FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky. Jeden příspěvek | Celý strom
Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:00
Gustav ( BHA576 )   
Tak piloté večer se nechme řídit tím nejlepším,co naše divize nabízí
Slibuji,že nebudu zlobit a po RASIMu nebude li řečeno jinak dále poletím kurzem 064
12912 B / 600 x 94 / instructor.jpg
 

Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:22
LS
Ja bych jen chtel upozornit piloty, aby dodrzovali vse co jim bude receno...
Hlavne - kurzy, rychlosti - pokud nejsem schopen ji udrzovat nebo potrebuji jeste zpomalit, tak si reknu ATCmu a ne ze to udelam sam od sebe

Budete nejcasteji instruovani: Reduce speed 180 knots, maintain to final approach fix and 160 to outter marker...Takze poletite 180 na FAF a pak zpomalite na 160 na OM. TWR si vas muze jeste zbrzdit na final speed. Tyto rychlosti budou dulezite a mohou se menit, muze to byt 170 na FAF, nebo rovnou 160 na OM, zalezi na separaci atd. Ale pokud vas bude hodne, tak se pokusim delat rozestupy 3 - 5 - 3 majle mezi letadly, pokud ne, tak budeme litat 6majlove rozestupy, takze vas zadame o spolupraci.

Taky muzete ocekavat vyckavani pri hustsim provozu, hlavne na IAFech.

Co se tyce TWR, tak pokud jste na odletu, tak na dotaz, zda jste pripraveni pro okamzity odlet pouze odpovezte ano nebo ne...

A hlavne pri vstupu do TMA brzdete na 250uzlu, pokud nebudete instruovani jinak.

Diky...
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:30
Gustav ( BHA576 )   
Lukáši prosím o malou protekci Jestli se svým ptákem poletím 160 , tak skočím padákem,protože to je jediný způsob jak přežít - mně pták už pri 170 padne jako hruška
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:30
Latom   
No tak to si moc nezalítám, když mě budete furt brzdit.
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:31
BloodDrainer   
Ahoj, ne ze bych se vam tam profikum motal, ale mam jednu otazecku, pls !

U toho okamziteho odletu, tim je mysleno ze letadlo pojizdi po TWY a pak bez jakehokoli zastaveni vjizdi na RWY a dava plny vykon a mizi do vzduchu??
A tak ten pilot nemusi rict: "Draha XY vzlet povolen"?
To staci jenom ANO?
 

Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:37
Gustav ( BHA576 )   
Myslím,že tento příkaz dostaneš na vyčkávacím místě.Zde už máš klapky vysunuté podle startovní konfigurace a když řekneš že ano tak najedeš na pozici rwy a už plynuješ do vzduchu bez dalšího otálení. Jinak řekni né a on pustí letadlo na přistání
 

Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:42
Gustav ( BHA576 )   
Ještě doplním pro urychlení celé akce : řeknu-li ano a řídící se rozhovoří,že je dráha volná pro vlet,tak už v půlce jeho hlášení nečekám a : odpovídač zapnout a už najíždět,zárověň mu hlášení zopakuji,ale to už jsem na pozici a plynuju jo a landing lights už zapínám v momentě kdy vstupuji na dráhu,abych se nezdržoval
 

Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:43
BloodDrainer   
Protoze uz se mi parkrat stalo, ze jsme jeli po TWY a normalne jsme plynuje vjeli na RWY a hned do vzduchu, zadne zastavovani!
Tak ja myslel, ze to je toto!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 17:49
Gustav ( BHA576 )   
Je pravdou Ondro,že toto jsem viděl ( už je to dávno ) na vlastní oči na Ruzyni,když jsem tam ještě tajně jezdil zadem na čumendu ( vždycky než mne vyhnali chlapci v tmavomodré Š1203 se strašně dlouhou zkratkou na dveřích ) ,že jedni amíci už plynovali při najíždění a to tak,že jsem poprvé v životě viděl kola letadla v bočním smyku,a už byli ve vzduchu.Krásný zážitek,škoda,že dneska už tam stojí sklady a nesmí se tam
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 18:07
Latom   
V podstatě jsou dvě možné situace, kdy se tě řídící zeptá, jestli jsi "připraven k okamžitému vzletu".
1) blížíš se k vyčkávacímu místu
2) jsi na vyčkávacím místě

