FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 12. 5. 2024, svátek má Pankrác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak se zařadit do okruhu. Jeden příspěvek | Celý strom
Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 18:49
Jarp
Zdravím,chtěl bych se zeptat profesionálních pilotů jestli by mi pomohli jak vletět do okruhu určené dráhy a co dělat když mi řekne věž ,,vyčkávejte přistává jiné letadlo".A chtěl sem se ještě zeptat, jednou bych chtěl dělat také profesionálního pilota, už teda začínám dělat pilotní průkaz na větroně.A tak jsem se chtěl zeptat co potřebuju k ATPL.
 

Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 19:34
pilot_master   
no tak ATC by ti malo povedat ze kruzte nad nejakym bodom (waypointom alebo nieco take) takze ked ti povie ze kruzte nad bodom napr. BERKA tak budes nad nim kruzit a az ti da povolenie na ILS priblizenie tak mozes sa priblizovat a pristat
 

Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 20:33
Jarp
No to dává logiku
 

Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 20:36
B3d4   
ne
 

Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 20:52
Lowmick   
No on asi myslel okruhy pro VFR priblizeni pokud to dobre chapu...
 

Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 20:57
FSPilot   
 

Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 20:56
FSPilot   
Jako IFR na okruh sice letět můžeš, ale předpokládám, že se ptal na VFR

Zařadíš se jednoduše tam, kam tě ATC pošle (třeba 2. zatáčka pravého dráhy ...), tak si musíš představit, jak ten okruh vypadá a podle toho do té části naletíš (je to popsané i na cz.ivao.aero).

Co se týče vyčávání (přiznám se, vyčkávání v poloze po větru mi až tak jasné není, na to se doptám ), tak když ti dá třeba vyčkávejte ve třetí zatáčce toho daného okruhu, tak to znamená, že v poloze, kde by jsi točil třetí zatáčku budeš točit dokola a to tak, že budeš točit směrem OD dráhy, tzn. když jsi v pravém okruhu, tak točíš doleva a naopak, pokud mě to učili dobře a neplatí tady to pravidlo, že když nedá ATC jinak, vždy doleva

K ATPL by moh napsat Míra Dušín
 

Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 21:01
Lowmick   
No co bys potreboval k ATPL... prachy (ceniky jsou na webu), zdravi (viz. ULZ) a cas.
 

Re: Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 21:03
FSPilot   
Já myslím, že se ptal na trošku podrobnější Nejsem si jistý, jestli jde dělat ATPL (nepočítám frozen) bez všech těch doložek, jako MEP, IR, noc, a nevím co všechno ještě Každopádně je to dlouhá a nákladná cesta (nákladná i na letecké poměry)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 21:06
Fabo™   
Bez noci prej jo, je tomu nadradene IFR... kazdopadne prejst si posty od Davida je zaklad.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 21:59
aviator
Ono je to relatívne jednoduché. PPL je základ. Potom sa robí častokrát "VFR night", potom buď MEP + IR(MEP) alebo IR(SEP) + MEP + rozdielový kurz medzi IR(SEP) a IR(MEP). Potom CPL a MCC. Teraz som si nie istý či sa dá robiť najprv MCC a potom CPL... No a nakoniec je dobré mať aj ATPL teóriu, tzv. ATPL frozen.
 

Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 22:55
Cirrus/Pindra
Pokud máš na mysli let po okruhu na neřízených letištích (např. Kladno, Most, Zbraslavice atp. ) tak tam tě nikdo nikam nevede. Na letištích tohoto typu je poskytována pouze letištní letová informační služba (AFIS), která ti poskytne informace o meteo podmínkách na letišti a provozu v provozní zoně letiště(ATZ). Pokud ty přilétneš k tomuto letišti, dozvíš se jaká je v provozu dráha a letištní okruh, do kterého se zapojuješ TEČNOU DO NEJBLIŽŠÍ ZATÁČKY po směru okruhu.

V případě řízených letišť (Plzeň-Líně, Pardubice apod) tě řídící letového provozu vede tak, aby si co nejméně překážel provozu a sám ti řekne, kam by potřeboval, aby ses zařadil do okruhu na přistání na dráhu, která je právě v používání. Pak také u těchto letišť existují vypublikované příletové/odletové tratě (jsou publikované ve Visual approach chartech), které VFR provoz používá a které ho dovedou na jistý bod blízko dráhového systému, odkud je zapojení do okruhu snadné a standartní.

