je transition, bod, ktery si vybiras a pres ktery se dostanes na finale. V Praze na rw24 dejme tomu, ze si pro BODAL1S muzes vybrat transition RASIM, a nebo OKL. Pres RASIM je to snad jasny, a pokud zvolis OKL, pujdes nejdriv nad letiste, a tam potom standardni zatackou na finale. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:20 | |
|  | Jinak, v tom druhem pripade trans je to prave vetsinou i IAF (RASIM i OKL v techle pripade jsou). |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:31 | |
|  | Což jsem nechtěl slyšet. Pak se tam má zadat do TRANSITION bod DONAD jako IAF a konec STARu a to vygeneruje ty dva nešťastné body - což je asi chyba programu nebo navigačních dat.
Je možné že je to tím že na DONADU "couvá".
No nic, vyhodím je a dám tam ty správné ručně, aspoň vyzkouším možností Legacy FMS - tady je ten bod točení definován tuším jako vzdálenost a směr od OKG. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Definice TRANSITION pri zadani ARRIVAL do FMS 12. 12. 2007 / 00:57 | |
|  | Ohledne tech bodu 3000 mil mimo, tohle stejny to delalo na PMDG s nejakejma starsima AIRACama, pokud se dal BODAL1S, takze bych to videl na spatne definovanej bod ve STARu. |
| |
|
|