Ad 1). Tady se předpokládá, že nemusíš být plně připraven, čtení check listů, kaštani ještě nejsou připoutáni atd.
- v případě, že nejsi připraven tak to oznámíš a dojedeš na vyčkávací místo a čekáš
- v případě, že jsi plně připraven, už před vyčkávacím, tak přidáš plyny na takový výkon, ve kterém jsi schopen provést nájezd na dráhu, nikoli smykem. Plyny přidáš především proto, aby se roztočily motory a není to potom takový nápor na ně, když dáš TOGA po najetí do osy dráhy.A během najíždění opakuješ povolení. Po jeho zopakování dáš TOGA.
Ad 2). Tady pokud potvrdíš že jsi připraven, tak jakmile ti řídící dá pokyn k najetí, tak stejně jako v případě 1) nastavíš výkon motorů tak, aby se roztočily a opět po vyrovnání do osy dáš TOGA. Tady pozor, nesmíš už zastavit, ale plynule provedeš vzlet.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 18:20
LS
presne tak, ale pozor, dotaz pripraven k okamzitemu odletu je pouze informativni, neznamena to, ze zahajis vzlet. Musi tam jasne zaznim, draha XX povolen k okamzitemu vzletu. Takze si davat bacha na co ATC pta a ten okamzity vzlet je z toho duvodu, ze je na finale nejaka masina a spousta pilotu si najede na drahu a tam zastavi a cekaji na buhvi co...Takhle dostane okamzity vzlet a to by nemel zastavit na draze, pokud ho potvrdi...
 

Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 18:05
Teflon_490   
No, aby nevznikla mylka, od ridiciho tam musi zaznit, cleared for t/o rwxx, a ty uz v tu chvili jeste pred vlastnim readbackem delas vse proto, aby si co nejdriv odtam zmizel, potvrzujes az nasledne. Takze, pokud si to projedes bez zastaveni a smykem, to uz je na tobe a klidne takhle muzes
 

Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 20:02
Cirrus/Pindra
No a neměl bys letět spíše kurzem 060° ??
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 20:59
Gustav ( BHA576 )   
Přesněji 062
 

Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 21:02
Cirrus/Pindra
Co to máš za mapu?
 

Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 21:17
Flora   
Souhlasím s Gustou, protože v mapě, která je platná od 22. listopadu 07 je uvedeno 062°.
37628 B / 337 x 485 / RNAV STAR RWY 24 LKPR.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:19
tvojplaton   
Obavam sa, ze o tom, ako postupovat v pripade neobdrzania instrukcii na IAF-e mapa nehovori... V tomto pripade by som dal za pravdu Jindrovi... Ja cerpam informacie odtialto: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=331
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:35
Kitty Hawk
Pro Tebe i pro Gustava: Kurz 062 v mapě je pouze inbound track pro holding na RASIMu, ale to nijak nesouvisí s pokračováním po RASIMu v případě neobdržení dalších instrukcí.
Naopak, když si najdeš popis příletových procedur v AIPu, tak tam se píše doslova:
"Pokud neobdržíte jiné instrukce po RASIM pokračujte kurzem 060 pro radarové vektorování."
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:57
tvojplaton   
Kde sa da dopracovat k AIPom? Hladam jak blbec a nikde nic... Pripadne ak niekto vie, kde zohnat slovenske, tak dajte prosim vediet. Dakujem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:59
Fabo™   
budte ead.eurocontrol.int - komplet Europa

alebo na AIS SK http://i077.lps.sk/web_aim/web/?fn=1&lng=sk - slovensky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 23:09
tvojplaton   
Diky moc...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 23:59
Cirrus/Pindra
Přesně tak, jukám do svých Jepíků a pamatoval jsem si to dobře ... po RASIMu 060° jinak inbound track pro holding over RASIM 062°
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 17:31
Flora   
Máš pravdu Richarde. Já, jak již výše z toho vyznělo, jsem to zkoumal v mapce od našeho ŘLP. Dneska jsem se podíval do rovnocenné mapy by Jeppesen a tam je jasně poznamenáno u RASIMu toto: Unless otherwise instructed continue on 060° heading. Radar vectoring will be provided. Takže máš samozřejmě pravdu.

