FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Repaint EV-97 OK-LUR07 Jeden příspěvek | Celý strom
Repaint EV-97 OK-LUR07   20. 12. 2007 / 00:17
stanono
Spáchal som prvý repaint tohto ULL. Chýbaju mi však niektoré detaily. Nemá niekto k dispozícii foto OK-LUR07, prípadne aj ďalšie imatrikulačky. Zišli by sa aj zábery z kabíny s českými popiskami...
32442 B / 600 x 400 / EV-97_OK-LUR07_600x400.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-LUR07   20. 12. 2007 / 08:16
Bjorn
Moc hezký
   Seznam příspěvků  

Repaint EV-97 LSA   20. 12. 2007 / 09:04
Lowmick   
Nepodaril by se nekomu udelat takovyhle repaint Sportstaru? Vypada docela zajimave, sice je to trosku jina konstrukce (hlavne skoda trochu jine kapotaze ve FS, takhle je hezci)...
20676 B / 600 x 379 / sportstar.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 LSA   20. 12. 2007 / 09:24
stanono
To je jeden zo štandardných náterov dodávaných výrobcom. Existuje aj pre ULL - na tomto španielskom robím. Zajtra by mohol byť hotový.
16804 B / 600 x 400 / es8-1_600x400.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 LSA   20. 12. 2007 / 09:27
Lowmick   
excelent
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 CZAF 2617   20. 12. 2007 / 10:06
Štěpán Obrovský
Tak já teda taky něco přihodím Ale ještě to není hotový.
30758 B / 600 x 375 / 19-12-2007_22-18-00.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 CZAF 2617   20. 12. 2007 / 10:16
Krechi   
Hezký Štepáne Kdybych mohl poprosit, poslal bys mě pak repaintík na email ? díky. Odměna tě nemine ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 CZAF 2617   20. 12. 2007 / 12:42
Filip   
Jen tak dál, ať jich je co nejvíc
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-LUR07   20. 12. 2007 / 12:36
PILOT253   
kde se Eurostar dá stáhnout prosím??
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-LUR07   20. 12. 2007 / 12:42
Filip   
www.fsnordic.net
   Seznam příspěvků  

Linka na stiahnutie repaintu OK-LUR07   20. 12. 2007 / 14:10
stanono
http://www.stanonovak.com/fs2004/
18812 B / 600 x 400 / EV-97_OK-LUR07_600x400.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Linka na stiahnutie repaintu OK-LUR07   20. 12. 2007 / 14:14
Filip   
Pěkný, dyžtak to hoď na AVSIM
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Linka na stiahnutie repaintu OK-LUR07   20. 12. 2007 / 14:33
stanono
Prosím ťa, kde je na avsim-e upload súborov?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Linka na stiahnutie repaintu OK-LUR07   20. 12. 2007 / 19:23
Filip   
Fili library > Upload files
   Seznam příspěvků  

Re: Linka na stiahnutie repaintu OK-LUR07   20. 12. 2007 / 14:25
Štěpán Obrovský
Hezký
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-CUR09   20. 12. 2007 / 22:46
FSPilot   
Ikdyž je to novější verze, tzv. "Koala", kromě plovoucí výškovky není až tak odlišný a fiktivní repaintík na EV by nebyl špatný, co myslíte? Mě se do toho nechce, tak jeslti někdo bude chtít, tak materiál klidně dodám, včetně cockpitu, bude-li třeba
18439 B / 600 x 453 / 100_9419.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-CUR09   21. 12. 2007 / 00:05
OK-PPT (AVP57T)   
Ha, tak tohle éro jsem už párkrát u mě nad barákem viděl. Jinak jestli chytnu alespoň jednoho majitele těch orlovských Eurostarů, tak se pokusím taky něco spatlat.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-DUR17   21. 12. 2007 / 00:26
OK-PPT (AVP57T)   
Sice už pár fotek mám, ale v nicmoc kvalitě, takže nejsou vidět některé detaily.
7386 B / 600 x 450 / OK-DUR17.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-JUR11   21. 12. 2007 / 09:48
Filip   
Kdo má zájem o další paintík, tak zde http://www.sheva.ic.cz/ nebo na AVSIMu. Obsahuje i českou verzi panelů
11885 B / 400 x 300 / ok-jur11-2.jpg
11351 B / 400 x 300 / ok-jur11-3.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11   2. 1. 2008 / 09:02
Eurostar   
Zrovna jsem chtěl letováckýho dělat. byl jsi rychlejší. Díky
   Seznam příspěvků  

Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 09:05
Eurostar   
Můžu na IVAO používat volakču jako v reálu, např. LETOV 11, LETOV09 atd?? díky
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 13:18
Marky Parky   
Můžeš používat volačku jako v reálu, jen je potřeba rozlišovat "volačku" a "volačku".

"Volačku" tak jak píšeš ty (tedy ve významu volací znak v radiotelefonii) používat můžeš, pro zápis do letového plánu ale samozřejmě použiješ "volačku" ve smyslu identifikace letadla ve FPL (tedy ICAO zkratka operátora).

Nevím jakou konkrétně zkratku má letov, takže uvedu jiný příklad:

Chci létat za "AIR FRANCE 123". Do pole 7 letového plánu vyplním "AFR123", při komunikaci pak používám "Air France 1 2 3".
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 13:52
Eurostar   
Jasně. Je to hlavně kvůli tomu aby kbelák nemusel furt opakovat OK-JUR 11, OK-FUR 09 , ono pak když tam má 4 tak by se z toho po... Takže se používá "Letov jedna jedna" , "Letov nula devět" atd. je to IMHO praktičtější neš furt blekotat celou imatrikulačku.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:04
OK-PPT (AVP57T)   
Včera jsem byl "donucen" sednout si na LKFR, lítaly mi tam dva kousky tohohle typu. Při prvním kontaktu jsem volačku říkal celou a při druhém kontaktu jsem ji zkrátil na první a poslední dva znaky. Takže ten první kontakt se dá nějak přežít a pak už to je pohoda.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:05
DEJV
potvrzuju
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:13
Lowmick   
U vas se zkracuje na prvni a posledni dva? Ja jsem slysel prevazne posledni pismeno a obe cisla, napr OK-JUQ 33 na Q33
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:21
OK-PPT (AVP57T)   
No tak já nevím jak to je u ULLek, ale všeobecně platí že se tak zkracuje viž Ivao forum http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=287
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:32
Lowmick   
No predpisove je to (myslim) prvni z prefixu a posledni dve + obe cisla ze sufixu. Ted si nejsem jistej.

Ale na teorii se neptam, zajima me praxe.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:41
OK-PPT (AVP57T)   
No uvidíme co nám k tomu řekne Marky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 16:34
Marky Parky   
Tak já shrnu sem odpovědi na více otázek z tohoto vlákna:

Nejprve reál:

a) Lowmick zmiňoval, že můžeš používat co chceš kde chceš, když se tak ohlásíš, a také, že můžeš používat českou hláskovací abecedu. To není pravda. Předpis jasně stanovuje, jakým způsobem se může letadlo identifikovat při radiotelefonickém kontaktu, a je to jedna z následujících možností:
i) poznávací značka letadla (případně předcházená typem) - např. OKRKY (případně Cesna OKRKY), nejčastěji používané u G/A
ii) radiotelefoní označení provozovatele + 4 poslední znaky poznávací značky letadla - např. LUFTHANSA MBFA
iii) radiotelefoní označení provozovatele + označení letu - např. SPEEDBIRD 123, nejčastěji používané u komerčních provozovatelů
To znamená, že pokud je LETOV oficiální radiotelefoní označení provozovatele toho letadla, tak je naprosto vpořádku, že se hlásí LETOV 11 a pod. Pokud LETOV není oficiální radiotelefoní označení, tak nejen, že to není v pořádku, ale je to špatně, a to že se to někde nesprávně používá není argumentem pro to, aby se to dělalo i jinde.
Podobně to je s hláskovací abecedou. L10/II zná pouze jednu hláskovací abecedu a to anglickou. To že se po leteckém světě pohybuje obrovské množství lidí, co nejsou schopni se ani tak základní věc, jako je anglická hláskovací abeceda, naučit, a dokola do frekvence omílají své Marie a Josefy (a notabene většinou mají problém i s tím), neznamená, že to mohou dělat. Naopak je to naprosto špatně a opět argument, "že se to někde dělá" nejen že neobstojí, ale spíš by se "tam někde" měli chytnout za nos, než touhle "prkotinou" přispějou k tomu, že se dvě letadla srazí na okruhu, protože pilot bude přemýšlet co mu to vlastné ten AFISák chce říct.

