FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 11. 2025, svátek má Karel Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Zrak u realnych pilotov Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 19:39
pilot_master   
1) Ahojte chcems a vas opytat aka ja maximalna hranica velkosti dioptrie aby vam vydali letecky preukaz na dopravneho pilota a na sukromneho pilota(male lietadla cessna cirrus atd.) viem ze u dopravneho je nejaka hranica ale u sukromneho neviem. Pytam sa len do buducnosti. V predpisoch JAR FCL3 som to nenasiel resp. som asi zle hladal je to dlhe.
2) Dajme tomu, ze si idem robit preukaz PPL (malych lietadiel cessna atd.) a ta licencia plati len pre jednu osobu na palube alebo ked chcete prevazat aj inych ludi?Vychadzam z toho ze beriete zodpovednost aj za inych mozno je to jedno neviem.

DAKUJEM
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 19:48
Lowmick   
1) na 1st class jsou myslim 4D, na 2nd nevim, ale je to urcite vic benevolentnejsi
2) muzes vozit koho chces ale nesmis si za to strkat penize do kapes, nesmis delat letecky prace (az na vlekani pokud to pises jako vycvik a na pravou sedacku u PARA)
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 19:51
pilot_master   
a este som zabudol na pilota malych lietadiel moze byt oko operovane laserom ? viem ze pri dopravakoch to nemoze byt, ako je to s PPL ??
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 22:46
Zouzman Air
(g) Oční operace.
(1) Refrakční operace znamenají nezpůsobilost.
[ ] [Posouzení] způsobilosti může být zváženo
AMS (viz odstavec 6 Doplňku 13 k Hlavě C).
(2) Operace čočky, operace sítnice
a operace glaukomu znamenají nezpůsobilost.
[ ][Přiznání] způsobilosti může být zváženo AMS [při
vyšetření pro prodloužení způsobilosti nebo obnovu] (viz
odstavec 7 Doplňku 13 k Hlavě C).]
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:11
fred
Cau, nejakou dobu sem to sledoval. U dopravaka=tj 1st medical je tolerovano 3D... u PPL muzes mit jak 1st medical tak i 2nd medical, ale priznam se ze druhou presne dioptrie nevim. Jak pise predemnou tak urcite to bude vetsi .
K te laserove operaci... s tim se to ma slozite. Je to v zacatcich(myslim tolerovani na ULZ, ne operaci ). Slysel sem ze ji nejaky pilot dokonce ma a lita, ale 100% ti asi nikdo nerekne. Osobne doufam ze to bude povolene. Nejlip udelas kdyz zavolas na ULZ.
Jinak se muzes dozvedet par zkusenosti taky na forum airways, konkretne na " http://forum.airways.cz/viewforum.php?f=19&sid=b25dde2bfde97ab5218ea14bb40ea18b ".
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:22
turbík
Boze...Vsichni tu placate jen tak co vas napadne a vzhledem k tomu ze je to verejne dostupne nechapu ze si to nevyhledate presne..Kor kdyz vite kde tzo hledat ale jen ste liny si to najit sami....Trochu me to uz podrazdilo ze nechavate praci na ostatnich

1.class
Refrakční vada
(i) Při vstupním vyšetření
[ ][musí být] refrakční vada [ ][v rozmezí od +5 do -6]
dioptrií (viz odstavec 2 (a) Doplňku 13 k Hlavě B).
(ii) Při prodloužení platnosti
nebo obnovu žadatel, splňující požadavky Úřadu na praxi
s refrakční [ ][vadou nepřesahující +5] dioptrií [nebo s
vyšší myopickou refrakční vadou přesahující -6 dioptrií],
může být AMS [ ][posouzen] způsobilým (viz odstavec 2
(b) Dodatku 13 k Hlavě B).
[(iii) Žadatelé s velkou refrakční
vadou musí používat kontaktní čočky nebo brýle s
vysokým indexem lomu.

2.class
Refrakční vada
(i) Při vstupním vyšetření
nesmí refrakční vada přesáhnout [ ][+5 až -8] dioptrií (viz
odstavec 2(c) Doplňku 13 k Hlavě C).
(ii) Při vyšetření[ch] pro
prodloužení způsobilosti nebo obnovu může být žadatel,
splňující požadavky Úřadu na praxi s refrakční vadou
[ ][nepřesahující +5 dioptrií nebo s vysokou myopickou
refrakční vadou přesahující -8] dioptrií [ ][posouzen]
AMS způsobilým (viz odstavec 2 (c) Dodatku 13 k Hlavě
B).
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:28
pilot_master   
takze logicky mi prislo ze 1. class je pre dopravakov a 2. class je pre PPL ? a ked som to dobre zase pochopil tak pri vstupe na prehladku nesmiem mat dioptriu - vyssiu ako -8 na PPL ?
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:46
fred
V tom pripade se omlouvam. Takze ziju pekne dlouho v omylu... nesmim verit ve vsem lidem co pisi na fora. Promin za spatne informace U toho PPL, na PPL staci 2.(to doufam uz je pravdive!)
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:53
MiG-21MFN
ano. PPL stačí 2. na CPL a ATPL 1.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 20:55
Kachna
Já bych jenom doplnil u . třídy nesmí rozdíl mezi očima přesáhnout 2D a korekce astigmatismu nesmí přesáhnout 2D. Pak se ještě uvádí různé D pro nerovnováhu očních svalů. u 2. třídy to je Astigmatismus 3D. Pro rozdíl obou očí to je taky 3D. Jinak Dioptrie nejsou omezeny. Pokud máš vyšší korekci, než uvádí předpis nezoufej. Dodatek 13, odstavec 2 uvádí: Je-li chyba v rozmezí -3/-5D může AMS zvážit přiznání 1. třídy jestliže: 1) nelze prokázat žádný chorobný proces
2) vada zůstala stabilní po 4 roky po dovršení 17-ti let
3)bylo přihlédnuto k optimální korekci
4)Úřadu byla uznána uspokojivá zkušenost.

