|  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 21:26 | |
|  | Zdravím.
Neví někdo,jak u modelu změnit maximální +G zátěž??
Mám model UKMIL harieru a v bojové zatáčce mi to naměří +6G a Píše mi to aircraft overstressed. |
| |
|
 |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 21:40 | |
|  | | a neni to tím, že to víc jak 6G nevydrží? |
| |
|
 |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 21:54 | |
|  | No to je to co chce změnit.
Čistě prakticky má ale Mig pravdu, ani nevím jestli by to nějaký pilot rozchodil a pokud si chceš zablbnout, tak prostě vypni v realism settings možnost aircraft overstressed. Vydrží to nekonečně G a nemusíš nic upravovat...  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 22:48 | |
|  | to víš že by to rozchodil. táta mi řikal, že to jednou natáhl snad na 11 a znal lidi co i na víc. holt rusové uměli postavit pevný éra  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 22:53 | |
|  | a na com tych 11G? na foxe som mal tu moznost trvalejsie okusti 7 G a bolo to dost namahave ...co som pocul taka F-18 ma povolene +9 , neviem ako migy |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 22:58 | |
|  | na MiGu-21. já bohužel zatím jen něco kolem 4 na blaníku. ale chystám se na gilese a tam to bude kolem 10  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:03 | |
|  | gilles je krasna hracka... videl som ju toto leto v moravskej lietat. moja dalsia meta je bud Extra abo Su-29 alebo ked sa fakt nastvem tak si odlietam akro osnovu sam a nebudem musiet viac behat do moravskej  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:13 | |
|  | no to je ten giles, s kterým poletím je jen jeden v čr |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:17 | |
|  | Hm, to už je na mě příliš masochystické létání.   |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:18 | |
|  | víš jakej je to pocit mít nad hlavou zem a pod nohama nebe? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:25 | |
|  | | Ale tohle jsem nemyslel, takové chvíle se dají zažít i ve Zlínu. Mimochodem, jak mi říkal mladý Bajzík, kolik stojí letová hodina na Sučku, tak mi málem vypadly oči z důlku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:52 | |
|  | a víš, jakej je to pocit, když ti instruktor na zádech potlačí a místo do klína si nabliješ do přílby?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 00:10 | |
|  | Tonde, ty nikdy nesklameš. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 02:53 | |
|  | RuléééZ! To mě dostalo, chechtám se, ža jde chodbou ozvěna !!
Ale abych taky přispěl k "seriózní" diskusi z druhé ruky - u velkejch rour se běžně uvádí povolený násobek přes +9g, ale říká se, že 11-12g vydrží zkušený pilot a dobré éro bez větší újmy... Slyšel jsem, že při testovacích letech MiG-29 vybral nejmenovaný zkušební pilot střemhlavý let na doraz g-metru (ručička na mosazném kolíčku), ozvala se rána - ale éro letělo jako se nic nestalo - akorát po přistání bylo místo negativního vzepětí +3 stupně pozitivní. Ale já u toho nebyl, říkali mi to v roce 1994 žatečtí tygři jako zkušenost z pobytu v Lugovoj - ale nejsem si tak docela jist, jestli se jim dalo tak úplně všechno věřit na 100%  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 09:10 | |
|  | já zas slyšel, že jednou měli v přerově ohnutou spárku a další a další ale taky si nejsem zcela jist věrohodností příběhů  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 07:17 | |
|  | | jj viem to bude ten F-PLUG ...v aerohobby je teraz o nom clanok (+/- 10G , a destructiv G-load +/-24G ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 09:10 | |
|  | jj to je on. lítá s ním marek hyka... a ten druhej  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 09:46 | |
|  | Co jsem je tak pozoroval u nas na Sazce tak to vypadalo ze nejtezsi akrobaticky prvek je na tom asi pristani. Pristavalo jim to tak nejak "ostruhou napred" a vypadalo to dost dobrodruzne. Brrr. Oni sami z toho nebyli prislis nadseni.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 19:56 | |
|  | Jednoznacne napriek skvelym vlastnostiam tohto lietadla , ma jednu vacsiu muchu a to pristavaciu rychlost 160 km/h co uz je dost vela pri prevadzke z kratsich travnatych letisk ... avsak ked som o tom hovoril s Michalom Bajzikom (Rajcanom) ten sa iba smial ze suchoje bezne sadaju pri 200 kilometrovej rychlosti a je len tazko pochopitelne ze to niekto ubrzdi na Třebovskej drahe  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 00:38 | |
|  | Na Migu-21 napriklad bolo prevadzkove pretazenie povolene az do 6,5g. Pri takom manevri ako je zatacka o 360 stupnov pilot pri zapnutej plnej forsazi a rychlosti 950 - 1000km/h
drzi pretazenie 6g okolo minuty , keby povolil a snizil pretazenie tak sa masina okamzite rozbieha.Bol to narocny cvik hlavne na fyzicku, pilot musel samozrejme ostat pri vedomi.
