| | | Rada s autopilotem 7. 12. 2003 / 21:42 | Martin Hajek |
| | K cemu jsou klavesy na Autopilto: NAV HOLD SWTCH, APPROACH HOLD SWITCH, BACKCOURSE SWITCH a YAW DAMPER HOLD SWITCH ??
Ostatni sem snad nak pochopil. Zajimalo by mne zda pokud pristavam pomoci ILS lze zapnout Autopilota tak aby udrzel letadlo na spravne sestupove draze a nemusel porad upravovat nastaveni Autopilota manualne??
Diky |
| |
|
| | | Re: Rada s autopilotem 7. 12. 2003 / 22:48 | |
| | Pokud máš na rádiu naladěnu správnou frekvenci ILS, tak po zapnutí a správného nalítnutí ILS ti autopilot bude držet éro v ose a sestupu na přistání. |
| |
|
| | | | Re: Re: Rada s autopilotem 7. 12. 2003 / 23:05 | Martin Hajek |
| | A ktere "cudliky" na autopiloty mam zaktivoat??? Nav? Approach? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Rada s autopilotem 7. 12. 2003 / 23:44 | |
| | tlacitko NAV na AP slouzi k tomu aby autopilot drzel radialu k/od prislusneo VOR majaku. kurs radialy nastavujes ruznymi zpusoby... zalezi na letadlu
tlacitko APP slouzi k tomu, aby autopilot letel podle paprsku ILS/GS .. pokud spravne naletnes do GS (navod je v manualu, ale i zde ve foru asi stokrat), tak te autopilot dovede defakto az k zemi, a je schopen automaticky pristat (zalezi na typu letadla)
tlactiko BACKCOURSE v FS slouzi k tomu, aby ti usnadnilo rucni pristani na takove ranveji, ktera ma ILS z jedne strany (a to zrovna z te druhe strany, nez potrebujes). v tomto rezimu nefunguje GS (neukazuje ti to zda jses nad nebo pod spravnou vyskou), ale alespon ti to ukazuje, jestli jses moc nalevo nebo napravo od centerline drahy... zde je nutne dat pozor na to (jestli se nepletu, hi hi hi .), ze v tomto rezimu ti NAV ukazatel neukazuje, jakym smerem je ta "spravna" cesta, ale jakym smerem jsi vychylen (cili to nefunguje jako povelove, ale jako polohove zarizeni) ...
jinjak, vse co jsem tu napsal, je znacne zjednodusene (to zaprve), zde na foru zaznelo stokrat (to zadruhe) a je to vysvetleno i v manualu k FSce (to zatreti)
tk
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 07:54 | Zdeněk N. |
| | Něco o ILS, NAV atd. tady skutečně zaznělo snad stokrát, ale co to je YAW DAMPER, to snad ještě ani jednou. Takže vážení, ví to někdo ?
Má to nějakou funkci u defaul letadel, nebo to je jen pro profi ? Ať to zkouším jak chci, tak to nedělá NIC (FS2004 + B747). Vyhledávání v manuálu k FS taky nic nenajde. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 09:45 | |
| | Je to tlumení bočních kmitů. Kdyby jsi ho neměl v reálu, tak letadlo letí jako žralok. Neletí přímo, ale po vlnovce.
V simu to je stejně jedno, zase tak dokonalý není. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 11:13 | |
| | Když nefunguje v reálu,tak lidi v zadních řadách mají o chuť k jídlu postaráno))) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 13:26 | |
| | No, ono spíš v celém letadle, dělá to taký velmi divný pohyb. spíš je tam pak nedostatek určitých míst. )) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 13:34 | |
| | Jo,volných míst na oněch místnostech je nedostatek,ale nejvíc právě tento problém pociťují na zadku....poslední řady,toalety,galley )))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 12:20 | PavelS |
| | YAW DAMPER přímo nesouvisí s autopilotem.
Doporučení s jeho použitím se liší manuál od manuálu, ale v zásadě vzlet a přistání OFF, někdo doporučuje i při přiblížení ( vektorování ) OFF, jinak ON. Naopak v DF návodu - myslím - doporučují pořád ON, takže je to na Tobě.
Prakticky ovšem je pravda , že v FSce nedělá asi nic. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 12:44 | Zdeněk N. |
| | Díky všem, zase jsem o něco chytřejší ! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 13:35 | |
| | V reálu jedině ON ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 8. 12. 2003 / 13:47 | |
| | CFM ) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 10. 12. 2003 / 18:06 | |
| | dále si všiměte, že např. Dreamfleet Bulík celkem pěkně simuluje použití Yaw Damperu (myslím tím teď přístrojovou logiku, ne let samotný či vliv na chování letadla). Yaw damper lze zapnout na overhead panelu až po zapnutí elektrických či motor-driven hydraulických pump. I poté, co je hydraulika pod tlakem, ta vypnutý Yaw Damper je na Annunciator Panelu (vedle Emergency Lights a MCP) signalizován jako CTRLS (Controls). Což odpovídá např. reálnému letadlu či "reálnému" simulátoru, kde dokud nezapnete Yaw Damper na ON, tak nejste schopni hýbat yoke a pedály. I proto Boeing udává Yaw Damper always ON
Karel |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rada s autopilotem 10. 12. 2003 / 18:37 | M1 |
| | - u "FFX" 737-400 je to ještě pěkně vidět i z pohledu na letadlo, kdy při zapnutí YAW DAMPERU jsou jen minimální výchylky směrového kormidla oproti vypnutému damperu. |
| |
|
|