POkud si nejsi jistý, tak si předpis vytiskni a poraď se se svým očním lékařem.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 23:52
Lowmick   
wow, chudaku, nenadrel ses pri ty praci moc?
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 07:54
pseudoMates
Koukám, že potrefená husa se ozvala...
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 19:17
Lowmick   
jj, taky koukam
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 08:25
turbík
hihi))
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 21:28
Xampik
když si nechá někdo operovat oko třeba LASIKem na nějaký soukromý klinice tak to nikdo nepozná, že má operovaný zrak ?
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 22:40
pilot_master   
je to poznat myslim ze na ocnej prehliadke je vidno nejake jazvy na oku. Volnym okom ich neni vidno ale vraj to vadi, aspon tak som to cital. S tym laserom je to este velmi diskutabilne lebo nevedia ci sa v buducnosti ten zrak nemoze zhorsit alebo tak. Proste s tym este nemaju skusenosti.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 09:32
Nadomnou zem...
hlavny problem podla mojho suseda oftamologa je v tom ze takto operovane oko podlieha ovela vacsej amortizacii pocas pretazenia.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   29. 2. 2008 / 22:55
pilot_master   
a este jedna vec citujem: Zadatele s velkou refrakcnou vadou musi pouzivat kontaktni cocky nebo bryle s vyskoym indexem lomeu. Takze ked som to pochopil spravne :ˇtak ked mate vyssiu dioptriu ako je -6 tak musite mat cocky alebo ked mate iba v nejakom rozmedzi napr. od x dioptrii do -6 dioptrii ? alebo nesmiete mat za ziadnych okolnosti viac ako -6???
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov - kontaktní čočky?   1. 3. 2008 / 09:35
kuma   
Elementary:

když máš velkou refrakterní vadu (třeba 6 D atd), máš brejle jak dýnka vod pivních flašek. Výrazně to zmenšuje zorné pole - a i křž bys jakž takž viděl něco periferním viděním, obroučky a okraje těch skel mouhou zakrýt důležitý objekt. Takže se takovýhle brýle používat nesměj. Buď máš kontakty (tak ro nehrozí),. nebo máš brejle ze skla o vysokém indexu lomu, takže maj 6 D, ale jsou tenký jako na 1,5 D. A takový bejt můžou (akorát tě takový "normální" brejle přijdou na 10 litrů )

Jinak z dikce Jar FCL 23 a annexů se mi dost intenzivně zdá, že licencovaný zdravotnický orgán má ohromnou pravomoc rozhodnout, zda je daná vada (ale totéž latí u dalších chorob) ještě tolerovat lze, nebo nelze. Všude je víceméně napsáno: "Choroba XY je důvodem k odmítnutí. Toto neplatí, pokud úřední orgán na základě podrobného vyšetření rozhodně jinak". Takže dohady jako "6 D mít můžeš, ale 6,25 už ne" mi přijdou dost jalový. Ta dformulace totiž chrání ÚLZ před (obávám se že by byly velmi časté) stížnostnmi a reklamacemi na špatné posouzení zdravotní způsobilosti. Tak je to prostě včechno zakázaný - a po zralé úvaze tě doktor může pustit, ale nemůžeš se handrkovat, že tě nepustil, když je to zakázaný. Možná se to zdá někomu divný, ale já jako doktor, kterej občas nějaký takový zprávy píšu to považuju za velice chytrou formulaci.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov - kontaktní čočky?   1. 3. 2008 / 09:37
kuma   
omlouvám se za překlepy, opravovat to, s dovolením, nebudu... (to J.M.: edit by se občas hodil, fňuk!)
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 10:31
Cirrus/Pindra
Já nechápu, jak někdo s dioptriema většíma jak 2 může chtít být dopravní pilot?! Musíte počítat s tím, že se vám zrak bude stále zhoršovat a taky se může stát, že po 1,5-3 letech lítání výcviku už znovu 1.třídy zdravotního osvědčení nedostanete a jste v hajzlu !!!
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 10:39
kuma   
No to právě nemáš pravdu.
Je spousta pilotů, kteří byli v nějakém +- přijatelném zdravotním stavu připuštěni k létání a jejich stav se postzupně horší, ovšem ULZ je pravidelně pouští dál, je jen málo chorob, které by byly tak striktní, že tě kvůli nim rovnou vyhoděj. Většinou si tě podržej, podrobně vyšetřej, udělaj ňáký zátěžový testy - a jestli jsi pilot se zkušeností a náletem, máš docela šanci, že i ty velký dioptrie (pokud vidíš s korekcí!!!) tě neuzemněj.
A vo-vo-vo-votom to je...
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 10:39
Waterfight (TVS379)   
Já zas nechápu, proč by se někdo měl vzdát snů jen proto, že mu někdo řekne, že nechápe, jak někdo s dioptriema většíma jak 2 může chtít být dopravní pilot, že musí počítat s tím, že se mu zrak bude stále zhoršovat a taky se může stát, že po 1,5-3 letech lítání výcviku už znovu 1.třídy zdravotního osvědčení nedostane a je v hajzlu !!!
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 10:50
kuma   
Klid!
Cirrus tady neřekl, že piloti s oční vadou větší než +- 1,5D se mají okamžitě zastřelit. On jen napsal, že to NECHÁPE. To je vlastně jeho problém - a ten mu pomáháme řešit. Já Cirdu CHÁPU (i když si co se týče očních korekcí a Class 1/2 myslím něco jiného )
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 10:53
Cirrus/Pindra
Já mít víc jak dvě dioptrie (pilot_master podle toho o čem píše, odhaduji, že má tak 4-5) tak bych se bál, že vrazím mega do výcviku zbytečně...

