FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 18. 8. 2025, svátek má Helena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG B737-600/700 zaseknuty heading Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   19. 12. 2007 / 08:13
Toomitsch
Ahoj

mam takove trable s PMDG B737-600/700. Kdyz letim podle FMC, po zapnuti LNAV se mi zasekne HDG indicator na 196 stupnich. Rucicka na HSI se otaci normalne, ale na MCP sviti porad 196 a i po zapnuti HDG zacne AP automaticky tocit na 196. Otazka zni. Jsem na vine ja spatnym naprogramovanim FMC nebo se jedna o nejaky BUG? Popr jestli jste se s tim nekdo nesetkal a jak jste to napravili.

Diky moc

Vojta
 

Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   19. 12. 2007 / 09:10
kutak
ahoj... mno tak HDG na MCP panelu slouží na ruční zadávání kurzu, pokud neni aktivní tak se nic nezobrazuje... ale nevim jeslti jsem ti odpověděl na to co chceš

já mám zase jiný problém... když přepnu z LNAV na HDG tak se posune kurz skutečný a indikovaný... např. letim příletovku přes LNAV, kurz mi indikuje 200°, fouká silný vítr zleva... řídící se zeptá jaky mám kurz,, řeknu 200°, sdělí mi že mám točit na 180°, takže to nastavim do MCP, jenže tim že se přepnu na HDG tak se tam zahrne i ten vítr a letadlo směr kam letí prakticky nezmění ... nevíte jak se todle řeší? řídícímu říkám přeci indikovaný kurz...
 

Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   19. 12. 2007 / 09:16
Toomitsch
Nenee to neni ono Ono HDG displ ti sviti porad, aby sis mohl nastavit kurs a hned ho prepnout z LNAV, jenze mne to proste nejde prenastavit, porad tam mam 196
 

Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   19. 12. 2007 / 11:04
Teflon_490   
V PMDG 747 je prepinac TRUE\MAGNETIC, v 737 chybi.
 

Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 20:32
crazy
Snos větru nemá s true/magentic co dělat. V HDG mode letadlo letí s "nosem" (podélnou osou) nasměrovaným na konkrétní HEADING, zatímco jeho TRACK (trať) je dána právě snosem větru a dalšími vlivy... V bezvětří je TRACK a HEADING totéž. Při bočním větru se liší. Když se ATC ptá na HEADING, tak myslí HEADING ne TRACK.


Pokud s bočním větrem letíš LNAV po trati, která je definovaná kurzem 200, tak HEADING nebude 200! Řídící se ptá, aby Tě natočil o určitý počet stupňů proti současnému kurzu...

 

Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 21:12
pseudoMates
Přesně tak.. To je na síti jedna nejčastějších chyb..
Že piloti na dotaz na kurz, odpoví to co vidí v políčku "TRK"..
to je špatně..
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 23:33
tvojplaton   
No ja som bol doteraz v tom, ze prave TRK sa hlasi. Totiz, ak poletim napriklad HDG 100°, ale bude fukat dost silny vieto zprava, tak HDG bude stale 100°, ale TRK bude napr. 97°. Toto je fakt. A teraz nasleduje moja fikcia...:
Aby som dodrzal smer letu, tak upravim HDG tak, aby TRK (teda realny pohyb) ostal 100° (napr. HDG=103°). Preto je z mojho pohladu pre riadiaceho nepodstatne, aky mam nastaveny HDG, ale ci dodrzujem TRK. To si pilot predsa ustrazit vie. Ale ked mi riadiaci upravi HDG a zmeni sa sila alebo smer vetra, tak zase poletim (s prepacenim) na prd. Kdezto ked mi nariadi TRK, tak sa ho budem drzat zubami-nechtami a musim doletiet tak, kam mam. Tot moja predstava. A teraz sa do mna mozete pustit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 00:16
crazy
Řídící na obrazovce vídí vektory a když potřebuje 1 vektor pootočit, tak to dělá podle headingu. Vítr totiž působí na všechny (víceméně) stejně, takže na něm vzájemná relativní poloha a (vzájemný) pohyb letadel nezávisí. Při headingu obou letadel se budou pohybovat vzájemně konstatně. Zatímco při snaze o korekci snosu větru by se každé letadlo chovalo jinak - nepředvídatelně...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 00:27
pseudoMates
Těžko se to vysvětluje bez obrázků.. Asi jsem se špatně vyjádřil..
Musel bych pořídit screeny, aby bylo vidět, co piloti mají hlásit a proč, resp. co nehlásí a proč..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 01:06
nimbo
Tvoja predstava je mylná. Z pohľadu riadiaceho je podstatné, aký HDG máš nastavený. Pre neho je dôležité aby všetci lietali podľa niečoho jednotného. To je práve ten HDG. Vietor tam síce vnáša chybu, no vnáša ju všetkým rovnako. Teda, ten údaj je čiastočne chybný, no je jednotný, a to je to podstatné.
Teraz k druhej časti problému, ktorý sa vyskytuje v tomto strome. Ako správne určiť HDG, keď sa ma na to riadiaci spýta. Postup je názorný a veľmi jednoduchý. Na navigačnom displayi je malý trojuholník, heading pointer.(v kruhu č.1) Na ovládacom paneli autopilota budeme točiť kolečkom heading selectora až sa heading selector bug(purpurový ukazateľ) nedostane do zákrytu s HP. No a potom to číslo prečítame z heading display.(kruh č.2)
Na oboch obrázkoch je názorne vidieť rozdielny HDG od TRK. Tento rozdiel je práve spôsobený vetrom. Správny postup je vždy udržiavať správne nastavený HDG. Je to nutné hneď z niekoľkých dôvodov. Spomeniem napríklad otázku riadiaceho alebo nutnosť prejsť z režimu LNAV do HDG.
41185 B / 600 x 451 / hdg2.jpg
26042 B / 513 x 346 / hdg3.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 01:09
pseudoMates
Odteď už to snad budou všichni dělat dobře..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 01:22
tvojplaton   
Nj, to ma logiku. Takze uz nieco vyse roka davam riadiacim nespravne udaje... Teraz neviem, ci je to ich sikovnostou, alebo mojou, ze som este s nikym nemal koliziu... Ale aj tak mi to neda - predsa ak by vsetci piloti udrziavali dany TRK, tak sa dosiahne rovnakeho vysledku, nie? Ale to sa asi neda zarucit u vsetkych a s HDG je to istejsie... Ok, presvedcili ste ma... Zase som sa nieco nove naucil... Diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 01:55
Teflon_490   
Asi vzdycky, kdyz po tobe ten heading chteli, nefoukal vitr
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 02:26
tvojplaton   
Jj, to je mozne... Alebo to vsetci hlasili tak,, ako ja...
 

Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 23:31
Teflon_490   
TRACK a HEADING rozdil vim, ale co je teda to TRUE a MAGNETIC? Jakej je mezi tim rozdil a naco to tam je? V tech kurzech mam stejne jeste hokej, ruzny variace a deklinace a ja nevim co jeste...
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 23:34
Fabo™   
Ak mas v nejakom atlase mapu arktidy a antarktidy, zvycajne tak je este okrem praveho polu vyznaceny magneticky. True ukazuje sever na pravy pol, Mag na magneticky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 23:36
Teflon_490   
A v letectvi je teda heading jaky kurz? Popr., pokud se pouzivaji oba, kdy jaky?
 

Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   20. 12. 2007 / 20:33
crazy
Na MCP zůstavá poslední ručně zadaná hodnota HDG. Nebyla poslední nastavená hodnota právě 196 ?
 

Re: Re: PMDG B737-600/700 zaseknuty heading   21. 12. 2007 / 12:24
Toomitsch
Nebyla, a i kdyby, tak prece se musi dat zmenit, ne?
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