|  | Re: Jak-40 u CSA - ako ju pouzili? 30. 12. 2007 / 22:42 | |
|  | Ještě jsem ve svých starých poznámkách ke Karlovarskému letišti našel tohle: Špičkovým obdobím v historii letiště byl rok 1978. V témže roce byl také z letadlového parku vyřazen typ letadla Il 14 a nasazen nový letoun JAK 40. Denně se provozovalo šest pravidelných leteckých spojů, z nichž čtyři spojovali lázeňské město s Moravou a Slovenskem. V obou směrech bylo odbaveno 50 tisíc cestujících. Státní opatření směřující k úspoře pohonných hmot a prudký nárůst cen letenek zapříčinily v následujícím roce citelný pokles zájmu o cestování letadly. Na letišti Karlovy Vary klesl provoz o 74 % a nakonec byl zastaven. V té době se dokonce zvažovala otázka jeho dalšího provozování jako civilního dopravního letiště. Od roku 1981 byl udržován pouze sezónní (letní) provoz mezi Prahou a Karlovými Vary s možností tranzitu. V roce 1989 byl karlovarskému letišti udělen mezinárodní statut. Současně s tím byla 26. května obnovena linka Praha – Karlovy Vary vždy v pondělí a pátek. Cena letenky byla 120 Kč a let letounem JAK 40 trval 35 minut. |
| |
|