|  |  | FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 15:29 | |
|  | Tak snad poslední dotaz, prozatím.
V AtiTray Tools mám natvrdo nastavený antialiasing na 4x a Anisotropic filtering na 2x . Jenze FSX to zcela ignoruje, stále nevyhlazuje. Do včerejška alespon začala vyhlazovat, pokud se v jejím interním menu vyhlazování zašktlo, ale teď nedělá už vůbec nic...Neví tu nějaký grafický guru, co s tím ? |
| |
|
 |  |  | Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 15:36 | |
|  | Mne pomohlo ked som vo FSX zapol AA a dal aceptovat a nasledne som ho vypol a dal aceptovat. A isiel. |
| |
|
 |  |  | Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 15:55 | |
|  | A jako verzi ovladačů máš? Včíl jsou tuším Catalysty 8.1 a s těmi problém nemám ani na Xp ani na Vistách (64bit), na kterých mi zas pro změnu sem tam nevyhlazuje FS9. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 16:14 | |
|  | Ha ! Novinka, díky, zkusím |
| |
|
 |  |  | Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 17:35 | |
|  | Pravidlo cislo jedna:
Jakekoli nastaveni "napevno" v ovladacim panelu Catalystu VYPNOUT a ponechat na aplikaci
FSX ma svuj vlastni antialiasing, odlisny od defaultniho na karte a optimalizovany primo pro aplikaci.
Pravidlo cislo dva:
Obvykle funguje vse bez problemu, pokud FS9 i FSX nechas bezet ve Fullscreen rezimu. Me napriklad na Vistach 64bit bezi FS9 v okne uplne divne a seka se, fulscreen resi vse a zrychli FSP tak na 2x puvodniho. FSX zase v DX9 rezimu v okne tak trosku rozmazava obraz, ve fullscreenu je to ok. V DX10 rezimu je vsecko v poradku, ale potom zas nejsou videt textury modelu delanych puvodne pro FS9...
Pravidlo cislo tri:
Pokud to nejde ani tak ani tak, zkus nakonec AA vynutit v ovladacich catalystu. Me to pomohlo ve winXP a FS9, aby to bezelo s AA v okne.
Pravidlo cislo ctyri:
Kup si Nvidii  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 17:37 | |
|  | ad Nvidia - tam to teda s AA taky neni moc slavny Ale zalezi jak kde, tam je ale jednoducha pomoc, utilitka nHancer a vse jede jak ma, ati bohuzel nemam zkusenosti. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 18:59 | |
|  | Pravidlo jedna :
S nastavenim natvrdo pres kartu dosahuji o 5-6 FPS lepsich vysledku 
Pravidlo dva :
Se devma monitory je pro me fullscreen nepouzitelny
Pravidlo tri:
Tak tak, presne tak jsem to udelal, ve FS vypnout, v ovladacich natvrdo zap 
Kazdopadne moc diky vsem, ted t ovypada, ze to bezi, pomohl (asi) reinstal driveru grafiky. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 20:18 | |
|  | Ad 1)
Tak ti milý kolego nějak nevím, že by FSka měla jiný AA než grafika, ale podle mě jde pouze o to, odkud přijde informace grafice o tom, jestli má nebo nemá vyhlazovat - vyhlazuje přece přímo grafárna a ne soft. Problém pak nastává podle mého v tom, že se tato informace při různém přístupu k věci může cestou jednoduše ztratit.
Ad 2)
Pokud mohu dát trochu ze svých zatím drobných zkušeností na VIsta 64bit, tak oboje běží jak v okně, tak ve fullscreenu naprosto korektně, jen mi teď nějakou záhadou přestalo fungovat vyhlazování ve FS9, ale to spíš souvisí s mým experimentováním s různými režimy kompatibility a nestačil jsem to ještě pořádně prozkoumat. Režim DX10 nmohu soudit, jelikož nemám DX10 grafárnu (zatím).
Ad 3)
Zásadně zapínám AA na ovladačích jak pro FS9 tak pro FSX a nikdy jsem s tím dosud neměl problém (dále viz. předešlý bod).
Ad 4)
Nevim nevim, ale mám opačnou zkušenost. Dokud jsem měl nVidii, byl to neustálý boj s AA a třeba kompatibilitou undocknutých oken (mám dva monitory, tak proto je to pro mě důležité). S ATi je rázem po potížích.
Takže asi tak. Samozřejmě to může být dost individuální a může záležet i na konkrétní grafické kartě, čipové sadě a na tom, jak si vzájemně sednou jak HW tak ovladače. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 20:26 | |
|  | Ad 1)
Neni to mily kolego az tak uplne pravda. Pro AA se v ramci enginu hry stavi konkretni pixel shader, ktery navic muze obsahovat instrukce souvisejici s nekterymi specifiky konkretniho herniho enginu, neni to proste jen AA OF/ONN
Ad 2)
Podle mych bohatych zkusenosti s FSX a FS9 ve Vista 32bit tomu tak neni, nebo ne uplne bez problemu... Na druhou stranu moc experimentu s temi kompatibilitami jsem nedelal, pac FS9 tam mam uz jen z citovych duvodu a zapinam ho jen vzacne.
Ad 3)
Viz 1, treba to opravdu v pripade FS neni az takovy problem, v ARMA to uz bylo trosku neco jinyho. Moje zkusenost je takova, ze pokud ma hra sama svoje vlastni AA nastaveni, byva jeho vysledek obecne o neco rychlejsi a lepsi, zalezi samozrejme, jak je ten shader dobre napsany.
As 4)
Tohle nema cenu rozvijet. Co kus to original. To plati jak o kartach, tak o ruznych verzich ovladacu. Na pracovni ATI x1950 512MB mi ted 8.12 Catalysty zpusobuji na jiste 3D aplikaci tvrdy zamrz a nasledny restart compu, coz je dost zvlastni, to by obecne software nemel umet Degradace na 7.1 pomohla a ted se tim zabyvaji primo u ATI.
Ja jsem byl asi 8 let zasadni ATIsta, ted jsem s ulevou sel do Nvidie a nemuzu si stezovat. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 20:30 | |
|  | Ad 1 - prave ze ne, nemas pravdu. AA sice fyzicky dela karta, ale je to prave software, ktery ji rekne co a kde ma prave zpracovavat. Dnes uz to neni jen jeden typ AA jak za dob GF4, ale je to mnohem slozitejsi. Ne nadarmo se do grafik cpou dalsi a dalsi verze pixel shaderu a ja nevim ceho vseho moznyho, kde je umozneno vyvojarum a programatorum psat aplikace doslova na miru. Takovy hotovy soft potom presne vi, jak je napsany a co kde potrebuje jakym zpusobem zpracovavat, a tak komanduje grafarnu. Pokud toto aktivujes natvrdo na grafice, takze obejdes vsechny zamyslene vylepseni zpracovani obrazu vyvojari, v lepsim pripade ti hra jede na stejnych FPS, mnohdy ale prichazis o nejake graficke ficury ktere ziskas jedine tim, ze si aplikace hlida prislusne vylepseni obrazu sama. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: FSX ignoruje nastavení antialiasingu 31. 1. 2008 / 23:47 | |
|  | No vida, jak se člověk muší učit  |
| |
|
|