Co se týče toho vyčkávání, netuším přesně co máš na mysli. Podle mě myslíš hlášku "go-around". Ta se v FS vyskytne v případě, že na finálním přiblížení na zvolenou dráhu je již před tebou jiné letadlo, které dostalo povolení k přistání a ty jsi moc blízko za ním tzv. nemáš potřebný rozestup. V tom případě ATC po tobě chce, aby jsi provedl postup nezdařeného přiblížení (odlet někam na radionavigační zařízení) a provedl přiblížení na přistáné znovu (ale k touhle jsou speciální mapy... ale je vidět, že jsi nováček a tohle je docela složité, snaž se ze začátku něco nalítat s cessnou apod a až pak třeba s dvoumotorovými letadly.
 

Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 23:02
FSPilot   
To s okruhem máš pravdu, ale s tím vyčkáváním pleteš nesmysly Teda nepleteš, ale to s vyčkáváním nemá nic společného Když ti věž řekne "vyčkávejte, přistává letadlo" nebo jak to Kamil psal, tak bych to chápal, že má ATC zájem na tom, aby jej zdržel. Co se týče IFRu, tak je to docela drsná věc, ale jako VFR prostě točíš dokolečka jako blázen na místě, které ti řídící sdělí, tot vše
 

Re: Re: Re: Jak se zařadit do okruhu.   13. 12. 2007 / 23:13
Cirrus/Pindra
Jo tak to ale mluvíme každej o něčem jiným! Já s vyčkáváním mluvil o tom, že nejspíš zkoušel někam letět s dopravákem a atc mu řekl go-around (či co to vlastně ten AI řídící říká nevím, už dlouho jsem offline neletěl).

Dobře. V případě vyčkávání při příletu na řízené letiště za pravidel VFR se vyčkává na traťových bodech příletové tratě. Vyčkává se tak, že na zadaném vyčkávacím bodě, se nalétne předpisovou zatáčkou (tuším že náklon je 25°) odletová část vyčkávacího obrazce, která má opačný směr jako příletová část. Po dokončení zatáčky se letí oním kurzem přesně minutu, načež se začne opět točit na přílet na onen vyčkávací bod. A tak se postup opakuje, dokud ATC neusoudí, že je dostatek času na přistání malého letadla.

Jinak na neřízeném letišti ti nikdo nic nepřikazuje, žádné točení apod. správně by si pilot v pořadí druhý na přistání měl již na okruhu vytvořit dostatečný rozestup od letadla prvního, tak aby v případě nutnosti mohl opakovat přistaní a nedošlo ke sblížení. Pokud už ns okruhu točíš 360° zatáčku pro vytvoření rozestupu, pak jedině vně letištního okruhu a rozhodně ne za pomyslnou polohou T v poloze po větru!

Nevím co dál dodat... prostě přesně netuším co Kamil chtěl slyšet (číst).
 

Re: Jak se zařadit do okruhu.   14. 12. 2007 / 14:15
Doug   
Do letištního okruhu se zařazuje vždy tečnou k dané zatáčce, stejně tak se okruh i opouští. Řídící by tě vždy měl "poslat" do nejbližší zatáčky. Letištní okruh má pro různé kategorie letadel i různou výšku, která vzhledem k dosahované rychlosti, umožní posádce včas reagovat na provoz i pozemní překážky. Pokud před tebou přistává jiné letadlo, měl by tě řídící informovat o jeho poloze i typu, aby ti umožnil jeho snadnější vyhledání a identifikaci. Může ti dát pokyn vyčkávat nad známou zeměpisnou polohou nebo v některé části letištního okruhu, například "Vyčkávejte nad ....", "Vyčkávejte ve třetí zatáčce" nebo také vydat příkaz letět některou část letištního okruhu jinak než je publikováno, nejčastěji "Prodlužte po větru" popřípadě "Třetí zatáčka na pokyn". Pokud přistávající letadlo vidíš a zároveň není možná záměna s jiným provozem, lze vydat povolení k přiblížení za tímto provozem s dodržením vlastních rozstupů a VMC, čímž se zodpovědnost za rozstupy přenáší na pilota. Proto se také nedoporučuje pilotům odpověď "provoz v dohledu", nýbrž např. "Vrtulník na finále v dohledu".
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