b) Zkracování:
L10/II umožňuje zkracovat volací znaky následujícím způsobem:
typ i) na první znak a nejméně dva poslední znaky, pokud se používá typ letadla, může se použít místo prvního znaku - příklady, co je správně: OK-MUF21 se může zkrátit jako O21 nebo OF21 nebo OUF21 atd.., Cesna OKABC se může zkrátit jako Cesna BC nebo Cesna ABC atd...
typ ii) je možné zkrátit na radiotelefoní označení provozovatele a nejméně poslední dva znaky - příklad: SPEEDBIRD GBDCF se může zkrátit jako SPEEDBIRD CF nebo SPEEDBIRD DCF, atd..
typ iii) není možné zkracovat.

c) Co tedy s volačkou "Letov"?

Opravdu nevím z hlavy, jestli je nebo není LETOV platné radiotelefoní označení provozovatele. Pokusím se co nejdříve dostat k ICAO DOC 8585 (který teď už bohužel není veřejně dostupný, takže mi to chvilku potrvá), abych to ověřil a dám vědět. Nicméně v reálu mohou nastat dvě varianty:
1) Ano, je. Potom je i korektní používat volačku LETOV11 a to hned dvěma způsoby - buďto jako zkráceninu tvaru LETOV OKJUR11 a nebo jako let č. 11 provozovatele LETOV.
2) Ne, není. Potom by se to používat nemělo.

A teď nakonec aplikace toho všeho ve virtuálu:

a) Pravidla naprosto stejná, jediná odlišnost je, že narozdíl od reálu je každý svým způsobem provozovatelem a může tedy používat vlastní radiotelefoní označení, aniž by podléhal nějakému schvalování ICAO a pod. Proto není problém potkat virtuální společnosti typu BHA, AVP, TFF nebo RTV.

b) Zkracování na síti podléhá zcela stejným pravidlům jako v reálu.

c) S ohledem na "a)" můžeme volačku LETOV11 na sítí použít, protože když už by se nám náhodou nevešla do reálných označení, můžeme ji směle prohlásit za virtuální a zařadit mezi ostatní V/A


A poslední dotaz jsem si nechal na závěr: Hlasil se mi někdy LETOV na Infu?

Ne, s Letovem jsem se ještě nesetkal, ale jiní provozovatelé menších letadel běžně používají své radiotelefoní označení, typicky "AEROTAXI", "TIMEAIR" a dokonce jsem už i hosínskou katánu slyšel hlásit se jako "BLUE ALFA".
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 19:18
Lowmick   
ad a) vim ze se ceska hlaskovaci abeceda nema pouzivat, nicmene ji na rizenych stanovistich (TWR i APP) stale bezne slysim, tak jsem to myslel. Co se tyka volacky, no nerikam ze si z palce muzes vycucat uplne vsechno co chces (i kdyz jednou jsem kvuli par priblizenim v LKCV takovou dohodu mel, proste mi oznamili at si nejaky callsign vymyslim a pak ho pouzivam), ale ze je to ridicim vetsinou fuk, tak jak je oslovis te pak i volaj.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:05
DEJV
to s tebou souhlasim , to mne vzdy u cely volacky muze upadnout celist
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 13:55
Eurostar   
mmchd, to se ti ještě nikdo nehlásil na INFU jako LETOV XX???
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:36
Libor
Ne .. protoze letov XX se pouziva jenom v prostoru ATZ(?) LKLN a MCTW Kbely - je dohodly s kbelskou vezi.

