|  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 20:04 | |
|  | | Které typy mají autoland? |
| |
|
 |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 20:10 | |
|  | | Od 737 vejs vsechny, vojaky neznam. |
| |
|
 |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 20:48 | |
|  | | sakra, a já si zrovna sehnal 737 Next Generation |
| |
|
 |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 20:49 | |
|  | | chctelo by to PMDG 737 ktery je nejlepsi na trhu |
| |
|
 |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 20:54 | |
|  | Promin, spatne sem se vyjadril, prakticky vsechny dneska litatelny civilni dopravni Boeingy maji autoland, takze i 737  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:04 | |
|  | | Tak asi jsem slepý, ale v manuálu jsem to nenašel. Mám PMDG 737-600/700/800/900. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:09 | |
|  | Mas PMDG? Nevim jestli je to presne popsano v manualu, ale tady aspon strucne:
po zvoleni drahy na pristani v FMC na strance DEP/ARR si v FMC najdi na strance INIT REF HDG drahy a frekvenci ILS(LLZ). Frekvenci zadej na panelu radia do NAV1 i 2. Jakmile budes na idealnim kurzu na protnuti localizeru, aktivuj APP mod na panelu autopilota. To je cele, pote co se stroj stabilizuje v ILS povede te az na zem, ty jen budes muset zpomalovat pomoci AT (pres panel autopilota zase) a podle toho vysunovat klapky a podvozek...a na zemi dobrzdit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:22 | |
|  | A nepráskne s tim autoland o rwy jako s pytlem brambor? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:36 | |
|  | | Tak vím, že se tu teď píše o PMDG, ale já to zkoušel s PS Panels 737NG a těsně nad rwy sem ho radši vypnul, když jsem viděl jaký feet/min mám a vychutnal si ty centimetry k dosednutí..ale tenhle panel asi nemá autoland..? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 21:56 | |
|  | Aha, no tak jasne ze neni 737NG jako 737NG, ze?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 22:14 | |
|  | Jasný  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 22:19 | |
|  | To ale nie je autoland... Pri autolande PMDG (neviem ako real) dokaze pristat uplne sam a dokonca aj zastavit... Na to je potrebne urobit presne to, co si napisal + okrem tlacitka "CMD A" musi stlacit aj "CMD B" POtom je to ten spravny autoland... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 23:34 | |
|  | Ano, ja vedel ze to nestihnu nez dojdu z prace dom a nekdo to tu napise Zapomnel sem na zapnuti obou jednotek autopilota pravda, ale myslim, ze 737 sama nezastavi, teda, pokud neni dostatecne dlouha draha a nastaveny autobrakes  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 7. 3. 2008 / 23:35 | |
|  | to chce test  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 00:14 | |
|  | Otestovane:
Konfiguracia: LZIB, RWY31, PMDG-738 (fuel-13300lb, naklad-27400lb), Autobrakes - poloha 2, Spoilery zaarmovane, Flaps - 30...
Priebeh: Autobrakes - zaberali od touchdownu az do zastavenia, spoilery sa nevysunuli, reverz nebol aktivovany...
Vysledok: Lietadlo zastavilo pred TWY D (presne medzi twyD a rwy04/22).
Takze je to jasne... Je to sikovne ero... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 06:07 | |
|  | Nejspíš neměls aprávně zaarmované spoilery, jinak by se vysunuly  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING - Skuska autolandu a spomalenia so spojlermi 8. 3. 2008 / 15:49 | |
|  | No mne sa teraz nevysunuli tiez asi to je tym ze som nainstaloval iba 67, 89 nie
Prostriedok:
Boeing 737-700 bez wingletov
Payload - 0
Palivo pri pristati - 2t +- 100kg
Autoland, spoilery, autobrakes OFF
pocasie: default FS tema (bezvetrie, 13°, Q1013)
Letisko: LZKZ
Draha: 01
Vysledok testu:
Vref = 113, klapky 40
AL OK, spojlery vysunute rucne pri dotyku (prvy pokus, nevysunute automaticky - GA)
Ero spomalovalo, najprv rychlo potom pomalsie... asi 500m pred koncom RWY sa rychlost ustalila na ca. 40KTS, ktoru drzal volnobeh (odskusane - otocka a ero sa na volnobeh rozbehlo pocas ca 2000m na 35KTS - s klapkami 40 a spojlermi vysunutymi) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 00:16 | |
|  | No, ono by sa malo pristavat v prvom rade na dostatocne dlhu drahu... A co sa tyka autobrakes, mam za to, ze sa nastavuju aj pri beznom lete... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 00:31 | |
|  | | Mnohdy ani prave ze ne, je jasne, ze kdyz si dal autobraky, tak ti to zastavilo, ale kdyby nebyly zaply, tak by si ero samo od sebe nezastavilo jen proto, ze ma autoland funkci, a o to jde. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 00:47 | |
|  | "Kdyby nebyly zaply"... A na co tam asi tak su? Na paradu?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 05:55 | |
|  | To ne, ale nepouzivaji se zas tak casto jak si myslis, co sem tak odpozoroval z ruznych diskuzi, pokud mas dostatecne dlouhou drahu a vyjezd daleko tak naco brzdit hned po dosedu a opotrebovavat brzdy? Sam si to zkus, byl bys prekvapenej, kolik veci ubrzdis bez toho, abys mel nastaveny autobraky a daval reverz, ja treba reverz v noci nekdy ani nepouzivam, abych nerusil virtualni spoluobcany a porad to bez problemu ubrzdim, pokud to neni nejaka kriticka delka rwy a ja nejsem na MLW.
