Já osobně se přikláním k tomu že do HEAVY. ICAO 4444 řeší tuhle otázku celkem jasně - all aircraft types of 136 000 kg or more.
Tatáž definice je součástí návodů k vyplnění flightplanů od různých poskytovatelů, atd.
No podle poslednich predpisu je to tak ze pilot letici s A380 musi pri navazani spojeni se sluzbou RLP doplnit volaci znak slovem SUPER...Rozstupy jsou vetsi nez pro kategorii heavy..Google knows everything...))
Nové informace. Já si dosud myslel, že se to dle turbulence za letadlem. Tj. kdybych vymyslel velkou létající desku naštorc z uhlíkových vláken, Tak by byla HEAVY i kdyby vážila jen tunu.
Akorád tohle je FAA, tedy emérika. U nás se například neaplikuje zvýšení minima rozstupu na trati (např, uváděných 10NM při předání na approach), u nás se aplikují pouze zvýšené rozstupy na dráhu a na finále dle ICAO. Konkrétní dokument ale po ruce nemám.