Tímto se omlouvám všem za špatně podanou informaci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 17:33
LS
v mapce RLP nic nevyzkoumas...Je to v textovem popisu STAR LKPR v AIPu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:43
Kitty Hawk
A jinak používání mapy z 22.11.2007 zatím není na IVAO možné, protože mimo mnoha dalších změn došlo např. k posunutí OKL VOR jakožto referenčního bodu, k čemuž je nutná úprava LKPR scenérie. Tudíž nové mapy jsou se starou scenérií zatím nepoužitelné.
Doporučuji zatím používat mapy před 22.11.2007 až do zapracování změn do scenerie a zpracování nových postupů.
 

Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 21:54
kutak
achjo.. proč pořád zlobí ten Metar na Ivao přes Ivap? měl jsem azůro místo viditelnosti 4000m a díky špatnýmu QNH jsem se skoro nezachytil na ILS... je nějáké časové prodlení mezi metarem přes Ivap a program FSmetar? budu používat metary už jenom odtud... jinak už fakt nevim stává se to děsně často
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky. - screeny   18. 12. 2007 / 22:37
SONP   
Mě zlobilo počasí už v Blavě přes belgický server, ale přepnul jsem na DE2, a bylo to OK.
23251 B / 600 x 380 / Screenshot 2007-12-18_20-40-29a.jpg
20138 B / 600 x 388 / Screenshot 2007-12-18_21-08-51a.jpg
24413 B / 600 x 401 / Screenshot 2007-12-18_22-08-06a.jpg
 

Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   18. 12. 2007 / 22:40
Michal (CSA447)
Mno, prohnal ...
(LKPR - LKMT - )LKPR - LZIB - LKPR

Můžu říct že jsem seděl asi půl hodiny v LZIB na HP Rwy04 a čuměl jak tam lita jeden emergency za druhym .. jeden s motorem, a druhej s poderzrenim na nevysunutej podvozek. ( Jestli jich tam bylo vic, tak to uz sem tam asi nebyl ).

Ještě jsem se chtěl omluvit PR_APP za tu rychlost 230 misto 200. Obcas bych toho autopilota vyrval z panelu a hodil ke kufrum. Pak taky PR_TWR za ten disconnect. A LZIB_TWR za mapky a pojíždění.

Tentokrát se opravdu povedlo dát dohromady dvě pěkné věci. Myslim ty eventy

Jen tak dál
B737-400 ( OK-VGZ ) CSA447
 

Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 11:12
korfy
Panove, chcem sa velmi pekne podakovat vsetkym, ktori merali cestu do Bratislavy a zaroven ospravedlnit za meskania, ale ako Michal spravne poznamenal: "...jak tam lita jeden emergency za druhym..."
Kazdopadne dufam, ze ste si vecer patricne uzili a rovnako potrapili aj instruktorov...
 

Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 12:42
LS
no musim rict, ze instruktory nejvice potrapil nalet italu, kdyz nekteri mluvili jenom italsky A pak jeden nejmenovany pilot CSA, ktery prilis nekomunikoval a hlavne po potvrzeni prikazu si letel jak chtel...
 

Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 12:59
SONP   
Ovšem ti byli výborní: "Descendo flight levelo due due zero"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 16:17
Michal (CSA447)
"Alitalia otto due otto "

Jako nemálo jsem se řezal
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 16:25
Palo-LM   
Virtual Alitalia
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 16:26
LS
no a ty se radeji taky schovej, co jsi vyvadel..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 16:37
Michal (CSA447)
pockej, proc bych se mel schovavat?..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 17:18
LS
no taky jsi tam docela zapasil vcera
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes od 20:00 prožeňme své ocelové ptáky.   19. 12. 2007 / 18:10
Michal (CSA447)
Jo, nad VLM? .... to sem zrovna oteviral Oko, tak se to tam malinko pretocilo ...
nebo sem este neco nepostrehl?
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