FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 9. 5. 2024, svátek má Ctibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC Jeden příspěvek | Celý strom
Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   24. 1. 2008 / 09:13
MzM   
I přes opravdu hodně rychlé vyřízení registrace, jsem už svůj problém vyřešil, tak se aspoň podělím o zkušenosti.
Problém byl následující: Atmega16 zvládá snímat a posílat 112 tlačítek z joysticku, ale FSUIPC jich zvládne přijmout max 40 (a to ještě posledních 8 je z kloboučku). Mjoy mapper se jevil jako schůdná věc (když se otočí pořadí zobrazovaných knoflíků - viz dokumentace k mjoy16), ale nejsou vidět žádné std tlačítka, která jsem potřeboval k přepínání točítek. Pak mě jednou, při cestě domů, napadlo, že ty tlačítka vůbec nemusí být z toho mjoy16 a použil jsem tlačítka z mjoy (8) (tam jich je jenom 24 + klobouček). Takže tudy jsem vyklouzl. Navíc jsem zjistil, že namapované čudlíky z mjoy16 jako klávesnice jsou přes FSUIPC obsloužitelné i pro stisk i pro puštění, takže nemusím likvidovat úžasný panel s mnoha přepínači.
Takže tak. Vcelku se v HW vyznám, takže jsem si k MJoy vyrobil "centrovátko" na osy (nechtělo se mi rozlézat sw, tak jsem to udělal hw (za cca 15 Kč).
Případné nejasnosti a zkušenosti s tvorbou tohoto úžasného udělátka rád poradím.
 

Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   24. 1. 2008 / 12:17
tvojplaton   
Nema nahodou MJoy16 priamo tocitka? Lebo nejak nechapem, preco tocitka mapujes na tlacitka...
 

Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   25. 1. 2008 / 08:11
MzM   
Ne to je jinak. Když chceš použít více točítek, např jedno na nastavování všech rádií, tak použiješ jedno točítko + ve FSUIPC řekneš, že tato akce se provede pokud se točí točítko a je zmáčknuté další tlačítko, takže n tlačítek dám na otočný přepínač, vyberu které rádio chci ladit a točítkem pak točím. To samé u nastavování budíků (heading bug, ukazatelů na VORy, nastavení tlaku u výškoměrky a tak).
 

Re: Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   25. 1. 2008 / 13:05
tvojplaton   
To sa da? Jednym tocitkom (+napriklad 5 tlacitok) ovladat COM, NAV, HDG, ALT, CRS? Tak to je parada...
 

Re: Re: Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   25. 1. 2008 / 14:15
Peetrs (Robert)   
Prosím tě , jaké si použil "točítka" ? Jestli mi vyjde čas tak to teď budu stavět přes víkend a v dokumentaci je snad napsáno že to zvládne až 4x rotary encoder. Chci to použít zejména na MCP.

Chystám se na standartní rotační enkodery z GME p-RE24 nebo p-RE30s

Jo a ještě to centrovátko by mě taky zajímalo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   28. 1. 2008 / 08:53
MzM   
Používám P-RE20 a P-RE20s (se spínačem) z GME. Ale myslím, že to je spíš tím, že jsou asi tak nejlevnější. Jinak nevidím důvod nepoužít jiná točítka.

Více točítek jde přes registrované FSUIPC. Točítko samotné generuje stisk jednoho tlačítka pro jeden směr a druhého pro druhý. Ve FSUIPC se dá říct asi následující (zapíšu to slovně, samotný zápis když tak později).
Když je zmáčknuté tlačítko pro výběr NAV1 a stisknuté tlačítko pro otočení doprava (točítko 1) proveď akci NAV1_FREKVENCE + 1
Další řádek může být talčítko pro výběr COM1 + točítko doprava COM1_FREKVENCE + 1

Dá se to kombinovat s více tlačítkama. Navíc některá tlačítka mohou být jakoby flip/flop (zmáčknu jednou má jeden stav, zmáčknu podruhé druhý stav) využívám na ladění celých a desetinných částí rádií.

Centrovátko. MJoy16 má na to vypínač. U MJoy (atmel8) se musí před zapnutím nechat potenciometry uprostřed, aby se určil jejich vycentrovaný stav (dokumentace v tomto nekecá), no, a když necháš po lítání šoupátka tam kde zůstala, tak je to pak celé rozhozené, nelineární a fuj. Tak jsem uvažoval o přepsání programu, ale hleděl jsem do toho jak bagr na tvrdou hlinu a nakonec jsem nakoupil dva 4053 a jeden 7414 a vyrobil to centrovátko. V podstatě jde o dočasné přepnutí všech potenciometrů na něco, co je vycentrované. 4053 je trojice přepínačů schopných přepínat analogový signál. V podstatě to samé jako mechanický přepínač, ale dělá to na základě nějakého signálu (pomocí 7414 (6x schmidt invertor) a RC článku) a ne na základě přepnutí páčky.
 

Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   28. 1. 2008 / 14:59
MzM   
nevíte někdo, jestli není nějaké FSUIPC pro FS9, které by zvládlo ty tlačidla (112) a 8 os?
 

Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   28. 1. 2008 / 15:56
tvojplaton   
Tam nejde o FSUIPC, ale o to, ze to nezvlada Windows...
 

Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   29. 2. 2008 / 12:44
MzM   
win to zvládá. Akorát std ovladač joysticku si to zjednodušuje na 32 tlačítek.
 

Re: Re: Atmega16 a jeho 112 knoflíků a spojení s FSUIPC   29. 2. 2008 / 23:08
tvojplaton   
Zle som to napisal... Holt, pamat uz mi nesluzi tak, ako by som chcel... Pozrel som si znovu manual k MJoy16 a nasiel som toto:

"...About limitation of 32 buttons per joystick
This joystick controller has 112 buttons. This number of buttons is supported by recent Windows and DirectX versions. Older versions of Windows supported only up to 32 buttons per joystick device. This limitation was removed by introducing alternative DirectX version 5 and newer interface to joysticks. This enables all contemporary programs to process more than 32 buttons from single joystick. Yet still some games use old interface to joystick and thus have limitation of 32 buttons per joystick device. One example of such games is Microsoft Flight Simulator 2004 (MSFS) which – unfortunately - still has this limitation..."


Z toho vyplyva (ak som to spravne pochopil), ze je to obmedzenie priamo FSky...
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