Otazka jina ale je, co vsechno musi byt pri autolandu zaply, z toho co povidal Mira Dusinuj, tak autoland je jeste slozitejsi (na monitorovani ruznych veci) nez pristani rucne, a i bych prave rekl, ze ty autobraky tam budou predepsany, logicky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 06:10 | |
|  | No, právě autobrakes se většinou používají Akorát pokud je dlouhá dráha, tak třeba jen stupeň 1. Autobrakes vlastně funguje tak, že každý stupeň odpovídá nikoliv konkrétní síle brždění, ale určité hodnotě zpomalování. Takže pokud nepoužiješ reverz vůbec, tak brzdy brzdí o to silnějí nebo naopak s reversem brzdí slaběji a méně se opotřebovávají. Ale vzpomínám si, že kdysi dávno ještě s OK-FUN (Fischer) jsme přistávali v Praze a revers vůbec nepoužil. Ony se tím zase šetří motory  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 13:02 | |
|  | Hoši mám pro vás doporučení - nelítejte, šetří se tím palivo, brzdové obložení, pneumatiky, životní prostředí i sluch spoluobčanů... 
p.S.: No flame... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 01:03 | |
|  | To ale musi byt krasna zabava, takovy autoland. Skoda ze ho TU154 nema. Kez bych tak mohl na zemi vsechno krasne netukat pripadne jen uploadnout. Pak bych mohl jen pridat plyn, vono se by se to nejak vodlepilo, stisknout tlacitko AP a za tri hodiny jit jen zabrzit ( jeste teda vytahovat klapky a podvozek.... taky to kuci americky mohli doprogramovat). FABO! Zkus se zeptat rusaku, jestli by to do FS taky neudealil, to by byla parada. 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 01:06 | |
|  | | A já myslel, že lidi s Tučkem lítají, protože tam takové věci nejsou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 01:45 | |
|  | | Ale jsou.... a ovládají se: "Michajle Michajloviči, nastavte nominál!", "Vladimíre Vladimíroviči, přibližujeme se k bodu zákruty, přenastavte NVU!" |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 10:33 | |
|  | Tí "naši" rusáci to neurobia, ale matne si spomínam, že IGFly čosi takto zvrátené ponúkal  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 11:06 | |
|  | Nežerete maso, nerozumíte ftipu... Schválně na konci byl mrkající smajlík a bylo to málo... Navrhují pro příště pro místní vegetariány aby každý humorně laděný příspěvek nebo stať byla uvedena následovně:
zde humorný text
|
| |
|
 |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 15:40 | |
|  | | Ok, dík za pomoc. Může mi tedy někdo napsat bod po bodu postup? |
| |
|
 |  |  |  | | BOEING 8. 3. 2008 / 16:27 | |
|  | A pro které letadlo ?
Jinak takový univerzální postup - nastavit do všude kam můžeš frekvenci ILS, potom nastavíš CRS na kurz dráhy (myslím, že není nutné), naletíš ILS na vstupní výšce max s 30 stupňů rozdílem v kurzu proti RWY a zapneš APP a všechny autopiloty co máš...
Jinak je to hodně zjednodušené a taky trochu chaotické, tak to snad někdo upřesní... |
| |
|
 |  |  |  |  | | BOEING 9. 3. 2008 / 10:09 | |
|  | Je to dost jednoduche vo FSke.
1, FMC nastavis na aku rw a s akymi klapkami a rychlostou pristavas
2, Do NAV1,2 nastavis frekvenciu ILS rw pristatia
3, Aktivujes APP a nelietnes do ILS
4, Po zachyteni spomalujes, vysuvas klapky, podvozok, motory na CONTRIB
5, Aktivujes druheho autopilota, autobrake a HDG a kurz drahy
6, Pozeras sa ako to samo klesa. Na displayi kde mas horizont sa musi max 50m nad rw zobrazit FLARE. To ti ubezpeci vytiahnutie cumaka nad rw hore.
7, Po dosadnuti vytahujes spoilery
8, 3sekundy po dosadnuti vypinas autopilota cez tu packu na deaktivaciu (neviem nazov )
9, A/T sa vypne samo, zapinas reverzy, autobrake brzdi
10, Vypinas F/D, autobrake a rolujes na stojanku.
Stiahni si nejake checklisti. tam mas popisane co pred pristatim atd ....
Inak ja autobrake pouzivam napr na LZKZ len na 1. inak musim pridat tah aby som doroloval k Alfe. |
| |
|
|