FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A320 a "return" Jeden příspěvek | Celý strom
A320 a "return"   14. 2. 2008 / 09:45
Xampik
zdarec,

co znamené, když už letim s A320 a počítá mi to vzdálenost od země a když přistávám tak slyším "return" a ve videech jsem viděl, že oni zvedno příd letadla, ale taky v topicu jsem četl o BAW 777, ale ten příspěvek co tam byl jsem hledal a nenašel .

Jaké hodnoty nastavujete na výšku kde se letí V2+10 a akcelerační výška např v LKPR ? 3200 ? v čem je rozdíl ve výšce kde začne ero akcelerovat a kde přestane stoupat na V2+10 ? Co nastavit na MCP aby držel V2+10 (abych nedostal stall) + stoupal co to dá ?


Dík
 

Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 09:55
Luděk Ch.
Řekl bych, že slyšíš špatně, není to return
 

Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 09:59
Hermann   
Tak mu mas kdyz uz taky napsat, ze to je "retard"
 

Re: Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 10:10
Pips   
Hlavně nějak opatrně, aby si to nevztáhl k sobě a neurazil se )))))
 

Re: Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 10:12
Luděk Ch.
Vždyť to je slyšet hezky, to přece nemusím psát
 

Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 10:26
Switch   
Je to "retard" a znamená "zpomalit", proto zvednou nos nahoru.
 

Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 12:57
MilanP
No ono to sice znamena "zpomalit" v prekladu, ale v praxi A3X0 to znamena stahnout plyny na idle resp. zacvaknout je do CL zapadky.
 

Re: Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 15:48
Switch   
Aha, díky za upřesnění, to jsem nevěděl ;o)
 

Re: Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 20:15
Cirrus/Pindra
Do CL polohy ne... do IDLE !
 

start   14. 2. 2008 / 11:08
kutak
jj taky by mě zajímalo to s tim V2+10 ... když mám V2 třeba 120kt, v MCP nastavim 130kt ale stejnak při zapnutí A/T a TO/GA to tuhle rychlost překřočí pokud nemam úhel při stoupání třeba kolem 20° ... moc nechápu ten smysl udržovat tu rychlost hnedka po startu... já plynule zrychluju hnedka po startu na 250kt s čumákem na 10-15°
 

Re: start   14. 2. 2008 / 11:19
Fabo™   
Je to optimalna rychlost letu pri vysadeni jedneho motora, co je obzvlast v pociatku stupania krucialne dolezita vec...
 

Re: Re: start   14. 2. 2008 / 11:37
Jaakov   
doufám, že pokud bude mít míra čas tak doplní, ale pokud si pamatuju správně, na MCP nastavuješ přesně V2 přičemž horizontální "bára" flight directoru tě automaticky vede na V2+10 nebo 15. Jinak zakladateli threadu nerozumím ani slovo, kromě dotazu na retarda.
 

Re: Re: Re: start   14. 2. 2008 / 20:17
Cirrus/Pindra
U airbusu na MCP nenastavuješ rychlost. Při vzeltu se používá "managed mode" takže si to bere rychlosti z FMS. na MCP tedy nebude nic zobrazeno, jen na speed tape bude zvýrazněna V2+10(15).
 

Re: Re: start   14. 2. 2008 / 13:23
Cesmina
Hlavně je to z důvodů hluku při startu
 

Re: start   14. 2. 2008 / 13:47
Luděk Ch.
To děláš dost blbě. U dopravního letadla je důležité dostat se co nejdřív do nějaké bezpečné výšky a to se dělá právě bezpečnou stoupací rychlostí. Bývá to myslím V2 + 20kt (nikoliv 10) a teprve v bezpečné výšce se sníži climb rate a akceleruje se na 250kt (nebo méně dle místních omezení). A vůbec nic nebrání mít nos zvedlý na 20°. Kdybys někdy letěl v reálu, tak bys viděl, že to je běžné, možná to bývá i víc
 

Re: Re: start   14. 2. 2008 / 14:28
EASY305
ad Xampik - VELICE ZJEDNODUŠENĚ
Neznám A 320, ale v principu by to mělo být obdobné jako u 737.

