|  |  | Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 11:04 | |
|  | V sekcii route je napisane "pending". Znamena to ze mam ist danu trasu vlastnou trasou, alebo mam cakat pokial sa tam neobjavi znova trat aku mam letiet? |
| |
|
 |  |  | Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 11:09 | |
|  | "pending" = čeká se, očekává se... Nejdříve na to, až tam zadáš nahlášení o provedeném letu, pak na to, až to projde schválením validátora. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 11:10 | |
|  | On se ptal na flight plan, ne na schválení legu.. |
| |
|
 |  |  | Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 11:09 | |
|  | Obávám se, že ačkoliv je tam napsáno "pending", tak už tam asi FPL nedopíšou, nakolik jsou pánové z HQ uraženi, že si lidi stěžovali na chyby ve zveřejněných FPL pro IFR a LH toury..
Takže si ho radši najdi sám. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 11:14 | |
|  | Vdaka, to som potreboval vediet. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 12:12 | |
|  | Přesně jak psal Mat 
Trasy jsou pouze navrhované ( bohužel i dosti nepřesné ) takže je lepší si každou trasu zkontrolovat. U Long Haul je to dokonce nezbytné,protože rozdíly v délce trasy jsou až 500 NM  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 18:16 | |
|  | A na Long H. se ti stane, že tě pošlou úplně jinou, než tam nacpeš... udělal jsem si vlastní z Route Finderu a oni mi řekli, že mě tamtudy nepustí, že musím letět tu, co mi napíše DELIVERY... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 18:46 | |
|  | Delivery..?? proč delivery..? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 19:13 | |
|  | Jasně že DEPARTURE bože na co jsem to myslel  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 19:14 | |
|  | já nevim, na co si myslel, ale furt tomu nerozumim.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 19:34 | |
|  | Mirku asi si měl na mysli odletovou proceduru ?
Do trasy letu ti nikdo kecat nemůže. Většinou se jedná o to , že jsi si naplánoval první bod trasy takový,na který nevede odletová,ale to také není důvod k tomu,aby řídící měl významější námitky. Dá ti prostě odlet kurzem dráhy a pak vektorování. Vyjímku snad tvoří zakázané oblasti,ale to se dá nějak vysmlouvat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 19:38 | |
|  | A nebo se nemusí dávat radarový odlet, viz. příklad od nás z LKPR: v letovém plánu je první bod TABEM, ale tak co, odletovka je na Vožici... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 6. 1. 2008 / 20:07 | |
|  | To je ale velmi speciální případ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 09:58 | |
|  | No, pochybuju, že jim odletovka sahá až do Polska, bo původně jsem letěl přes Polsko a podle nich pak přes CZ. Ne že bych se rád nepodíval domů, ale úplně mi to překopali. Je pravda, že mi dal odletovou, která končila na jiném bodě než jsem já chtěl s trasou začít, nicméně to co naplánoval po odletové, bylo úplně mimo... Možná mi chtěl jen nějak pomoct s plánem, mysleje si, že bych si to s novou odletovkou neuměl naplánovat.
V souvislosti s tím mám dotaz.... RouteFinder mi vyplivne cestu, kde první bod po SIDu (v RouteFinderu psáno DEPP_AIRPORT SID PRVNI_BOD_PO_SIDU) je zároveň poslední bod nějaké odletové. ATC mi dá jinou odletovou a z té se samozřejmě nemusí být možné dostat na ten první bod trasy... i když vynechám ten první bod po SID co mi napíše RouteF. tak stále nemusí být jisté, že se bude možné dostat na ten bod, který si do FlightPlanu napíšu jako první. Takže to znamená překopat FP, překopat FMC. Chtěl bych vědět, jak tohle nejlépe eliminovat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 10:08 | |
|  | Pockej, ty jako myslis to, ze bys v jednom smeru odletu mel 2 body, na ktere jsou definovany SIDy, jeden bliz a jeden dal, a ty bys naplanoval na ten bliz a pak jeste letel prest ten druhy? To sem jeste nevidel, odkud kam si hledal trasu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 17:09 | |
|  | Neee... RouteFinder mi naplánoval cestu... první bod který mi ale dal, byl bod který byl koncový pro jednu z odletovek... Takže když mi řídící chtěl dát jinou odletovou, v tu chvíli už byl samozřejmě ten první bod pasé... jenže ono bylo pasé více bodů.... poslal mě úplně jinudy... když se k tomu dostanu, pošlu konkrétní případ...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 17:13 | |
|  | Pockej, co to je za blbost? Ridici ti dava odletovku podle toho, jakej je tvuj prvni tratovej bod (tzn. koncovy bod SIDu). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 17:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 17:35 | |
|  | Pokud k tvymu prvnimu tratovymu bodu smeroval i jeden z platnejch SIDu a umoznovala-li to runway v pouzivani, tak myslim neni zadnej duvod tvuj prvni tratovej bod menit. Rek bych, ze chyba byla na strane ridiciho. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 19:08 | |
|  | Proč? Řídící klidně může vydat letové povolení na úplně jiný SID s tím, že přepovolení na trať se dostane až ve vzduchu. Na některých letištích v cizině je to běžná praxe, v čechách se s tim setkáš třeba při odletu z dráhy 06 nebo 13 na ODNEM, kdy plánuješ VOZ UL993 ODNEM, ale odletovku dostáváš na BODAL, tedy mimo trať, a zpět na trať tě přepovoluje až ACC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 19:29 | |
|  | To jo, ale pokud k tomu neni takovejhle specifickej duvod (jako treba tenhle, kterej zname z LKPR) tak ridici nezmeni odletovku a jeste navic s nekolika tratovejma bodama, tak jak to Mirek popisoval. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 22:55 | |
|  | Chalpi, přísahám Baču... v Bruselu jsem měl odlet přes LNO a on mi to dal přes SOPOK.. a na svou původní trasu mi to naplánoval až někde nad Ruskem... myslím že na to neměl právo, mlel něco o mezinárodních routes... ale já se s ním nechtěl hádat... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 7. 1. 2008 / 23:42 | |
|  | Tak jsem se podíval na ten tvůj příklad.
