|  |  | | Výška 30. 12. 2003 / 13:36 | Wejos |
|  | Jde u letadla nastavit aby klesalo samo na dráhu? Ja teprve s lítáním začínám tak se nedivte tak blbé otázce.Dík |
| |
|
 |  |  | | Re: Výška 30. 12. 2003 / 14:00 | |
|  | | Jo jde, ale jestli začínáš, a opakuji se tu už poněkolikáté, začni s malými letadly, nauč se je ovládat, číst budíky a pak se zajímej jak co nastavit. Tohle není hra, tohle je simulátor, kde prosedíš hodiny jen učením. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 14:55 | |
|  | Jo, to nikomu nevysvětlíš, každý chce hned dopraváky. Já jsem taky nainstaloval svůj první sim (FS98), hned jsem vlezl do Boeingu, rozjel se a rozbil ho Teprve později jsem objevil kouzlo malých letadel a když se teď z nich vracím do velkých, tak to najednou jde. Takže opravdu doporučuji všem začínajícím naučit se řídit ručně malá letadla, potom velká a teprve nakonec vůbec přemýšlet o autopilotu a podobných pomůckách. A komu se to nezdá dost zajímavé, tak doporučuji s malým letadlem polítat okolo Grand Canyonu (KGCN), nebo v jiných zajímavých lokacích a pak se mu ani do velkých letadel nebude chtít, protože z nich nebude mít tu nádhernou vyhlídku. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 14:56 | Wejos |
|  | Já jsem se asi špatně vyjádřil. Samozřejmě, že už mám trochu hodin na malých letadlech a budíky chápu. Tedˇzkouším složitější věci. Samozřejmě taky na menších letadlech. A tak mě zajímá jaké jsou možnosti. Nejsem žádnej čipák přes hry ale do letadel )) |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 15:17 | |
|  | | No tak pokud chceš něco vědět, tak ti tady samozřejmně všichni rádi poradí. Ale chce to opravdu něco o lítání vědět. Základy, ale nechat se to vše učit tady, myslím, že to by to tady bylo horší než chat, je toho opravdu spousta. |
| |
|
 |  |  | | Re: Výška 30. 12. 2003 / 15:36 | mp |
|  | | Je treba prostudovat trochu teorie. Velice zkracene - nektere ranveje jsou vybaveny pristrojovym pristavacim systemem - ILS. Jak presne to funguje technicky rozebirat nebudu, ale je treba vedet, ze se ILS sklada ze dvou paprsku - Localizeru a GlideScopu. ILS byva cesto spojene i s DME - tj zarizeni na mereni vzdalenosti. Lokalizer vede letadlo po horizntalni ose a GliseScope po vertikalni ose az nad prah drahy a k touchdownu cca 300m od prahu. Co ty musis udelat, aby te ILS takhle vedlo. Na NAV1 (muzes i NAV2) naladis frekvenci ILS prislusne drahy - doctes se v mapach napr. LKPR rwy 24 ma 109.10 MHz. Nastav i kurz drahy na knobu course - LKPR rwy24 ma 243. Aktivuj tlacitko LOC (autopilota mas porad spustenyho). Pro prvni pokusy se snaz mit uz stabilizovanou rychlost, vysunutou mechanizaci i podvozek. Nalet do prodlouzene osy drahy asi 15nm DME a to nejlepe v uhlu mensim nez 30 stupnu (muj odhad - zalezi na rychlosti ! - let na NER ndb, potom v hdg 080 na isec ETATU tam sniz rychlost a pokracuj hdg 170 20 sec, potom hdg 200 20 sec a toc finalnim vektor 210. LOC ti letadlo samo srovna do osy drahy. Stiskni APP a po naletu GlideScope ti zacne automaticky letadlo klesat. Takhle te ILS privede az na drahu. Na pristorjich muzes sledovat tvoji pozici vuci LOC (svisla bara) a GS (vertikalni cara nebo zobacek). Podle toho muzes provadet i korekce. Pro zacetek si vypni vitr abys nemusel se zabyvat snosem a eliminaci vetru. Tohle je velice strucne shrnuti jak to funguje, v praxi jsou ale postupy trochu jine, zatim si nacvic jak jsem to popsal. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 15:47 | Martin |
|  | | V praxi jsou jine postupy? - v cem se oproti tomuhle lisi? .... snazim se naucit na FS litani co nejbodobneji realite a ILS priblizeni provadim tak nejak jak jsi popsal - v cem je tada jeste rozdil oproti praxi? (alespon hodne strucne) |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 16:02 | |
|  | | Hodně stručně? Přidej si vítr a lítej to manuálně. To je realita. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 16:40 | Martin |
|  | Tak to joooooo...... ja myslel ze myslis jeste nejaky strasny odlisnosti v nastaveni pristroju apod ..... tak v tom pripade OK.... s vetrem litam taky  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 19:22 | |
|  | | Samozrejme pocasi, ale i dalsi veci - do LOC se nikdy nenaletava s vysunutou mechanizaci. Ta se vytahuje v useku stredniho briblizeni pred FAF (Final Aproach Fix) - BTW pokud jses v tomhle bode v plne pristavaci konfiguraci rika se tomu stabilizovane priblizeni. Jinak FAF je zpravidlo misto, kde v predepsane vysce protinas Glide. Ten bod najdes v mapach. Spolecnosti stanovuji ale postupy, kde se mechanizace dotahuje do pristavaci konfigurace az za FAF aby co nejvic setrili palivem a hodne odborniku tohle kritizuje. Dalsi co se dela v realu je rucni pristavani - krome typu priblizeni CATIII (ev. CATII) - tj priblizeni za snizene dohlednosti, kde se provadi autoland (BTW priblizeni CATIII s autolandem muze provest jenom kapitan). Takze u rucniho pristani ridici pilot vypina A/P i A/T a leti ruco, eliminuje vitr a pristava rucofuco. Tohle vypinani automatiky je individulani ale casto slysim ze se to dela nekde kolem dalne. Co se tyka dokumetace, na webu jsou ruzne skolicky (i cesky) co a jak s ILS. Co se tyka oficialnich postupu mohu jednoznacne doporucit knihu Ing. V. Soldana "Postupy pro lety podle pristroju". mp |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Výška 31. 12. 2003 / 12:47 | David Cerny |
|  | | Do LOC se naletava ve vetsine pripadu uz s castecne vysunutymi vztlakovymi klapkami kvuli rychlosti. Ta se muze pohybovat okolo 180 KIAS a to bez klapek nejde. Mluvim o AC od B737 vyse.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška 31. 12. 2003 / 14:54 | mp |
|  | jj to je pravda. Mel jsem na mysli, ze se v realu nenalitava do LOC v pristavaci konfiguaraci tak jak jsem to radil pro zacatecnicke ILS pokusy v tomhle threadu  |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 18:04 | ph |
|  | | Jen pro presnost - Glide Slope |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Výška 30. 12. 2003 / 18:33 | Wejos |
|  | | Vím,že se na to ptá každý ale nevíte o nějaké literatuře. Jak na netu tak knižní. z čeho jste se třeba učili Vy. |
| |
|
|