Tohle není o snech,ale o reálnejch možnostech a jestli někdo žije co se týče ULZ ve snech, tak věřte, že ho tam hezky rychle probudí!
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 11:04
MiG-21MFN
klid, když to dostaneš na poprvé, tak pak už to neni takovej problém. táta má taky astigmatismus (nebo jak se to jmenuje) a procházel pravidelně bez problémů. a to u armády
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 11:06
Cirrus/Pindra
No, já jen vím co si každej půlrok vytrpí jeden muj spolužák, kterej tam pravidelně ulehává na týden

Heleďte, mně v podstatě může bejt ukradený,že si někdo s podobnejma zdravotníma problémama udělá CPL a pak klidně skončí, jen jsem chtěl před tím varovat...
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 11:14
pilot_master   
no ja mam momentalne dioptrie 3.25 a nosim kontaktni sosovky. Ale podla mna keby som v buducnosti chcel byt pilot PPL , malych lietadiel tak by ma pustili. Vytisknul som si cely odstavec v JAR-FCL 3 o zrakovych poziadavkach a tam je napisane, ze Pri vstupnim vysetreni musi byt refrakcni vada v rozmezi od +5 do-6 dioptrie. Pri prodlouzeni platnosti s vyssou myoptickou vadou ako -6 muze byt AMS zpusobilym jestli nelze prokazat zadny vyznamny chorobny proces,bylo prihlednuto k optimalni korekci...
Zadatele s velkou refrakcni vadou musi pouzivat kontaktni cocky mebo bryle s vysokym indexem lomu. Refrakcni operace oci znamenaji nezpusobilost. Posouzeni zpusobilosti muze byt zvazeno jestli pred operaci nebyla dioptrie vyssi nez +5 nebo -6 ,vysetreni oka nevyzaduje zadne pooperacni komplikace.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 11:18
Tragédie v JRD
hele, ale vazne.. nebylo by lepsi takovyhle veci resit primo s doktorkou, ktera te bude "resit", nez tady, kde to kazdy vidi trsku jinak a schazi se tu docela protichudny informace? .)
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 11:45
pilot_master   
ja idem o dva tyzdne na ocnu kontrolu takze sa jej na nejake veci spytam.

Tymto Vam dakujem za reagovanie mojej prosby
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   1. 3. 2008 / 21:23
Draifus   
samozrejme, nebo si poradne procist JAR-FCL 3 tam vsecko je.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   21. 6. 2008 / 20:07
pilot_master   
Otvaram zas tuto diskusiu len mam jednu otazku: Kde v SR je ustav resp. nemocnica ktora robi taketo vysetrenia ? Urcite ich nerobia v normalnej nemocicy. Su to nejake vojenske a pod. nemocnice ? Kde v SR sa nachadzaju ? Na kolko koruniek asi vyjde takato kompletna prehliadka pre 1. resp 2. triedu ?
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   21. 6. 2008 / 20:17
maco
V ČR je Ústav leteckého zdravotnictví http://www.ulz.cz/, tak typuju že u vás to bude stejné. Ale http://www.ulz.sk to asi nebude.
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   21. 6. 2008 / 20:18
tonde   
http://www.lvn.sk/oddelenia/oll.htm
Máš to přímo pod nosem, Tomiku
ceny se trochu měnily, než když jsem tam byl loni, ale vstupní na Class 1 cca 6.500 Sk, na Class 2 (která ti stačí na PPL) cca 2.500 - 3.000 Sk
   Seznam příspěvků  

OT: Zrak u realnych pilotov   21. 6. 2008 / 20:22
pilot_master   
ah tak to mam par zastavok dakujem tondo
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