Předpokládám, že ti RFinder z vyhodil následující začátek tratě:
EBBR SID LNO UM170 .... (nevím kam přesně do polska jsi měl nařízeno, to jsi neuvedl).
Jenže to je trať, kterou ti RFInder vygeneruje jen, když si nezapneš hlídání omezení. Kdyby sis ho zapnul, tak bys hned viděl, že je tam RAD na trať UM170 mezi LNO a ABAMI, znějící "Not available for traffic Dep. Brussels Group, ELLX, EBLG, EHBK". Když si ho označíš, jako že se má brát v potaz, Rfinder plánek přeplánuje na "EBBR SID SPI UL607 AMASI ..." a opět vyhodí RAD, tentokrát následující: "Not available for traffic 1. Dep. Brussels Group (except EBAW) This traffic shall file SOPOK-ETENO-LIRSU-UBIDU 2. Dep. EBLG, EHBK This traffic shall file LNO-ARCKY-L607-UBIDU 3. Dep. EHEH This traffic shall file via LNO-SOPOK-ETENO-LIRSU-UBIDU". Nás se týká první část radu, tedy máme přeplánovat přes SOPOK ETENO LIRSU UBIDU...
V reálu by tohle neřešil řídící, tam by ti ten tvůj plánek nevzal už Brussel. Nicméně na síti to takhle nejde, a tak problémy, kdy si pilot naplánuje špatně, musí řešit řídící až za provozu a nebo třeba při vydávaní letového povolení (a zde platí, že lepší vyřešit dokud letadlo stojí na zemi, než za letu).
Podobná situace (i když v jiném kontextu), se téměř každý večer odehrává i v LKAA. Nejvytíženější linku v česko/slovenském virtuálu, linku LKPR-LZIB, si strašně moc pilotů plánuje nesprávně BODAL UL726 BNO UM748 BERVA, i když na úsek BNO ODNEM je vydán RAD, že se plánovat nesmí, a že se má plánovat VOZ UL993 ODNEM ... Narozdíl od švýcarů se ale v čechách tento typ chyb opravuje až ve vzduchu, s tím, že si ho opraví ten řídící, kterému vadí. Takže to, jak většina pilotů z Prahy do Blavy po vstupu na oblast dostane "after VOZ direct ODNEM" nebo rovnou "direct ODNEM" často není shortcut, jak se mnozí piloti domnívají, ale oprava chyby v letovém plánu, kdy si řídící odklání letadlo z nesprávné trasy, kde se mu motá, na správnou, kde by opravdu mělo letět a kde se mu vyhne příletům do LKPR od východu.
Takže když to shrnu:
a) ATCOs má právo tě poslat, kudy potřebuje on, a ne tudy kudy sis to naplánoval, pokud
jsi v jeho prostoru odpovědnosti a jsi předmětem jeho letového povolení.
