FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 9. 2025, svátek má Oleg Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili?   30. 12. 2007 / 22:42
Milan Mikulecky
Ještě jsem ve svých starých poznámkách ke Karlovarskému letišti našel tohle: Špičkovým obdobím v historii letiště byl rok 1978. V témže roce byl také z letadlového parku vyřazen typ letadla Il 14 a nasazen nový letoun JAK 40. Denně se provozovalo šest pravidelných leteckých spojů, z nichž čtyři spojovali lázeňské město s Moravou a Slovenskem. V obou směrech bylo odbaveno 50 tisíc cestujících. Státní opatření směřující k úspoře pohonných hmot a prudký nárůst cen letenek zapříčinily v následujícím roce citelný pokles zájmu o cestování letadly. Na letišti Karlovy Vary klesl provoz o 74 % a nakonec byl zastaven. V té době se dokonce zvažovala otázka jeho dalšího provozování jako civilního dopravního letiště. Od roku 1981 byl udržován pouze sezónní (letní) provoz mezi Prahou a Karlovými Vary s možností tranzitu. V roce 1989 byl karlovarskému letišti udělen mezinárodní statut. Současně s tím byla 26. května obnovena linka Praha – Karlovy Vary vždy v pondělí a pátek. Cena letenky byla 120 Kč a let letounem JAK 40 trval 35 minut.
 
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