FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe? Jeden příspěvek | Celý strom
Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 12:57
Vulcan
Zaujalo ma naco sluzi to convert to mesh alebo polygon. Stratim tym moznost upravy rozmerov napr. box. A ved aj tak mi to fska nacita ked to dam priamo exportovat ako mdl. Ale myslim si, ze sa to robí preto, ze grafika potom pracuje rychlejsie? Je to tak? A este ako to je zo suradnicovym systemom v gmaxe? 0,0,0, je rovnake ako pre gmax tak i pre fs kde je to zvycajne CoG? Dakujem
   Seznam příspěvků  

Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:04
Marky Parky   
Slouží to hlavně k tomu, že pak můžeš pracovat s jednotlivými vertexy, hranami či stranami a tak můžeš dosáhnout daleko složitějších objektů než skládáním krabic.

Co se týká souřadnicového systému, tak 0,0,0 v GMaxu je referenční bod ve FSce (nemusí být nutně CoG) - tedy místo, vůči kterému se počítá poloha. Pro export pak v Gmaxu nastav že 1 unit = 1m a protože FSka počítá malé vzdálenosti také v metrech od referenčního bodu, tak je pak systém jednotek stejný.

   Seznam příspěvků  

Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:09
Palo-LM   
s jednotlivymi vertexy a hranamy sa da pracovat aj bez covert to mesh a mas stale moznost menit rozmery
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:33
Marky Parky   
Tak to neumím, nicméně hned další věc co mě napadá je, že export do FS9 podporuje LODy pouze u jednotlivých objektů, takže je stejně nutné je nějak posčítat/poodečítat (pokud tedy neděláte vyloženě nějakou krabicovou jednoduchost, kde se LODy nevyplatí), a na konci těch operací - wolalá - opět Mesh...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:49
Palo-LM   
Staci k boxu priradit edit mesh a box ostane zachovany - az ked si si na 100% isty ze je hotovo mozes previest na editable mesh ale nie je to nutne.
36198 B / 600 x 450 / Beze jména.jpg
 1x    Seznam příspěvků  

Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:10
anatolij   
Pokud jsi spokojen s tvorbou modelu a nehodláš se v zásobníku modifikátorů vrátit k nějakému předchozímu použitému modifikátoru, tak dáš c.t.mesh/poly. Z objektu ti zůstane polygonární síť, se kterou pak dále můžeš pracovat (aplikovat modifikátory apod). Důvod použití je hlavně zkrácení zásobníku modifikátorů pro větší přehlednost a zrychlení zobrazování v gmaxu. Modelování v FS je lowpolygonové s tím, že detaily se modelují ručně taháním vertexů a vytvářením polygonů, většinou se stejně pracuje na úrovni mesh/poly, takže použití c.t.mesh/poly se bát nemusíš.

Souřadnice 0,0,0 - asi by ses měl snažit do nich dát CoG, ale samotné CoG se pak stejně asi definuje v aircraft.cfg. Ale nevím, letadla nedělám.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:49
Vulcan
Zdenek a aj vsetci ostatny dakujem. Zdenek tvoje stranky casto navstevujem a v mnohom mi uz pomohli dokonca chodim na Letecku fakultu do Kosic ... kde sa velmi dobre poznam s panom Hockom ... myslim ze vies o kom pisem. Tak este raz vdaka a pekny den vam vsem
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 13:57
anatolij   
jj, to jméno jsem už někde slyšel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 14:06
Štěpán Obrovský
Ano, je lepší umístit CG do souřadnic 0,0,0, samozřejmě se dá potom CG definovat aji potom samostatně v aircraft.cfg. Dále se ještě kolem bodu 0,0,0 otáčí kamera v SPOT pohledu. Kdyžtak víc info najdeš tady http://www.oregon-coast.net/Tutorials/CofG/index.htm
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Naco vlastne sluzy polygon a mesh konvertovanie v gmaxe?   15. 1. 2008 / 17:37
anatolij   
c.t.mesh je taky někdy nutné před boolovskými operacemi, jinak z těch operací často vyleze nesprávná geometrie (nesmyslně zmizelé polygony apod).
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