-Výšku při startu nastavuješ tzv. Initial Climb, t.j. počáteční výšku pro stoupání, kterou vyčteš v mapě daného letiště popř. ti ji sdělí řídící. Tato výška nemá nic společného s akcelerační výškou je to jen informace do které výšky jsi povolený stoupat!
-Jak psal Luděk (aspoň u 737) se vždy nastavuje do SPEED hodnota V2. T.j. z důvodu, že bára pro vertikální navigaci tě sama vede do hodnoty V2+20.
Tyto rychlosti je třeba dodržovat, jelikož jsou určeny kvůli bezpečnosti (výpadek motorů, rychlost stoupání a.t.d) dále pak mohou být upraveny vzhledem ke specifikaci letiště a protihlukovým opatřením.
- pro start se používá výkon pro start, vypočtený FMC popř podle tabulek. Ve výšce 1500ft nad letištěm pak stáhneš motory do režimu pro stoupání, ALE!!! stále pokračuješ vzletovou rychlostí v2+20 (10,15). Akcelerační výška v tomto případě (i tohoto éra) je 3000 nad letištěm, kde nastavíš nejnižší rychlost pro čisté uspořádání (bez klapek a kol) a podle zvyklostí firmy stahuješ klapky. Teprve po stažení klapek pokračuješ v další akceleraci na 250kn. Toto uspořádání pak udržuješ do FL100, kde mogeš začít dále zrychlovat.
Co se týče úhlu natažení, pro 737 platí 19 stupňů nos nahoru. Že ti bára vyjede výš, neřeš, jelikož se to stane i reálně, to za A. a za B, by sis musel vyhrát s redukcí tahu motorů pro start a stoupání a to ovlivňuje tolik faktorů, že je to ve FS téměř neřešitelné. Co nesmíš, je zapnout AP dříve, než se ti podaří éro a ráhna umravnit tak, abys je stáhnul na přijatelné hodnoty. T.j 19.
Ještě jednou...jak psal Luděk, postup a rychlosti je NUTNÉ DODRŽOVAT, jinak je to o ničem.
 

Re: Re: start   16. 2. 2008 / 15:34
kutak
tak ať to zkouším jak chci v FSce mi to nejde... mam PMDG737NG... po Vr začínám zvedat čumák... V2 (např. 130kt) mám eště když mam hlavní podvozek na dráze, pod úhlem cca 8° se odlepim. Jenže do té doby, než mám čumák přibližně na těch 20°, tak mam rychlost kolem 165kt... to mám přitáhnout eště víc, aby ta rychlost pak klesla na těch 150kt ?? to mi přijde celkem nebezpečný pokud totiš zapnu autopilota při rychlosti vyšší než mam nastaveno (130 + 20 se přičtš samo) tak to začne stoupat pod uhlem mnohem větším a celej ten start je dost neurovnanej... tak co dělám špatně?
 

Re: Re: Re: start   16. 2. 2008 / 15:56
Totti10
Rek bych ze mas lehky letadlo (malo paliva atd) a na strance N1 LIMIT mas zbytecne nastavenej plnej tah na TO. Nastav nekterou z nizsich hodnot a melo by to bejt v poradku.
 

Re: Re: Re: start   16. 2. 2008 / 15:58
kuma   
jo. Jestli místo 150 kt máš 165, užs to prošvih. Tam je to fakt čistě na tý vypočítaný rychlosti přitáhnout - a přitahovat, dokud tou ryhlostí (150 v tomto příkladě) nestoupeš. A nebezpečný to nejni, vždyť je to o 20kt víc, než by byla minimální postačující!
 

Re: Re: Re: Re: start   16. 2. 2008 / 16:20
kutak
díky oběma
 

Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 15:58
Xampik
a jde nějak přesně vyčíst ty výšky ? dejme tomu jak by to pro mě vypadalo, na 24 v LKPR, VOZ2A kde je počáteční stoupání 5000 stop

tzn kolik tedy nastavit THR RED/ACC ? (V2=124+20), hodnotu flaps dávám 1/UP1, kolik dát správně pro vzlet ?

výška v THR RED/ACC je výška z radiového altimetru nebo normálního altimetru ?
 

Re: Re: A320 a "return"   14. 2. 2008 / 20:15
Cirrus/Pindra
Řve to na tebe "RETARD" a chce to po tobě aby si stáhl levery (plynové páky) do polohy 0 neboli IDLE. Tím vypneš i A/T.

Akcelerační výšky a výšky redukce tahu se určují podle postupů společnosti. Většinou to je cca 1000-1500ft nad airport elevation (alespon podle Boeing Performance Workbooku).
A je to samozřejmě výška dle barometrického výškoměru. Radiovýškoměr ti měří pouze do 2500ft nad terénem.

Počáteční stoupání je podle ATC a v tomhle ohledu pro tebe nic neznamená - říká ti jen do kolika můžeš stoupat do VOZ, pokud před VOZ nedostaneš povolení stoupat výše.

Klapky standartně 1 na vzlet, v případě krátké dráhy i 2.
 

Re: Re: Re: A320 a "return"   16. 2. 2008 / 18:53
maco
No když už jsme u toho, tak kde se dá zjistit správný trim pro vzlet ? U Bulíka to ukazuje FMC, ale to Áčko v tomhle nespolupracuje.
 

Re: Re: Re: Re: A320 a "return"   16. 2. 2008 / 19:03
pseudoMates
Do FMC naťukej: "trim?" a zmáčkni "enter".. třeba ti to něco vyplivne..
 

Re: Re: Re: Re: Re: A320 a "return"   16. 2. 2008 / 20:02
xWing   
Ty musis hrozne nenavidet Airbus
'joke'
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