Jinde se to nepouziva
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:39
OK-PPT (AVP57T)   
Domnívám se, že kdyby se tak hlásily na oblast všechny ULLka co lítají u nás, že by se v tom nikdo nevyznal.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:52
Eurostar   
každopádně je to mnohem víc elegantní než blekotat ty čísla a písmena za sebou. vem si když budou pře ruzyn prolítávat 4 ultralajty, tak to aby se z toho ten řídící pos...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:54
OK-PPT (AVP57T)   
To já vím, včera jsem se z toho taky málem po... a to jsem tam měl jenom dva. Otázka je aby se v tom řídící vyznal. Když se řekne OK-JUR11 tak je každému jasné vo co go, ale Letov?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:55
Lowmick   
no on by pri initial contactu mel taky rict typ letadla
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:57
OK-PPT (AVP57T)   
No to by měl, ale pamatuješ na nedávný záznam z LKTB. A určitě takový člověk nelítá v republice jenom jeden.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:56
Eurostar   
affirm
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:46
Filip   
+ jeste minimalne LKCV_MCTR
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:47
Lowmick   
No ja si myslim ze si ten Letov muzes pouzivat kde chces kdyz se tak zahlasis stejne tak ceska hlaskovaci abeceda
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:49
Eurostar   
Právě mi to přišlo divý. nedavno na borku (kousek od ctr vodochod už mimo ctr kbel) se takhle vesele hlásili. je ale možný že jak je navyklej tak se prostě jen splet a hlásil furt letováckou volačku. Je logický že takovej řídící z ostravy nemá ani páru o tom kdo je Letov 09
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 16:18
Libor
To je divny ... co ja vim, tak ofiko je to dohodly jenom v tehlens prostorech - vecer overim.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-JUR11 ---> Otázka na řídící ohledně IVAO   2. 1. 2008 / 14:31
Už přistál   
Sice budu vypadat jako kverulant, ale ja na IVAO nelitam, takze se ptam jenom ze zajimavosti. Z jakeho pravidla IVAO vyplyvaji tyhle regulace? Myslim, kde je napsano, ze pilot muze nebo nemuze pouzivat nejakou volacku.
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-JUR77   2. 1. 2008 / 00:25
bumper   
dalsi kousek do stada lze sosnout zde http://medlanky-fs2004.wz.cz/
28512 B / 600 x 385 / okjur77_p.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 OK-LUR07   2. 1. 2008 / 10:35
Peter HK
Taky se něco chystá díky Štěpánovi Obrovskému
25617 B / 600 x 450 / fsscr002.jpg
37533 B / 600 x 450 / fsscr003.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Repaint EV-97 OK-LUR07   2. 1. 2008 / 10:50
Filip   
Jinak zatím všechny repainty co byly zveřejněny http://www.sheva.ic.cz/eurostar_repaints_all.htm
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-GUR 11   3. 1. 2008 / 20:49
OK-FOK
Neměl by někdo zájem udělat další repaint na GUR 11. http://www.letecka-skola.cz/
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Repaint EV-97 OK-GUR 11   4. 1. 2008 / 20:01
= M@trix! =   
když seženeš podklady ... na těch stránkách jsem toho moc nenašel ..
   Seznam příspěvků  

Repaint EV-97 EC-ES8   4. 1. 2008 / 19:53
stanono
A tu je pred časom sľubovaný "španielský" repaint EC-ES8. Link na priame stiahnutie:
http://www.stanonovak.com/download/ev97_ec-es8.zip

22128 B / 600 x 450 / EV97_EC-ES8_640x480.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Repaint EV-97 EC-ES8   4. 1. 2008 / 19:55
Filip   
Nádhera
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