|  |  | | Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 21:03 | |
|  | Koukám do VFR mapy a rád bych porozuměl označování oblastí 1D1000AGL-FL125
Chápu to tak, že je to kontrolovaná oblast D od 1000 feetů nad zemí až po FL125 ??? Tedy nad FL125 a pod 1000AGL mě nikdo kontrolovat nebude... ???
Další označení je označení Danger, Restricted or Prohibited areas... Je jich po republice opravdu hafo... označení FL410 a pod čarou GND vymezuje prostor od země až po FL410 ... tedy nad FL410 mohu letět? Nebo 1000AGL a pod čarou 300AGL... to znamená že mohu letět nad 1000 a pod 300???
Mám origoš Jeppesena papírovou mapu, ale z vysvětlivek jsem toho moc nenačetl... |
| |
|
 |  |  | | Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:01 | |
|  | Doplním ze svých poznámek:
Minimální výška nad obydlenými oblastmi je 1000ft (300m) nad nejvyšší překážkou (neplatí pro vzlet a přistání), stanoveno v předpisu L2 4.6a .
Minimální výška nad neobydlenými oblastmi je 500ft (150m) nad zemí/vodou, stanoveno v předpisu L2 4.6b .
Maximální výška pro VFR (za dodržení VMC) je FL195, výše jen na speciální povolení Řízení letového provozu, stanoveno v předpisu L2 4.4.1 .
Co se týká oblastí:
prohibited - nesmíš vletět nikdy
restricted - jsou buď aktivované, pak tam vletět nesmíš, nebo neaktivované a pak můžeš
V té věci ještě zajímavý web:
http://www.webriefing.cz/
|
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:09 | |
|  | | No mě spíš zajímalo, co znamenají ty údaje na mapě. označení prostoru s vertikálními limity a oblasti LK(R)-13 FL240/1000AGL |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:20 | |
|  | Omezený (Restricted) prostor LKR13 (LK je ČR, R je restricted),
vymezený od 1000 stop nad zemí do FL240.
Nad zemí/vodou jde podletět do těch 1000ft.
Aspoň tak to chápu já.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:23 | |
|  | No to je ono.. i já to tak chápu... našel jsem i prostory od 300AGL... to se snad podjíždí  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:26 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení VFR Map 27. 12. 2007 / 22:38 | |
|  | | Pak bych tam čekal místo 300AGL něco jako GND jako je to u jiných... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čtení VFR Map 28. 12. 2007 / 15:01 | |
|  | Třeba pro rogala a motorový padáky je minimální výška dána 50 m nad zemí, což je míň než 300 ft, takže ti to můžou i podletět. Malinkej problém je v tom, že do 1000 ft se výška určuje pomocí radiovýškoměru (kdo ho má), anebo odhadem
GND = ground - povrch země
AGL = above ground level - nad zemí
AAL = above aerodrome level - nad letištěm (QFE)
AMSL = above mean sea level - nad střední hladinou moře (QNH) |
| |
|
|