b) Když plánuješ s rfinderem, nezapomeň jednak používat RAD a CDR omezení, a druhak při jejich používání je pozorně číst a řídit se podle nich. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 00:25 | |
|  | No mě ho taky Brusel nevzal... a asi správně.. díky za vyčerpávající odpověď... Dám si na to majzla... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 07:37 | |
|  | Hele, jeste ohledne te trati LKPR-LZIB... v routefinderu zadnej RAD na BNO-ODNEM neni, nikdy sem o tom nevedel. Neni nahodou VOZ UL993 ODNEM High Alt??? Pokud planuju pres RF LOW ALT, tak mi to normalne vyhodi LKPR SID BODAL M748 BERVA STAR LZIB bez jakyhokoliv omezeni. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 13:04 | |
|  | Jo, ten RAD je pro vysoké tratě. V nízkém se musí létat jak píšeš.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 13:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 17:53 | |
|  | On se tenhle kousek da litat i ve vysokejch tratich? Neni to blbina? ... anebo sou i nejaky duvody, kdy je lepsi vysplhat se vejs a treba po peti minutach hned zase padit dolu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 17:57 | |
|  | nekdy i jo .. zkus tu v historii pohledat v prispevcich od A.J.S ... mel tu pred casem na tohle tema veeeeelmi pekne a dlouhe pojednani |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 19:16 | |
|  | Jo lítá, a dokonce je tam omezení na FL280, a piloti by rádi ještě vejš, ale nemůžou kvůli sektorizaci ACC. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 19:25 | |
|  | Na trase LKPR-LZIB je dolni omezeni FL280?? Takze my co litame do Bratislavy v lower airspace litame "spatne"? A kvuli cemu je takovyhle omezeni na tak kratky trati? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 20:38 | |
|  | Ne, je to horní omezení..
Takže ti, co letí ve FL290 a vyšší, lítají "blbě".. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 20:40 | |
|  | Tak to jo... ja si rikal, ze dolni omezeni FL290 by bylo divny. Kdzy ono to z ty vety tak nejak vyplynlo Kor kdyz Marky na zacatku tyhle debaty zminoval trasu v upper airspace. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 23:34 | |
|  | Tak ještě jednou, polopatě 
V lower airspace (pod FL245) se z LKPR do LZIB pres ODNEM musí lítat BODAL - BNO - ODNEM.
V upper airspace (nad FL245) se z LKPR do LZIB pres ODNEM musí lítat VOZ - ODNEM, a nesmí se lítat výš jak FL280.
Letět přes rakouzsko je taky možné, žádný RAD to nezakazuje, ale prakticky se to nedělá z různých důvodů, nejzávažnější bych asi viděl cena přeletových poplatků + větší šance, že se dostane slot, protože je ve hře o sektor víc. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 9. 1. 2008 / 08:51 | |
|  | Je to Rakousko, šéfe, Rakousko..
"zs" tam rozhodně není.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 20:45 | |
|  | 737 podle nalozeni takhle vylezes i na tech 280 a pobudes tam i krasnejch 10-15 minut. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:10 | |
|  | Clovece, tak mne rfinder este nikdy nenasel tu trat ktoru pises.
Stale ma to posiela cez Rakusko a TOVKA 
V com je ten figel ?
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:12 | |
|  | Samozrejme chybka, ne TOVKA ale ABLOM.
Toto mi to stale vyhadzuje ked davam LOW Airspace
LKPR SID TABEM L858 OKF M725 STO L175 MAREG Y301 LEDRI M985 ABLOM STAR LZIB |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:16 | |
|  | ...viz prispevek vedle .... v tomhle pripade:
L858(TABEM>OKF) ...a nasledne .... M725(TABEM>OKF) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:21 | |
|  | Uh...vyhodit...jak ? nejako tomu neviem prist na chut....
Ked zvolim RAD a CDR tak je tam iba jedina moznost na exclude, ktora ale neni asi moj pripad:
M725 LANUX-STO RAD Not available for traffic:
1. Dest LOWI, EDDM, EDM*, LDZA,LJLJ/MB Above FL335
2. Dest. LOWG/WK/WL/WS Above FL305
Kedze moje Dest. je LZIB a letim pod FL305, tak exclude mam dat alebo nemam dat ?
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:34 | |
|  | Vzdyt sem ti to i konkretne napsal jak to mas vyhodit ... kdyz si vsimnes, tak RouteFinder excluduje jednotlivy useky tim, ze do toho volnyho policka zadava useky ve formatu: TRAT(BOD>BOD). To znamena, ze ty do toho policka rucne napises to co ty nechces.
Viz minulej prispevek:
L858(TABEM>OKF) ...a nasledne .... M725(TABEM>OKF) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 20:39 | |
|  | Jo, ale normalni clovek neprijde na to, ze v realu se to takto nelita, takze nevi, ze to ma vyhodit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 9. 1. 2008 / 09:00 | |
|  | To máš sice recht, ale já bych přes Rakousko neletěl už jen z principu a kvůli kvalitě poskytovaných služeb na síti.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:39 | |
|  | Jinak ty exclude se te netykaj.... ty se jak je napsano tykaj jenom trati do LOWI, EDDM, EDM*, LDZA, LJLJ atd. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 20:44 | |
|  | Hele, mrkni na Ivao CZ stranky na navod jak planovat s RF, tam mas na zakazovani useku trati presne tenhle priklad  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ivao IFR world Tour 2008 8. 1. 2008 / 18:14 | |
|  | Figl je v tom, ze to co tam nechces si proste vyhodis ... litat do Cech zbytecne pres dalsi jinej FIR je blbost. Takze ten usek od TOVKY v routefinderu vyhodis, tzn:
M141(TOVKA>WGM) |
| |
|
|