|  |  | Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:03 | |
|  | Zdravím pánové.
Tak jsi pěkně letím VFR s BE58 dělám okruhy a unicom sleduji.. Točím na finále rwy ILS22 a sem asi 1nm před prahem Dráhy a v tom mě míjí nebo předlétá letadlo společnosti ČSA 737-500 a vesele jsi přistane... Minuli sme se o několik desítek metrů... Příkládám screen. Včera se mi stálo málem něco podobnýho... |
| |
|
 |  |  | Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:13 | |
|  | Online, Offline? Myslis, ze za to muze LKMT, nebo spis ten pilot? |
| |
|
 |  |  | Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:46 | |
|  | Já bych se spíš zeptal jaký je správný postup.
Určitě sledovat UNICOM.
Je ale nějaké doporučení jak postupovat v tomto případě? Předpokládám, že přednost na přistání má Boeing, protože přistává kdežto Baron se teprve chystá (a navíc je pro něj úhybný manévr jednoduší). Platí nějaká konkrétní pravidla pro IVAO?
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:49 | |
|  | No na to sem se chtěl zeptat ,ale já jsi myslím teda ,že když sem byl už tak blízko tak tak jsi myslim že BE58 má přece jenom přednost... v reálu jak sem odletal z Brna tak sme čekali na H/P 2-3 minuty a přistavala cesna... tak newim |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 16:57 | |
|  | Tady je L2, ovšem to se dá aplikovat jen na to Brno a tam navíc rozhoduje ŘLP:
3.2.2.5.1 Letadlo za letu nebo pohybující se po
zemi nebo vodě musí dát přednost letadlu, které
přistává nebo je v poslední fázi přiblížení na přistání.
Tady je něco co by se týkalo té Ostravy:
3.2.2.5.2 Přibližují-li se dvě nebo více letadel
těžších vzduchu k letišti za účelem přistání, musí
letadlo ve vyšší hladině dát přednost letadlu v nižší
hladině, ale letadlo v nižší hladině nesmí využít tohoto
pravidla k tomu, aby se zařadilo před letadlo, které je
v poslední fázi přiblížení na přistání, nebo aby takové
letadlo předletělo. Motorová letadla těžší vzduchu
však musí dát přednost kluzákům.
Ovšem výklad tohoto konkrétního případu radši nechám povolanějším.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:10 | |
|  | Je něco jiného, když jsi na zemi a čekáš na letadlo, co sedá. S tou Cessnou to je dost dlouho 2-3 minuty? Kdyby to bylo kratší dobu, tak bych si tipnul na úplav. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:15 | |
|  | No fakt sme tam čekali 2-3 minuty.... sem jsi to stopnul |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:44 | |
|  | Třeba nebyl připraven k odletu.
K Tobě a 735 na IVAO. Viděl bych jako samozřejmost, že v tomto případě dostane 735 přednost. Řídící tam zřejmě nebyl, těžku upravit rychlost aby si stihnul přistát. Také vidím jako samozřejmost a slušnost, napsat na .msg nebo na UNICOM prosbu o přistání před Tebou. Dělám to tak vždy a nikdy se mi nestalo, že bych musel opakovat. Pokud by mi někdo nevyhověl, tak bych si sice myslel své, ale musel bych GA. Což mě s FSpax příjde na pěkných pár peněz a možná se zpozdím natolik, že budou brblat kaštani, kdežto Ty uděláš 2x 360, houpneš na dlouhé finále a za minutku sedíš.
A s tím, ajk blbnou teĎ servery bych věřil i tomu, že Tě nemusel vidět. Mohli jste být oba na jiném serveru, i to se mi stalo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:50 | |
|  | Negativ pane,
Já sem ho viděl jak se točil na finále byl 10nm odemně... jak sem točil tak sem ho viděl, poté asi po minutě jsem byl odhodlán že přistanu ale v tu chvíli mě minul s 500 tutiž musel letět moc rychle a jak říka kolega sedl v polovic dráhy.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 18:10 | |
|  | Nestraním nikomu z vás.
Jen píši, že logické by bylo, aby BE58 čekal, 735 přistál.
Že nevyšel rozpočet, neznamená, že byl rychlý na přiblížení.
A opět zdůrazním to o slušnosti a vzájemné domluvě. Zde jednoznačně chyba 735. |
| |
|
 |  |  | Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:01 | |
|  | ja sem byl tam dole a koukal sem na vás... prostě ti tam hodil myšku asi 1nm před prahem.. prasárna hodná na silnice  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:21 | |
|  | btw. z tehle pozice pristal? Mne to spis prijde na prulet  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:30 | |
|  | jo přistál někde v 2.polovině dráhy |
| |
|
 |  |  | Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:27 | |
|  | Unicom nestačí sledovat, do UNICOMu je třeba hlavně psát 
Je zde krsně vidět ona slova jednoho nejmenovaného kolegy pilota "proč bych psal furt, když někdo napíše, že je blízko, tak se kouknu..." . Exemplární příklad stejného použití.
Každopádně, chlapi. v případě, že jsi s beechem byl už na finále a ten boeing tě takto předlétl, tak je to rozhodně chyba boeingu. V momentě, kdybyste oba dva psali do unicomu polohu, určitě byste se rozumě dohodli, beech by udělal jeden orbitek na okruhu, bulík by přistál a za ním beech. Ale bez koordinace to nejde, to se tam prostě pomlátíte. Je třeba se z toho poučit a význačné polohy do unicomu psát, i kdyby se tam 30 minut neobjevilo vůbec nic. Finále, ILS, po větru apod.
Jo a ten článek stále platí, snad jen proto, že jsem nemocnej, budu hodnej. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:38 | |
|  | Chlape na Unicom sem psal... ale nevsimnul bych jsi ze by kolegaod ČSA psal... newim mno... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:45 | |
|  | nepsal... už to neřeš, byla to volovina ale musim říct efektní |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:51 | |
|  | CHlape než ses pripojil tak sem psal co dělám ještě L/U nebo T/O napsal sem co budu dělat na LKMT kde budu a co mám v plánu až pak ses připojil ty tak sem po vzletu nepsal... tak newím chlape.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 17:58 | |
|  | jeeej... však já myslel toho CSA ty si psal na finále |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 18:04 | |
|  | Aha já myslel mě |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 18:38 | |
|  | Poslušně hlásím že jsem byl v té době ve FL100 a jenom jsem na Unicomu četl zděšené výkřiky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Začarovaný LKMT 30. 12. 2007 / 22:15 | |
|  | Poslušně hlásím to samé, akorát z FL130  |
| |
|
|