Z praxe - osobne mne sa stalo pri jednej z prvych akrobacii na MiG-21 MF, ze pri prvku "zvrat zo sviecky" som nedosiahol potrebnu vysku na chrbte do zvratu a tahal som to k zemi z vysky asi 1800m a rychlosti 850 km/h co su nevyhovujuce parametre na bezpecne vybratie pri dodrzani zasad bezpecnosti.Pri vyske 1000m som bol kolmo k zemi a rychlost bola 800 km/h . Vtedy pri obliati studenym potom prebehlo bleskove rozhodnutie, ze budem hrdinsky zachranovat masinu a pri hodne hrubom pritiahnuti vlastne az na doraz sa masina vybrala. Hodnota pretazenia bola 9,9g , vyska 200m , a rychlost 600 km/h. Samozrejme som to ohlasil a isiel som na pristatie. Technici urobili kontrolu potahu, ci nedoslo k vyskoceniu nitov. Co sa tyka mna , bolo to vyriesene kratkym rozborom, skontroloval sa zaznam priebehu letu zo Sarpu,kde sa vsetko potvrdilo a lietalo sa dalej. Odvtedy som si parametre sakramentsky sledoval. Ale hovori sa , ze blbec sa uci na vlastnych chybach.
Tak v "globale" tieto masinky neboli ziadne orezavatka a vydrzali dost hulvatske zaobchadzanie. Ovsem dnesne premotorovane stihacky robia take prvky uplne bezne a s vyssimi nasobkami. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Max G force 24. 2. 2008 / 23:03 | |
|  | A dobre G strencle  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 08:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 11:08 | |
|  | | No, myslím, že obálka násobků je daná (jak píšeš +7,8). Takže toto by měl HArrier vydržet zcela jasně (a s rezervou asi tak 1,5x víc bez zásadního strukturálního poškození) - z toho je vidět, že to je v configu nastavený málo. Možná, že model byl přeroubován z jiného letadla a na nastavení g se zapomnělo. Nevím jestli někdo zná striktní odpověď jak nastavit toleranci géček, myslím, že doteď to tu nikdo nerozebíral - jediné řešení mne napadá co je uvedeno výše... a experimentovat. Třeba to bude zajímavé pro nás všechny, jaks to vyřešil. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 11:50 | |
|  | Da se to udelat v programu AirEd. Rozbal polozku 1101, pod tim najdes Positive G Limit.
Je tam nejaky cislo ktery vypada jako 7500 (asi by melo odpovidat 7.5G), ale nesedi to presne. Je treba experimentovat.
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 11:52 | |
|  | Polozka 1101 by se mela jmenovat Primary Aerodynamics
Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Max G force 25. 2. 2008 / 19:34 | |
|  | Tak super.
Teď jsem to vyskoušel a funguje to DÍKY MOC !!!
Jen je potřeba trošku experimentovat s nastavením. |
| |
|
|